AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Del Skrevet 7. februar 2022 Dere som har kontorjobb, og som nå har hatt veldig mye hjemmekontor de siste par årene: Er det noen av dere som synes det er kjipt at det nå normaliseres mer og går mot mer tid på kontoret, eller synes alle bare at det er fantastisk og herlig nå som den lange perioden med mer eller mindre kun hjemmekontor, ser ut til å være over? Jeg har elsket å ha hjemmekontor hver dag, og fra og med i dag er det tilbake til hjemmekontor maks to ganger pr uke på min jobb. Jeg synes det er HELT forferdelig å tvinges til kontoret tre dager i uka (selv om jeg har verdens greieste og fineste sjef og kjempeflotte kolleger som jeg trives veldig godt sammen med). Jeg er introvert og jobber dessuten med mange konsentrasjonsoppgaver. På jobben sitter vi i åpent landskap med 50-60 stk, og jeg blir helt enormt sliten av det. Synes også det er slitsomt å måtte ha lunsj sammen med noen mange ganger i uka og høre om noens helgetur til hytta eller naboens nye baby- når alt jeg egentlig helst vil, er å få være i fred og f.eks lese en bok eller avis.. Før pandemien gikk det greit, for da kjente jeg jo ikke til noe annet. Men nå som jeg først har fått prøvd ut å være hjemme, føles det SÅ tungt å vite at jeg må på kontoret minst tre dager i uka nærmest «til evig tid» (føles det som, jeg har vel rundt 30 år igjen av arbeidslivet 😅) Flere som føler som meg, og som kunne ønske at arbeidsgiver åpnet for enda større fleksibilitet mht hjemmekontor også etter pandemien? Jeg kunne tenkt meg å være maks 1 gang i uka på kontoret, men det føles som jeg er den eneste på jobben som opplever det sånn. Alle andre nærmest jubler over å kunne være tilbake på kontoret igjen… Anonymkode: 4ceca...26f 16 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Del Skrevet 7. februar 2022 Vi har fortsatt hjemmekontor til utpå våren, etter det er det 2 ganger i uken på kontoret, det synes jeg er greit selv om jeg elsker hjemmekontor. 3 dager hadde vært for mye for meg. Anonymkode: 623c7...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg har ikke tenkt meg tilbake til kontoret permanent med det første. Akkurat nå er det mye å gjøre på jobb, og da foretrekker jeg å sitte hjemme hvor jeg faktisk får gjort ting i stedet for å kaste bort tid på kontoret. Ser for meg en dag i uka på kontoret, resten hjemme - iallfall nå som det er så mye å gjøre Anonymkode: f1dd6...f45 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Del Skrevet 7. februar 2022 Enig med alt du skriver ts, og kjenner meg veldig igjen. Vi har fortsatt hjemmekontor, men skal nok sakte men sikkert tilbake nå. Vi får beholde 2 dager hjemme hver uke, men var det opp til meg, hadde jeg hatt 4 dager hjemme og 1 dag på kontoret. Alle snakker om det sosiale. Jeg har vært mye mer sosial på teams enn jeg noen gang er på kontoret. Kommer til å savne det noe helt enormt. I tillegg er jeg mye mer effertiv hjemme. Å sitte i landskap er ikke for alle, i hvert fall ikke meg. Anonymkode: f9d84...3f7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg skal som deg ha tre dager på kontor og to dager hjemme. Det passer meg midt i blinken. Har en jobb som krever mye samarbeid, og dette har vært veldig slitsomt å få til hjemme. Nå kan jeg strukturere slik at de mest konsentrasjonskrevende oppgavene legges til hjemmekontoret, for jeg er helt enig med deg at åpent landskap kan stjele konsentrasjonen. Ellers er jeg litt glad for at alle «tvinges» til å møtes hver uke, men en-to dager hadde kanskje vært nok obligatorisk oppmøte. Ellers har jeg stor forståelse for at det å ha små barn, hund, ha lang reisevei etc. gjør at enkelte ønsker fulltid hjemme. Anonymkode: 3c196...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Del Skrevet 7. februar 2022 Enig med deg ts. Tungt å komme tilbake, sminking, klær, matpakke og transport, «taper mye tid». Klein lønsj og dagene føles veldig lange. Anonymkode: a2c82...7ef 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg føler det også sånn. Føles ut som en uendelighet til pensjon om 40 år når den grå hverdagen med å dra seg avgårde til kontoret altfor tidlig om morgenen for å bli avbrutt og forstyrret av ekstroverte er tilbake. Jeg har hatt det så fint på hjemmekontoret mitt! Anonymkode: d87e5...4c7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Del Skrevet 7. februar 2022 Vi har alltid hatt det fleksibelt og kunnet ha en del hjemmekontor, og kommer til å fortsette med det. Jeg pleier å være på kontoret 1-2 ganger i uka, og trives med det. Andre er der hver dag, og trives med det. Fint når det er plass til begge typer. Anonymkode: 81ed2...838 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 7. februar 2022 #9 Del Skrevet 7. februar 2022 Vi har gått fra åpent landskap til cellekontor. Nå er det bedre på jobb enn hjemme, fordi jeg har bedre utstyr på jobben (bla 3 skjermer og bedre kontorstol og -pult). Da vi hadde åpent landskap ble jeg utslitt (er introvert). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg har ikke hatt så mye hjemmekontor under pandemien, med den grunn til at lederen her ikke ønsker hjemmekontor. Vi har cellekontorer i det minste men jeg synes der er slitsomt å måtte møte på jobb 5 dager i uka. Jeg jobber bare med en pc skjerm uansett. Nå har jeg sagt opp jobben og begynner et sted som vil ha to dager hjemmekontor etter pandemien. Det blir bra med litt hjemmekontor synes jeg. Anonymkode: b1340...693 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Del Skrevet 7. februar 2022 Så glad jeg har fast hjemmekontor, bøde før og etter pandemien Savner ikke å sitte på kontoret et sekund, så mye kakkel, det sosiale som skjer ved kaffetrakteren x antall ganger om dagen. Fy så oversosiale mange er når de sitter på kontoret, så glad jeg slipper forholde meg til det. Ser etter pandemien at mange hos oss velger en fast hjemmekontor løsning. Sparer ca 2 timer daglig med pendling , penger og stress. Anonymkode: 1fcd0...8d8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Del Skrevet 7. februar 2022 Min bedrift har innført en permanent hybridløsning. Alle som fremdeles ønsker hjemmekontor kan fortsette med det. Grunnen er økt produksjon effektivitet og lavere kostnader. Anonymkode: e1ddb...cfd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg gleder meg til å komme tilbake til kontoret og håper det aldri blir hjemmekontor igjen 😍 Når noen skriver at de ikke får gjort det de skal på kontoret lurer jeg oppriktig på hvor de jobber og hva sjefene holder på med?! Det er jo sykt. Anonymkode: 479a7...a2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #14 Del Skrevet 7. februar 2022 Helt enig med deg, ts. Elsker hjemmekontor, og synes det blir for mye fjas på kontoret. Anonymkode: 48185...ffa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Del Skrevet 7. februar 2022 Helt enig med deg, TS. Det du skriver kunne jeg ha skrevet selv. Har slitt med stressindusert migrene og søvnproblemer nå siden tirsdag, fordi jeg ikke tror jeg kommer til å bli stående i full jobb lenge dersom det blir påbudt at man må på kontoret så og så ofte... Anonymkode: 2e1a0...05f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Del Skrevet 7. februar 2022 Enig med deg, TS. Her blir det hjemmekontor 2 dager fremover, så tenker jeg kommer til å sette ekstra pris på de to dagene nå. Syns egentlig det er greit når jeg først er på kontoret. Men nå som jeg har blitt vant til hjemmekontor så føler jeg at jeg "kaster" bort så sykt mye tid på å komme meg til og fra jobb som jeg irriterer meg over. Men er egentlig en sosial person, så syns det er hyggelig med kollegaer osv. Så håper en kombinasjon også vil være sånn det vil være fremover. Ved jobbbytte i fremtiden kommer det helt klart til å være en viktig ting for min del. Anonymkode: 3eb35...6da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg får heldigvis beholde hjemmekontor. Å dra ned på kontoret er både en tidstyv og en energityv. Fy så utrolig deilig det er å kunne ta lunsj når jeg vil og gjøre hva jeg vil i lunsjen, se på en episode med noe, ta en kjapp lur, gjøre noe husarbeid. Dagen er MYE lettere med hjemmekontor.. jeg slutter på dagen om arbeidsgiver prøver å tvinge meg tilbake. Har heldigvis et yrke der jeg kan få jobb lett. Anonymkode: 3c0d1...aba 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Del Skrevet 7. februar 2022 Er enormt glad for at pandemien har medført en omstrukturering av arbeidssituasjon. På vår jobb får vi, i likhet med mange andre, mulighet til å gå for en hybridløsning. Jeg kommer til å jobbe hjemme så mye som mulig. Anonymkode: ab2a4...066 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 7. februar 2022 #19 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg gleder meg til å komme tilbake til kontoret og håper det aldri blir hjemmekontor igjen 😍 Når noen skriver at de ikke får gjort det de skal på kontoret lurer jeg oppriktig på hvor de jobber og hva sjefene holder på med?! Det er jo sykt. Anonymkode: 479a7...a2c Er det vanskelig å forstå at det kan være utfordrende å jobbe i åpent kontorlandskap med masse folk og lyder rundt seg når man skal jobbe konsentrert? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Del Skrevet 7. februar 2022 Blir litt glad over å se at jeg ikke er alene om å ha disse tankene. Takk til alle dere som deler 😊 Jeg er veldig enig med dere som har kommentert om spart reisetid- det er defintivt også en av de positive tingene jeg ser med hjemmekontor. Jeg sparer over en time hver dag når jeg jobber hjemmefra, og den timen i kollektivtrafikken hver dag, er en time jeg VELDIG gjerne heller bruker på andre ting. Det er heldigvis signalisert at vi skal fortsette med hybridløsning her jeg jobber, og godt er det, for tilbake til full arbeidsuke på kontoret igjen hadde jeg ALDRI orket. Som noen av dere andre skrev, er dette noe som defintivt vil være av betydning for meg ved et eventuelt jobb-bytte i fremtiden, jeg kunne aldri tenkt meg å bytte til en arbeidsgiver som krever tilstedeværelse på kontoret hver dag. Barna mine setter også veldig stor pris på å ha meg på hjemmekontor, og ble litt triste da de i forrige uke hørte at jeg må være en del på kontoret igjen. De setter pris på morgnene med mindre stress som vi får når jeg har hjemmekontor, og de synes det er hyggelig at noen er hjemme når de kommer hjem fra skolen. Jeg har levert alt jeg skal og mer til, og bestandig on time, i disse to årene med hjemmekontor. Synes det er så meningsløst at arbeidsgivers kontrollbehov skal trumfe alt, så lenge jeg i så lang tid har bevist at jeg har null problemer med å levert hjemmefra… ts Anonymkode: 4ceca...26f 14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå