Conal Skrevet 6. februar 2022 #1 Del Skrevet 6. februar 2022 Bare seriøse spørsmål blir svart. Spør hva du vil om Gud så skal jeg svare så godt jeg kan. Go Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Del Skrevet 6. februar 2022 Hvordan bestemmer gud seg for hvem hen vil helbrede og ikke? Siden noen blir bedt for og så helbredet - og andre ikke. Anonymkode: a488b...e35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Del Skrevet 6. februar 2022 Jeg lurer på om mennesket er født syndig eller uten synd? Hvilken synd døde Jesus for? Anonymkode: ed0eb...326 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Del Skrevet 6. februar 2022 Hvorfor lar gud små barn få kreft? Og hvorfor lar han verden gå i dass? Anonymkode: 3095b...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan bestemmer gud seg for hvem hen vil helbrede og ikke? Siden noen blir bedt for og så helbredet - og andre ikke. Anonymkode: a488b...e35 Dette ligger i Gud sin ubegrenset Intelligens. God works in mysterious ways. Gud hører enhver bønn. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på om mennesket er født syndig eller uten synd? Hvilken synd døde Jesus for? Anonymkode: ed0eb...326 Ikke ta alt fra bibelen bokstavelig. jesus døde ikke for noens synder. En synd er en ond eller naturlig og absolutt galt handling. Dette fører til konsekvenser. Karma finnes. Du får tilbake hva du gjør. I dette liv og i det neste. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor lar gud små barn få kreft? Og hvorfor lar han verden gå i dass? Anonymkode: 3095b...1c0 Dette ligger i Gud´s Intelligens, intelligensen som styrer hele virkeligheten og skapte den som den er. Godhet og Kjærlighet er den sanne sannhet. Virkeligheten er ikke neutral. Den er God. Absolutt Godhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 6. februar 2022 #6 Del Skrevet 6. februar 2022 hvorfor gidder gud stort sett være der for feite middelaldrende menn fra norge, men ikke for barn som lever i nød og dør i grusomme hendelser? har han glemt de svake litt? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Del Skrevet 6. februar 2022 Conal skrev (2 minutter siden): Dette ligger i Gud sin ubegrenset Intelligens. God works in mysterious ways. Gud hører enhver bønn. Dårlig svar. Jaja, jeg kommer nok bare til å fortsatt mene at gud er en drittsekk. Anonymkode: a488b...e35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 6. februar 2022 SidFernwilter skrev (Akkurat nå): hvorfor gidder gud stort sett være der for feite middelaldrende menn fra norge, men ikke for barn som lever i nød og dør i grusomme hendelser? har han glemt de svake litt? Dette ligger i Gud sin Intelligens. Det finnes en ren intelligens som ingenting kan sette seg ved siden av; Gud sin Intelligens. Den finnes. Den styrer og skapte hele virkeligheten. Det er en synnsyk intelligens bak alt som er og alt som skjer. Det er så synnsykt intelligent. Sinnet kan ikke fatte det. Og den intelligensen jobber for godhet og kjærlighet, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 6. februar 2022 #9 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dårlig svar. Jaja, jeg kommer nok bare til å fortsatt mene at gud er en drittsekk. Anonymkode: a488b...e35 Ifølge TS, er Gud allmektig. Om man legger til grunn at Gud er allmektig, er hen enten inkompetent eller grusom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dårlig svar. Jaja, jeg kommer nok bare til å fortsatt mene at gud er en drittsekk. Anonymkode: a488b...e35 LOL. Du forstår bare ikke at det finnes en synnsyk intelligens som styrer alt. Du er dum. Gud er ikke dum. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Del Skrevet 6. februar 2022 Du svarer jo ikke? Det eneste du sier er at "Gud vet best, du bare skjønner ikke planen hans". Anonymkode: 3bb38...ef2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 6. februar 2022 #12 Del Skrevet 6. februar 2022 Conal skrev (Akkurat nå): Dette ligger i Gud sin Intelligens. Det finnes en ren intelligens som ingenting kan sette seg ved siden av; Gud sin Intelligens. Den finnes. Den styrer og skapte hele virkeligheten. Det er en synnsyk intelligens bak alt som er og alt som skjer. Det er så synnsykt intelligent. Sinnet kan ikke fatte det. Og den intelligensen jobber for godhet og kjærlighet, så du har ergo ingen forklaring på det, bare svada. da er du egentlig ikke noe bedre hjelp enn et par tusen år med prester. oppfølgerspørsmål. jeg dro frivillig til blant annet afghanistan. det virker som om "gud" ikke var så forferdelig interessert i å bidra, ganske åpenbart at han var ikke der. har han tenkt å bidra nå, nå når den humanitære situuasjonen er ganske uholdbar? eller blir det samme greie som i syria, balkan og andre plasser i den senere tid av krig? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Del Skrevet 6. februar 2022 Hva er forskjellen på Gud og Allah? Og hvorfor tilltater Gud at Koranen. Isnruker vår Gud på den måten det gjøres i Koranen. (Hele boka er som en drittslenging av kristendommen - tro på meg ikke på ham, lyver om bibelens budskap osv osv) Anonymkode: ab7e5...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odyssinous Skrevet 6. februar 2022 #14 Del Skrevet 6. februar 2022 Skapte Gud liv på andre planeter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 6. februar 2022 SidFernwilter skrev (41 minutter siden): så du har ergo ingen forklaring på det, bare svada. da er du egentlig ikke noe bedre hjelp enn et par tusen år med prester. oppfølgerspørsmål. jeg dro frivillig til blant annet afghanistan. det virker som om "gud" ikke var så forferdelig interessert i å bidra, ganske åpenbart at han var ikke der. har han tenkt å bidra nå, nå når den humanitære situuasjonen er ganske uholdbar? eller blir det samme greie som i syria, balkan og andre plasser i den senere tid av krig? En intelligens styrer alt. Du vet ikke hvorfor det finnes krig og sult også videre. Men denne intelligensen gjør nettop det. Det er noe bak det hele. Det er en super ufattelig grunn bak alt sammen. Du er dum. Gud er... ubegrenset Intelligent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva er forskjellen på Gud og Allah? Og hvorfor tilltater Gud at Koranen. Isnruker vår Gud på den måten det gjøres i Koranen. (Hele boka er som en drittslenging av kristendommen - tro på meg ikke på ham, lyver om bibelens budskap osv osv) Anonymkode: ab7e5...873 Allah betyr Gud. Det er ingen forskjell. Odyssinous skrev (18 minutter siden): Skapte Gud liv på andre planeter? Mest sannsylig. Gud har skapt ikke-menneskelige supernaturlige spirituelle vesener. De finnes. Demoner og spirits og sånt. De finnes. 100% Endret 6. februar 2022 av Conal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Del Skrevet 6. februar 2022 Er det lov å gjennomføre homofili? Anonymkode: 58b01...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta1980 Skrevet 6. februar 2022 #18 Del Skrevet 6. februar 2022 Conal skrev (1 time siden): jesus døde ikke for noens synder. En synd er en ond eller naturlig og absolutt galt handling. Dette fører til konsekvenser. Karma finnes. Du får tilbake hva du gjør. I dette liv og i det neste. Vet ikke hvilken gud du tror på, men ikke en kristen gud i hvert fall. for jesus døde jo nettopp for våre synder så vi skal bli frelst og få evig liv. og alle mennesker er født syndere, avkom etter adam og eva som hørte på slangen og spiste av eplet 😄 (utifra bibelen) karma er buddhisme og hinduisme. jeg tror på what goes around comes around. men det uten å være religiøs. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Del Skrevet 6. februar 2022 Gud er i hjertene våre. Gud er ubetinget kjærlighet. Det betyr at du er elsket akkurat slik som du er - med alle dine feil og alle dine sorger og gleder. Du kan oppleve en strøm av denne kjærligheten gjennom andre mennesker, dyr og naturen. Se rundt deg og prøv å legge merke til hva Gud prøver å fortelle deg, og du kan føle kjærligheten i selv små ting du ikke har tenkt over før . Kanskje en fremmed person som hjelper deg med å plukke opp varene du mistet - eller en sommerfugl som følger etter deg i skogen - kanskje en magisk solnedgang - eller kanskje gjennom et stort øyeblikk - slik som det du føler akkurat i det du ser ditt barns første smil .. Det spiller i grunn ikke noen rolle hva du gjør så lenge du prøver å gjøre gode ting.. Alle vi gjør feil og når vi innser feilene våre, angrer oss og prøver å gjøre det bedre neste gang - ja, det er da vi vokser. Både som menneske og spirituelt. Uavhengig av hva du tror på.. Jeg kan ikke tvinge noen til å se livet gjennom mine øyne, med hva jeg tror på, jeg kan ikke gi en åpenbaring til noen som helst ut fra hva jeg sier jeg har opplevd. Hver og en må finne sin vei, sin tro og sin tolkning av høyere makter. Jeg ønsker deg som leser dette en magisk uke Anonymkode: c0976...e97 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Del Skrevet 7. februar 2022 Hvorfor gjorde du oss for dumme til å forstå Guds vilje? Anonymkode: ef64b...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå