Gå til innhold

Positive eggløsninger, ingen mensen. PCOS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hørt at man kan ha falsk positiv eggløsningstest ved PCOS. Og det skjer vist med meg….

Ikke hatt mensen siden slutten av november. Hatt 3 positive eggløsninger siden den gang (digitale - blinkende smiley, så fast). 

Kan noen enkelt forklare hvorfor dette skjer? For mye av et hormon? Kan man bli gravid når kroppen tuller sånn?

Anonymkode: 66319...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei! Hørt at man kan ha falsk positiv eggløsningstest ved PCOS. Og det skjer vist med meg….

Ikke hatt mensen siden slutten av november. Hatt 3 positive eggløsninger siden den gang (digitale - blinkende smiley, så fast). 

Kan noen enkelt forklare hvorfor dette skjer? For mye av et hormon? Kan man bli gravid når kroppen tuller sånn?

Ja, dette opplevde jeg også. Det er LH-hormonet som er veldig svingende og derfor kan det gi utslag på EL-tester. LH-hormonet er det hormonet som eggløsningstester reagerer på. 

Råder deg å gå til gynekolog slik at du kan få hormontabletter. Det hjelper meg veldig og nå har jeg EL hver måned☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å bekrefte at el faktisk har skjedd, er ved å måle basaltemperaturen. Vil anbefale deg å prøve på det. Da kan du følge med på om utslagene du får skyldes høye nivåer eller om de faktisk skyldes eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (5 minutter siden):

Eneste måten å bekrefte at el faktisk har skjedd, er ved å måle basaltemperaturen. Vil anbefale deg å prøve på det. Da kan du følge med på om utslagene du får skyldes høye nivåer eller om de faktisk skyldes eggløsning. 

Eller blodprøve på riktig tidspunkt. 

Anonymkode: 6d34d...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (8 timer siden):

Dette har jeg lurt på en stund….

Måler man i munnen eller i skjeden?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette har jeg lurt på en stund….

Måler man i munnen eller i skjeden?😅

Man kan måle begge plasser, men får et mer korrekt svar ved å måle i skjeden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Eller blodprøve på riktig tidspunkt. 

Ja, men det involverer gynekologen og koster en del mer i både tid og penger sammenlignet med temping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (49 minutter siden):

Ja, men det involverer gynekologen og koster en del mer i både tid og penger sammenlignet med temping. 

Det stemmer :) Så ikke gjennomførbart å gjøre hver syklus. Men lurt å få gjort dersom man er usikker på om man overhodet har eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale STERKT strimmeltest fremfor blinkede. Snakket med gynekolog angående dette da jeg fikk positiv eggløsning selv med de flere ganger, har pcos og 40-50 dagers syklus. Har fått konstantert EL, og med strimmel får jeg faktisk positiv el test kun en gang i syklusen og eksakt på minuttet 14 dager før menstruasjonen kommer. Må teste lenge da, men med billigtester fra babyplan er det verdt det å finne ELvindu. Gynekolog var enig i dette.

Anonymkode: 0ab88...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...