ltfutt Skrevet 6. februar 2022 #101 Del Skrevet 6. februar 2022 Sommer2464 skrev (4 timer siden): Nå tenker jeg mest på svensker fordi det har vært mye svensk arbeidsinnvandring i Norge før korona. Fordi nordmenn.. Særlig østlendinger heller slår over på svorsk... Noe som høres aldeles forjævlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #102 Del Skrevet 6. februar 2022 Dansk minner meg om tysk.... veldig slitsomt og høre på og svensk er et rart språk det og. Fks iskrem betyr glass på svensk dette er et eksempel på at språket IKKE er likt norsk. Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #103 Del Skrevet 6. februar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo faktisk omtrent bare du som har et problem. Gå å lær deg litt språk, inkludert norsk. Anonymkode: 57f1a...c3c Nei det er flere som er enige om at svensk og dansk ikke er det samme som norsk. Jeg Kan mange språk jeg men er ikke intressert I og lære så stygt språk som svensk og dansk. Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #104 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dansk minner meg om tysk.... veldig slitsomt og høre på og svensk er et rart språk det og. Fks iskrem betyr glass på svensk dette er et eksempel på at språket IKKE er likt norsk. Anonymkode: 3f2e6...687 😂 Anonymkode: d83ef...b22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #105 Del Skrevet 6. februar 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Derimot forventer han tilsynelatende at alle rundt ham skal lære seg dansk så vi kan forstå ham. 🙄 Anonymkode: f1bc8...2d8 Han burde reise tilbake til danmark da.. her I norge snakker man norsk. Kan han ikke snakke norsk så kanskje han bør lære seg det?? Hvorfor er han I norgd om han ikke ønsker og lære seg språket?? Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #106 Del Skrevet 6. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: norgd Norge Anonymkode: 3f2e6...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #107 Del Skrevet 6. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: 😂 Anonymkode: d83ef...b22 🙄 Anonymkode: 3f2e6...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #108 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Synd for danskene og svenskene regler gjelder de også. Anonymkode: 3f2e6...687 Det finnes jo ingen regel som sier at man må lære norsk for å bo eller jobbe i Norge. Til og med for statsborgerskap holder det å forstå norsk, må ikke snakke det selv. Og dansker og svensker som bor i Norge forstår norsk helt fint. Og siden du stadig sammenligner med de som snakker engelsk: det går fint an å bo og jobbe i Norge som engelskmann uten å kunne snakke norsk. Jeg vet om flere. Anonymkode: cf597...d81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #109 Del Skrevet 6. februar 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det er flere som er enige om at svensk og dansk ikke er det samme som norsk. Jeg Kan mange språk jeg men er ikke intressert I og lære så stygt språk som svensk og dansk. Anonymkode: 3f2e6...687 😅😆😂🤣😂😂 Anonymkode: 57f1a...c3c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #110 Del Skrevet 6. februar 2022 Man må være litt mindre intelligent dersom man ikke forstår svensk. Anonymkode: 57d52...7c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #111 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må være litt mindre intelligent dersom man ikke forstår svensk. Anonymkode: 57d52...7c3 Jeg drister meg til å påstå at man nærmer seg grensa for psykisk utviklingshemming. Såpass spesielt er det. Anonymkode: d83ef...b22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #112 Del Skrevet 6. februar 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: 😅😆😂🤣😂😂 Anonymkode: 57f1a...c3c 🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡👹👹👹👹👹👹👹👹👹 Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #113 Del Skrevet 6. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg drister meg til å påstå at man nærmer seg grensa for psykisk utviklingshemming. Såpass spesielt er det. Anonymkode: d83ef...b22 Fordi man ikke forstår alt som blir sagt på svensk? Det er jo forstårlig at en som foreksempel bor norge men som ikke er etnisk norsk, men som er norsk statsborger og bor og jobber I norge ikke forstår svensk 100% vedkommende kom jo ikke til norge for og lære seg svensk men norsk. Og norsk og svensk er ikke det samme språket. Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #114 Del Skrevet 6. februar 2022 3 minutter siden, Kundulina said: De lærer seg norsk hvis de bor i Norge. Forstår ikke hva du mener? Hvorfor klarer de ikke og snakke norsk da? Er de så dumme som folk sier. "Dum som en svenske"🤣 Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #115 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uavhengi av det du skriver så er dette Heller ikke det jeg diskuterer. Dette blir avsporing fra din side. Hvorfor skal det være lettere for en som snakker svensk eller dansk eller finsk eller samisk en for noen som snakker engelsk?? Engelsk lærer vi tilogmed på skolen vi lærer verken svensk eller dansk eller finsk eller samisk. Anonymkode: 3f2e6...687 Det var svar på det du spurte om; AnonymBruker skrev (2 timer siden): I fra tråden så virker det ikke sånn..hvorfor et det da vanskeligere for en som er fra fks usa og få jobb I norge en for en svenske eller danske? Vil tro engelsk er lettere og forstå da engelsk er et verdensspråk. Om ikke svaret passer deg, så du om det. Anonymkode: f07aa...e5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #116 Del Skrevet 6. februar 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Man må være litt mindre intelligent dersom man ikke forstår svensk. Anonymkode: 57d52...7c3 Nei faktisk ikke. Er man svensk og ikke klarer og snakke norsk I norge er man mindre intelligent. Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #117 Del Skrevet 6. februar 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes jo ingen regel som sier at man må lære norsk for å bo eller jobbe i Norge. Har jeg sagt det? Kanskje man skal holde kjeft da og slutte og syte over andre som kommer fra andre land som snakker sitt språk når man Tillater at svensker og dansker gjør det. Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #118 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi man ikke forstår alt som blir sagt på svensk? Det er jo forstårlig at en som foreksempel bor norge men som ikke er etnisk norsk, men som er norsk statsborger og bor og jobber I norge ikke forstår svensk 100% vedkommende kom jo ikke til norge for og lære seg svensk men norsk. Og norsk og svensk er ikke det samme språket. Anonymkode: 3f2e6...687 Ja. Man må være bra treig for å ikke forstå svensk. Kan man godt norsk så skjønner man mye svensk også. Kommer du fra midtøsten og snakker gebrokkent norsk så er det litt mer forsåelig om synes svensk er det samme som finsk. Anonymkode: d83ef...b22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #119 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei faktisk ikke. Er man svensk og ikke klarer og snakke norsk I norge er man mindre intelligent. Anonymkode: 3f2e6...687 Herregud du skjønner jo ingenting av poenget. Svensker kan godt lære seg norsk, men de behøver ikke det ettersom 90% av nordmenn forstår svensk. Let it go. Anonymkode: d83ef...b22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #120 Del Skrevet 6. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja. Man må være bra treig for å ikke forstå svensk. Kan man godt norsk så skjønner man mye svensk også. Kommer du fra midtøsten og snakker gebrokkent norsk så er det litt mer forsåelig om synes svensk er det samme som finsk. Anonymkode: d83ef...b22 Jeg kjenner flere som snakker flytende norsk, men som ikke er 100% etnisk norske. disse har gode jobber og er smarte mennesker. likevel har de problemer med og forstå svensk 100%, det betyr ikke at de er treige. Men siden folk mener svensk er det samme som norsk så skjønner jeg ikke hvorfor svensker ikke kan snakke norsk I norge? Er det vanskelig for de? Eller gidder de ikke? Da er det jo I såfall de som er treige Anonymkode: 3f2e6...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå