Gå til innhold

Ivf porsgrunn 2022


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ingenting stengt nei

Anonymkode: bf6fe...818

Jo, de er stengt på sommeren. Ingen behandling før august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymbruker_1 skrev (3 timer siden):

Jo, de er stengt på sommeren. Ingen behandling før august.

Jeg har time 14 juli 🙈

Anonymkode: fbf14...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har time 14 juli 🙈

Anonymkode: fbf14...a10

Henger meg med på den, har også time rundt da🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bf6fe...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Henger meg med på den, har også time rundt da🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bf6fe...818

Mulig det, men dere begynner nok ikke å behandling før august, for de sa i sommer at de ikke behandler på sommeren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har time 14 juli 🙈

Anonymkode: fbf14...a10

Kan jeg spørre når du fikk tildelt dato? Jeg fikk brev i oktober om at vi kom til å få time i april, men har fortsatt ikke fått noe dato..🤔

Anonymkode: 52821...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan jeg spørre når du fikk tildelt dato? Jeg fikk brev i oktober om at vi kom til å få time i april, men har fortsatt ikke fått noe dato..🤔

Anonymkode: 52821...87c

I brevet står det "du har fått time i uke 28, senest 14 juli" så da regner jeg bare med det blir den 14ende 🙈

Anonymkode: fbf14...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I brevet står det "du har fått time i uke 28, senest 14 juli" så da regner jeg bare med det blir den 14ende 🙈

Anonymkode: fbf14...a10

Å ja, da skjønner jeg, det er det samme som stod i mitt brev, der stod det «senest uke 14». Håper vi får en dato snart, så vi har noe å forholde oss til..

Anonymkode: 52821...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, 

I går var vi på første samtalen. Mannen leverte sædprøve, legen tok ultralyd av meg og stilte litt spørsmål om sykehistorikk. Deretter var det samtale med en sykepleier som gikk gjennom medisinene. Og på syklusen i april kan jeg få melde inn mensen og begynne på sprøytene ☺️🤩

Vi skal ha kort protokoll. Og vi fikk beskjed om at mannen ikke får bli med inn på verken uttak eller innsett, så det var litt trist da. 
 

Men tiden får fort og snart er det april. Så spent! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (15 timer siden):

Hei, 

I går var vi på første samtalen. Mannen leverte sædprøve, legen tok ultralyd av meg og stilte litt spørsmål om sykehistorikk. Deretter var det samtale med en sykepleier som gikk gjennom medisinene. Og på syklusen i april kan jeg få melde inn mensen og begynne på sprøytene ☺️🤩

Vi skal ha kort protokoll. Og vi fikk beskjed om at mannen ikke får bli med inn på verken uttak eller innsett, så det var litt trist da. 
 

Men tiden får fort og snart er det april. Så spent! 

Så spennende!!😊

Fikk dere svar på sædprøven med en gang da? Hvorfor må dere vente helt til syklusen i april?🙃

Fikk dere god forklaring på hvorfor dere skal ha kort protokoll? Har lest at det er færre bivirkninger på kort enn ved lang, og at flere og flere klinikker kun bruker kort nå. Trist at mannen ikke får være med på uttak og innsett.. er det pga covid?

Anonymkode: 52821...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så spennende!!😊

Fikk dere svar på sædprøven med en gang da? Hvorfor må dere vente helt til syklusen i april?🙃

Fikk dere god forklaring på hvorfor dere skal ha kort protokoll? Har lest at det er færre bivirkninger på kort enn ved lang, og at flere og flere klinikker kun bruker kort nå. Trist at mannen ikke får være med på uttak og innsett.. er det pga covid?

Anonymkode: 52821...87c

Hei! Ja sædprøven var ferdig analysert før vi kom inn til legen. Veldig effektive sånn 😂 vi må vente med oppstart til klinikken har tid til å ta oss inn og behandle oss. Ble forespeilet mai først, men siden min mens i april er sent i april så fikk vi starte da 🤩 så tenk, i mai kan jeg være gravid 😱😳🤩

 

vi fikk ingen forklaring på hvorfor de medisinene ble valgt. Kun forklart hvordan vi skulle bruke dem. Skal ta Bemfola 300 fra dag 2 og fyremadel 0,25 fra dag 6 var det vel. 
 

og ja, pga covid får ikke mannen være med inn på noe mer enn å levere sin egen prøve framover 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å svare på mitt eget spørsmål: de sa de var stengt for behandlinger i juli mnd. Så får mest sannsynlig ikke noe nytt forsøk før over sommeren hvis den ikke sitter nå i april. Pga så mange som ventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (8 timer siden):

Hei! Ja sædprøven var ferdig analysert før vi kom inn til legen. Veldig effektive sånn 😂 vi må vente med oppstart til klinikken har tid til å ta oss inn og behandle oss. Ble forespeilet mai først, men siden min mens i april er sent i april så fikk vi starte da 🤩 så tenk, i mai kan jeg være gravid 😱😳🤩

 

vi fikk ingen forklaring på hvorfor de medisinene ble valgt. Kun forklart hvordan vi skulle bruke dem. Skal ta Bemfola 300 fra dag 2 og fyremadel 0,25 fra dag 6 var det vel. 
 

og ja, pga covid får ikke mannen være med inn på noe mer enn å levere sin egen prøve framover 😔

Lykke til! Vår satt på første forsøk så krysser fingrene for at dere er like heldige ☺️ Det går helt fint med uttak og innsett alene - mannen sitter på venterommet å tar deg i mot etterpå 😊 også holder man på å tisse på seg ved innsett (skal ha full blære), så jeg synes det var greit å ikke ha han med inn 🙈

Endret av Anonymbruker_1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi skal i gang med IVF/ICSI i mai, jeg skal melde inn mens i slutten av april. Jeg var litt fortumlet da vi var på samtalen, og ble litt satt ut da vi fikk beskjed om tidspunktet, for det er så lenge til.. så jeg fikk ikke spurt om det er absolutt, eller om vi kan få beskjed om å starte tidligere pga avbestillinger. Er det noen som har spurt om det, eller erfaring med at de har kommet i gang tidligere enn forespeilet? 
Jeg vet jeg kan spørre i Crypho, men har ikke lyst til å mase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Petronella83 skrev (På 1.3.2022 den 12.34):

Hei!

Vi skal i gang med IVF/ICSI i mai, jeg skal melde inn mens i slutten av april. Jeg var litt fortumlet da vi var på samtalen, og ble litt satt ut da vi fikk beskjed om tidspunktet, for det er så lenge til.. så jeg fikk ikke spurt om det er absolutt, eller om vi kan få beskjed om å starte tidligere pga avbestillinger. Er det noen som har spurt om det, eller erfaring med at de har kommet i gang tidligere enn forespeilet? 
Jeg vet jeg kan spørre i Crypho, men har ikke lyst til å mase..

De holder seg til datoen som er satt, fordi de har mange som skal inn. Synes vi var en hel gjeng som skulle ha uttak og innsett samme dag. Heldigvis er det ikke så lenge til april.

Vi måtte vente fra begynnelsen av juni til slutten av september før vi fikk begynne behandling.

Nå har vi et foster i uke 23 og det var absolutt verdt ventetiden.

Masse lykke til 🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker_1 skrev (3 timer siden):

De holder seg til datoen som er satt, fordi de har mange som skal inn. Synes vi var en hel gjeng som skulle ha uttak og innsett samme dag. Heldigvis er det ikke så lenge til april.

Vi måtte vente fra begynnelsen av juni til slutten av september før vi fikk begynne behandling.

Nå har vi et foster i uke 23 og det var absolutt verdt ventetiden.

Masse lykke til 🥰🤞🏻

Takk for svar☺️ Jeg ble så usikker, for hun sykepleieren vi hadde snakket noe om at «folk blir jo plutselig spontant gravide, og ting kan skje», så jeg forstod det som at tidspunktet kunne endre seg noe. Neida, er ikke lenge til april, men jeg skal først melde inn mens, og så starte på nesespray tre uker etter det, så er ikke i gang før mai, og uttak kan da tidligst bli i juni, så det føles så uendelig lenge til.. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet.

Fantastisk å høre, gratulerer så mye🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella83 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar☺️ Jeg ble så usikker, for hun sykepleieren vi hadde snakket noe om at «folk blir jo plutselig spontant gravide, og ting kan skje», så jeg forstod det som at tidspunktet kunne endre seg noe. Neida, er ikke lenge til april, men jeg skal først melde inn mens, og så starte på nesespray tre uker etter det, så er ikke i gang før mai, og uttak kan da tidligst bli i juni, så det føles så uendelig lenge til.. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet.

Fantastisk å høre, gratulerer så mye🥰🥰

Jo  tidspunktet kan endre seg. Forstår det slik at Porsgrunn opererer med en type ringeliste du kan sette deg på, dersom noen melder avbud ringer de neste på listen. Du må aktivt gi beskjed om at du ønsker å bli kalt inn tidligere dersom mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Jo  tidspunktet kan endre seg. Forstår det slik at Porsgrunn opererer med en type ringeliste du kan sette deg på, dersom noen melder avbud ringer de neste på listen. Du må aktivt gi beskjed om at du ønsker å bli kalt inn tidligere dersom mulig. 

Dette er kun en ringeliste for å komme inn til første samtale, ikke når behandling skal begynne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Jo  tidspunktet kan endre seg. Forstår det slik at Porsgrunn opererer med en type ringeliste du kan sette deg på, dersom noen melder avbud ringer de neste på listen. Du må aktivt gi beskjed om at du ønsker å bli kalt inn tidligere dersom mulig. 

Ja, vi var på den listen, og fikk oppstartstimen to måneder før tiden pga det. Men jeg vet ikke om det samme gjelder selve behandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella83 skrev (6 minutter siden):

Takk for svar☺️ Jeg ble så usikker, for hun sykepleieren vi hadde snakket noe om at «folk blir jo plutselig spontant gravide, og ting kan skje», så jeg forstod det som at tidspunktet kunne endre seg noe. Neida, er ikke lenge til april, men jeg skal først melde inn mens, og så starte på nesespray tre uker etter det, så er ikke i gang før mai, og uttak kan da tidligst bli i juni, så det føles så uendelig lenge til.. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet.

Fantastisk å høre, gratulerer så mye🥰🥰

Jeg gikk aldri på nesespray, bare sprøyter i i 10 dager. Så vet veldig lite om det du skal gå på. Jeg hadde kort protokoll 😊

Skjønner godt at det føles lenge til, men så fort du er i gang med medisiner går tiden veldig fort. 

Et tips er å lese minst mulig om smerter ved uttak og innsett. Jeg hadde overholde ingen smerter så viktig å vite at det kan gå veldig fint også 😊 eneste var at jeg holdt på å tisse på meg ved innsett (man skal ha full urinblære) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella83 skrev (5 minutter siden):

Ja, vi var på den listen, og fikk oppstartstimen to måneder før tiden pga det. Men jeg vet ikke om det samme gjelder selve behandlingen?

Ja, det vi var også på ringeliste, men du fikk vel ikke ny ringeliste til selve behandlingen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...