Gå til innhold

Ivf porsgrunn 2022

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har noen spørsmål jeg lurer veldig på som jeg håper noen kan svare meg på.

Hva koster hele første konsultasjon? (Sædprøve og gynekologisk undersøkelse) får man evnt regning på det eller betales det der og da?

Hvor mye koster sprøytene/nesesprayen?

Hva koster egguthenting og sæd?

Hva koster det å sette inn igjen?

Og, er det slik at denne engangssumen må betales på en gang eller er det helheten?

Anonymkode: bf6fe...818

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det offentlig eller privat du skal? Offentlig betaler du bare egenandel (tror jeg) for selve behandlingen, eller så er det gratis. Jeg kan faktisk ikke huske å ha betalt noe i det offentlige. Medisinene må du legge ut opptil 18000 og noe, alt over det før du dekket av HELFO. Vårt første IVF forsøk kostet under 18000 for medisiner. 

Anonymkode: 636eb...e5f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonymbruker_1

Vi var i Porsgrunn i fjor høst ☺️

Første konsultasjon er ihvertfall en sædprøve, ultralyd og forklaring om hvordan de legger opp løpet og legen bestemmer om du skal ha kort eller lang protokoll, samt hvilke medisiner dere skal bruke. Dere får også kurs i hvordan alle typer medisiner skal brukes og hvordan hele prosessen er av en sykepleier. Tror vi betalte rundt 400kr for dette. 

Betalte vel mellom 400-825kr hver gang vi var der. Vi fikk spørsmål om vi ville ha faktura eller betale med en gang.

Det er medisinene som er dyre. Vi endte totalt på ca 10.000 for behandling og medisiner. 

Gjør deg selv en tjeneste og ikke les for mye om hvor vondt dette er. Jeg merket verken uttak eller innsett. Selvfølgelig er dette individuelt, men jeg var irritert på meg selv etterpå hvor mye jeg hadde lest og gruet meg. Det går fint og er absolutt verdt det!

De er FANTASTISKE på Porsgrunn!! Kan ikke skryte nok av behandlingen og de herlige menneskene der. Og nå er vi 20 uker på vei 🥰

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Anonymbruker_1 skrev (36 minutter siden):

Vi var i Porsgrunn i fjor høst ☺️

Første konsultasjon er ihvertfall en sædprøve, ultralyd og forklaring om hvordan de legger opp løpet og legen bestemmer om du skal ha kort eller lang protokoll, samt hvilke medisiner dere skal bruke. Dere får også kurs i hvordan alle typer medisiner skal brukes og hvordan hele prosessen er av en sykepleier. Tror vi betalte rundt 400kr for dette. 

Betalte vel mellom 400-825kr hver gang vi var der. Vi fikk spørsmål om vi ville ha faktura eller betale med en gang.

Det er medisinene som er dyre. Vi endte totalt på ca 10.000 for behandling og medisiner. 

Gjør deg selv en tjeneste og ikke les for mye om hvor vondt dette er. Jeg merket verken uttak eller innsett. Selvfølgelig er dette individuelt, men jeg var irritert på meg selv etterpå hvor mye jeg hadde lest og gruet meg. Det går fint og er absolutt verdt det!

De er FANTASTISKE på Porsgrunn!! Kan ikke skryte nok av behandlingen og de herlige menneskene der. Og nå er vi 20 uker på vei 🥰

Okei, tusen takk for svar! Var på første konsultasjon idag, veldig koselige der. Og gratulerer❤️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonymbruker_1
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Okei, tusen takk for svar! Var på første konsultasjon idag, veldig koselige der. Og gratulerer❤️

Så bra! Tusen takk og lykke til 🥰🥰

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lenge hadde dere ventet før dere kom inn til første konsultasjon?🥰

Anonymkode: 52821...87c

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

6 mnd måtte vi vente😮💨❤️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonymbruker_1
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi måtte også vente 6 mnd pga corona. De sa at i et normalår så er det 3 mnd ventetid ☺️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hei☺️ Håper det er ok at jeg slenger meg på med et spørsmål her. 

Vi har fått innvilget søknaden og skal på vår første time i juli. (6måneder ventetid her au) 😭

Det du skriver at de utfører ultralyd/ tar sædprøve osv. Skjer alt det på første time eller blir første møte kun snakk og spørsmål? 

Eventuelt hvilken spørsmål? 

Anonymkode: fbf14...a10

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eris

Hei! Vi skulle vært på første samtale forrige uke (2/2) men de ringte oss og måtte utsette timen vår pga corona 😔 så nå aner vi ikke når noe skjer. Håper ikke det er enda flere mnd å vente nå da..

Tar de sædprøve den første konsultasjonen? Og hvor lenge har dere måttet vente fra den første timen til dere fikk starte opp med medisiner? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har fått innvilget søknaden og skal på vår første time i juli. (6måneder ventetid her au) 😭

Det du skriver at de utfører ultralyd/ tar sædprøve osv. Skjer alt det på første time eller blir første møte kun snakk og spørsmål? 

Kjipt med venting🥺 men verdt det

Første møte så ble først stilt slike praktiske spørsmål som om vi har noen allergi, om vi røyke/snuser, drikker, helseplager ja osv.. Etter det ble det utført en innvendig ultralyd på meg for å se etter at alt er fint inni der😁 så var det blodprøve på oss begge også ferdig

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Eris skrev (2 timer siden):

Hei! Vi skulle vært på første samtale forrige uke (2/2) men de ringte oss og måtte utsette timen vår pga corona 😔 så nå aner vi ikke når noe skjer. Håper ikke det er enda flere mnd å vente nå da..

Tar de sædprøve den første konsultasjonen? Og hvor lenge har dere måttet vente fra den første timen til dere fikk starte opp med medisiner? 

Uffda, kjipt når slikt skjer altså😢

Det ble tatt sædprøve den første konsultasjonen ja også får man svar da man skal inn til samtale. Og da undersøktes jeg nedentil etter en prat 🙂 Vi skulle egentlig få vite ang medisiner osv, men det oppstod noe så vi skal til ny samtale om 1 mnd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Eris skrev (2 timer siden):

Og er Porsgrunn sommerstengt for behandling? 🤔

Ingenting stengt nei

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kjipt med venting🥺 men verdt det

Første møte så ble først stilt slike praktiske spørsmål som om vi har noen allergi, om vi røyke/snuser, drikker, helseplager ja osv.. Etter det ble det utført en innvendig ultralyd på meg for å se etter at alt er fint inni der😁 så var det blodprøve på oss begge også ferdig

Tusen takk for svar! Ja Absolutt verdt det ☺️ 

Er min samboer som ble veldig stresset pga barneogomsorgsattesten. Da ramlet det ut av han: "Kommer de til å spør oss om inntekt? Helsejournaler, jobb, hvordan vi vil være som foreldre - og hvis de ikke anser oss som gode foreldre og vi "stryker" på møte, får vi da ikke hjelp"

Ja, mannen min er mer dramaqueen enn meg 😂 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingenting stengt nei

Det var sommerstengt i juli 2020🤔

Anonymkode: 45dba...51e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar! Ja Absolutt verdt det ☺️ 

Er min samboer som ble veldig stresset pga barneogomsorgsattesten. Da ramlet det ut av han: "Kommer de til å spør oss om inntekt? Helsejournaler, jobb, hvordan vi vil være som foreldre - og hvis de ikke anser oss som gode foreldre og vi "stryker" på møte, får vi da ikke hjelp"

Ja, mannen min er mer dramaqueen enn meg 😂 

Kjenner så til den hehe! Heldigvis ble det ikke spurt om slikt, men man får jo noen tanker men det ordner seg nok😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var sommerstengt i juli 2020🤔

Og det var ikke pga covid?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det var ikke pga covid?

Sommerferie slik jeg forstod

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonymbruker_1
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi måtte ta ultralyd og sædprøve første gang vi var der 😊

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...