Skytte Skrevet 13. mars 2006 #1721 Del Skrevet 13. mars 2006 Heia vennen!!! Nå har jeg ikke fått vært her på et par dager Mye som skjer og imorges rakk jeg ikke hele runden min!! Tror du det var frustrerende eller?! Aha! Jobb i bhage! Syns du skal snakke litt om lønn jeg..du har jo tross alt en utdannelse da...Og det er nok flere som vil ha deg nå etterhvert når de finner ut at du er available Ellers bra? Godt å høre at sukker og kanelkaka ble bra! Den er farlig god når man begynner å mumse litt av den............Er jo LITT fett i den! Men ellers hadde den ikke vært så god Og ostekake.......*drømme* Ja nå er det jo 1 time og 15 min siden jeg spiste middag så....! Håper du har det bra og at mannen ikke blir alt for mye borte nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #1722 Del Skrevet 13. mars 2006 Da skal du få oppskrift på ostekaka, detaljert så du helt sikkert får det til!!! Ostekake I pk mariekjeks 170 g smeltet smør Dette røres sammen. Klapp det sammen i bunn av en kakeform som er kledd med bakepapir. 1 pk sitrongele 2,5 dl varmt vann (jeg koker opp i vannkokeren jeg) Avkjøl litt, men må ikke stivne 3 dl fløte Pisk fløten, og rør geleblandingen pent i 120 g melis 3 dl lettrømme 2 ts vaniljesukker 1 pk. Chreme Chatouost (i den opprinnlige oppskriften, jeg bruker 1 pk philadelfia) Bland dette sammen, gjerne med mikser for å få ut alle klumpene. Nå blander du de to blandingen pent sammen. Bruk gjerne slikkepott og rør og rør og rør.. Hell denne blandingen opp i kakeforma, og sett kjølig. Når du tar av kakeforma, tar du en kniv e.l. rundt langs kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #1723 Del Skrevet 13. mars 2006 Heia vennen!!! Nå har jeg ikke fått vært her på et par dager Mye som skjer og imorges rakk jeg ikke hele runden min!! Tror du det var frustrerende eller?! Aha! Jobb i bhage! Syns du skal snakke litt om lønn jeg..du har jo tross alt en utdannelse da...Og det er nok flere som vil ha deg nå etterhvert når de finner ut at du er available Ellers bra? Godt å høre at sukker og kanelkaka ble bra! Den er farlig god når man begynner å mumse litt av den............Er jo LITT fett i den! Men ellers hadde den ikke vært så god Og ostekake.......*drømme* Ja nå er det jo 1 time og 15 min siden jeg spiste middag så....! Håper du har det bra og at mannen ikke blir alt for mye borte nå! ← Der var du innom og ja!! Skjønte at du ble litt frustrert. Jeg ønsker jo å være uunværlig, så når de finner ut det Kaka di var smellgod!! Sitter faktisk å gomler på den nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 13. mars 2006 #1724 Del Skrevet 13. mars 2006 Tusen takk for oppskrift!! Den høres god ut!! (mariekjeks er sikkert mye bedre enn de tørre smakløse jeg brukte sist...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 13. mars 2006 #1725 Del Skrevet 13. mars 2006 Har du litt kake til meg også?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #1726 Del Skrevet 13. mars 2006 *setter frem ostekake* Bare å forsyne seg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 13. mars 2006 #1727 Del Skrevet 13. mars 2006 Åh, den ostekaka skal jeg bake neste gang det er kakeanledning her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 13. mars 2006 #1728 Del Skrevet 13. mars 2006 *setter frem ostekake* Bare å forsyne seg!!! ← Tusen takk! Her skal det spises!! Håper du har en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2006 #1729 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei iss Så søt du er som stadig er innom dagboken min og trøster meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 14. mars 2006 #1730 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei du! Åååå, så missunelig jeg ble på det karet deres! Vil ha, vil ha Men vi har bestemt oss for å ha en sånn når vi går til anskaffelse av større leilighet neste år Hmm, den lønna di høres altfor lite ut.... Har ei veninne som er førskolelærer (regner med at det er det du er?), og vi snakket om lønna til førskolelærere her om dagen. Hun er leder i den barnehagen hun jobber i men får ikke noe ekstra får det, jeg syns det er helt utrolig! Men jeg mener å huske at hun sa at fagutdannede hadde krav på den "begynnerlønna", som jeg tror hun sa var 260000. Du får undersøke det, det er jo snakk om ganske stor avvik! Håper uka di blir bra, og at du får litt jobbing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 14. mars 2006 #1731 Del Skrevet 14. mars 2006 Innom med en stooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. mars 2006 #1732 Del Skrevet 14. mars 2006 Nam... Ostekake er så godt!! Tuusen takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 14. mars 2006 #1733 Del Skrevet 14. mars 2006 Nå er ikke ISS førskolelærer da Men den lønnen venninnen har hørtes lav ut. Jeg jobber som ped.leder og har ca 282 000. Ped. ledertillegget er på ca 20 000.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #1734 Del Skrevet 14. mars 2006 Stemmer at jeg ikke er førskoleutdannet, men vi barnevernpedagoger og førskolelærer har samme utgangspunkt iht lønn, 260 900.. Det er uten tillegg og sånn.. Sitter og spiser tomatsuppe.. Ble sulten, og klarte å styre unna kaka!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rødtoppen Skrevet 14. mars 2006 #1735 Del Skrevet 14. mars 2006 Heisann Iss! Er ikke livet som nyutdannet herlig? Spes når man ikke har noe erfaring å klaske i bordet med... Jeg som spl har også 260 900 i grunnlønn, men trøster meg med at det er MER enn det samboeren har - som jobber i produksjon og har 8 år å slå i bordet med JEG har fått innkalling til intervju på en 100 % fast stilling som sykepleier i hjemmesykepleien i dag da, er LITT spent! Intervju til torsdag kl 14 (etter nattevakt så klart), så nå sitter jeg og lurer på hvordan jeg bør forberede meg... Dette er en stilling der jeg allerede jobber da, så jeg har jo vært der til intervju en gang allerede... *spent* Nei, jeg får smurfe litt rundt på nette nå etter noen gode sider om jobbintervju... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. mars 2006 #1736 Del Skrevet 14. mars 2006 Planer for kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 14. mars 2006 #1737 Del Skrevet 14. mars 2006 Vil også ha ostekake! ..men får heller ta til takke med varme vaniljeberlinerboller. Håper det blir mye jobb på deg framover da. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #1738 Del Skrevet 14. mars 2006 Trinemor: Ja det er deilig å være nyutdannet! Vanskelig å få jobb, så da blir løsningen litt mer skole for min del.. Min sambo tjener mye mer en meg, så vi klarer oss... Lykke til med intervju da!! Spennende! Finnes masse bra tips på internett ang intervju, så bare begynne å lete. har aldri vært på intervju selv da.. Epica: Ingen spes planer for kvelden nei! Jeg er så glad i å være hjemme på kveldene, etter en lang periode i livet da jeg fløy rundt på styremøte etter styremøte og frivillig arbeid. Så nå blir jeg nesten uvel dersom jeg MÅ noe på ettermiddagen.. Jeg liker å helder ta det som det kommer.. Sambo jobber som regel sent da, så blir vel en sen middag som vanlig.. Fru Blå: Varme boller er godt det og.. Og vi håper på litt jobb ja!! Her i 1.etg har vi et lite rom som skal bli wc, men som aldri blir ferdig. Har så mye å gjøre i huset at alt stopper opp lissom. Så nå har jeg startet å tømme det rommet for byggeplank og malingsdunker. For to uker siden startet jeg å rydde "roterommet" til sambo, og jeg flytter rotet ned dit.. Må nok vente med mye til sambo kommer hjem, for lurer på om det er mye vi kan kaste! Skal trene sammen med lucky etterpå da! Selv om jeg er litt støl fra i går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. mars 2006 #1739 Del Skrevet 14. mars 2006 *løper og gjemmer meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 14. mars 2006 #1740 Del Skrevet 14. mars 2006 Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg