Gå til innhold

Hva som skjer av ting i mitt liv!

iss

Anbefalte innlegg

Liv: Halve middager er ikke bra... men du fikk det til å virke allikevel du ;)

Missbumblebee: Takk for at du synes jeg har vært flink!! Har jo det... Ja nå er det deilig å bare være meg og sambo.. Og nesten ryddig rundt...

Epica: Ostekake er digg.... Og ja, hatt en fin helg! men den gikk så altfor fort...

Miip: Jeg kommer!! :hoppe: Scampiene var så gode at lucky og jeg stønna når vi spiste!! Sambo lo litt da.. :ler:

Nå har vi henta lastebilen til sambo, og helga er snart over.. :tristbla: Helga gikk så altfor fort! Deilig å ha sambo hjemme i helga, han jobber så mye i uka...

Nå tenkte jeg at jeg skulle hoppe i karet!!

Legger ved bilde jeg :sjarmor:

Endret av iss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har dere lokalavis?

Se etter ledige leiligheter fra juni/juli...?

:sur: Hakke f-b, og det er der leilighetene står.. Har demokraten, men der står det sjeldent leiligheter.. Skal sjekke ut nettutgaven og se..

litt av et badekar

natta

:sjarmor: Fint det ?? *løper inn i fluesopps dagbok for der er det lenge siden jeg har vært*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snakka med mamma om fredagen, virket det som barnehagen har missforstått meg litt ang. jobbinga og lønn.. Så jeg ringt dit nå, men hun var i møte så skal ringe tilbake etter 12.

Jeg er som sagt høgskoleutdanna og lønna mi da er kr 260 900.

Som fagarbeider har du lønn på kr. 220 000

Assistent har 200 000

(ca, det varierer litt rundt omkring)

Jeg har det siste året jobbet som konsulent, og fått 260900 i lønn. Mitt store dilemma nå er som vikar i barnehage. Jeg vet at det bare er en mikroskopisk sjanse å få det i lønn, så det skal jeg ikke kreve. Men synes 200 000 er så lite!! Og reiseveien er på 45 min og 50 kr i bompenger.. (ja jeg vet at jeg kanskje er litt bortskjemt) Men føler at jeg ikke har rett på å "kreve" en viss sum i lønn.. :klø: Har tenkt muligheten å kreve fagarbeider lønn, men tviler mer og mer..

Bør vel være snill pike og ta det jeg får.. Og hvis jeg får vikaroppdrag et annet sted med bedre lønn får jeg si det !!! Kanskje de da hever lønna? Vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missb og hildsol: Ha en flott dag!! Og karet er nyyydelig...

:ler:

Kanskje jeg skulle kommet meg på trening?? hakke trena siden før SA en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel være snill pike og ta det jeg får.. Og hvis jeg får vikaroppdrag et annet sted med bedre lønn får jeg si det !!! Kanskje de da hever lønna? Vet ikke jeg...

Synes du skal gå i lønnsforhandlinger jeg, synes ikke det hørtes urimelig ut å hinte frampå om fagarbeiderlønn når du tross alt har en høgskoleutdannelse. Den er jo bittelitt relevant :sjenert:. Full forståelse for at det er vanskelig å be om mer lønn, men det er bare noe vi jenter MÅ bli flinkere til. Tror litt av grunnen til at menn alltid tjener mer ligger akkurat her, at vi ikke tørr å be om mer lønn.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært flink å trena! Måtte bare dra idet motivasjonen kom inn over meg..

Og så har jeg ringt bhen og sagt at jeg er ledig for oppdrag. Etter å ha tenkt og veid mye frem og tilbake, så sa jeg ingenting om lønn nå, bare sa at jeg kunne når som helst fremover. Trenger sårt penger nå til hus og sånn, så jeg får bare jobbe det jeg får, ta den lønna jeg får, og sove hos mamma dersom jeg får to dager på rad.. Hun bor i nærheten av bhen.

Jeg er både enig og uenig i det jeg gjør, men det er fornuften som seiret gett. Og det at jeg ikke lenger har noe fast på bvt gjør at jeg må ha jobb!

Jaja, Ellers så har jeg kjøpt inn til fiskegrateng i dag!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra besøket gikk bra i går da...alltid litt kaos med svigermor :ler:

Flink jente som har vært å trent også da...får få ut fingeren en dag jeg også...kanskje jeg skulle gjort det i morra etter jobben??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med deg i mårra og jeg!! Må få kommet i form igjen! Idag gikk jeg nesten en time på tredemølla, og tok de på beina etterpå... Deilig å få ut fingeren igjen! :ler:

Nå er tantebarnet mitt her, mens bror er hos optikeren!

Fiskegratengen står i ovnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Har også spist fiskegrateng i dag. Flybåren sådan!!

Kos med tantebarn... Jeg er fullstendig forelsket i mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Myztica

:vinke:

Hvorfor må du vifte rundt med det bilde av boblebadet ditt, iss!!?? :ler:

Blir bare litt misunnelig sjø... :sjenert:

Håper alt er bra med deg :klem::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Lettere sjokkert over meg selv fant jeg ut at jeg blei litt misunnelig på deg fordi du har trent! :overrasket: Men jeg savner nok orket til en skikkelig treningsøkt, her går det mest i tjue minutters rolig gange om dagen.

Jeg skjønner at du ønsker og trenger en jobb, men jeg er enig med Pi@ om at det bør gå an å forhandle om lønn.

Og når du skreiv om bhen tenkte jeg først "HÆ? Jobbe i en BH? Hva mener hun?" og så gikk det et lys opp for meg. :ler:

Og nå fikk jeg skikkelig lyst på et BAAAAAD! Vi har hjørnebadekar, og det er ikke å forakte det heller selv om jeg godt kunne tenke meg massasjekaret deres.

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også spist fiskegrateng i dag. Flybåren sådan!!

Kos med tantebarn... Jeg er fullstendig forelsket i mine!

Tantebarn er herlige! MEN han går meg på nervene også.. Mora er utrolig svirrene og sånn, og han har de tendensene.. Ikke hører etter, maser, kjaser, sutrer og sånn. Det irriterer meg litt.. Har ikke barn selv, så jeg vet ikke åssen andre barn er da..

Han er fem nå.. Og jeg mener at oppdragelsen har alt å si på hvordan barn oppfører seg, og han minner meg mer og mer om mora.. :forvirret: Håper han skjerper seg etterhvert, for jeg vil jo ikke misslike å være sammen med tantebarnet mitt..

:vinke: 

Hvorfor må du vifte rundt med det bilde av boblebadet ditt, iss!!??  :ler:   

Blir bare litt misunnelig sjø... :sjenert: 

Håper alt er bra med deg :klem:  :kyss:

*knis* Ja, jeg vifter rundt med det!! Må jo det når jeg har fått drømmeboblebadet, noe jeg ikke trodde jeg skulle få på maaaange år! Ellers er alt bra her!!

Lettere sjokkert over meg selv fant jeg ut at jeg blei litt misunnelig på deg fordi du har trent! :overrasket: Men jeg savner nok orket til en skikkelig treningsøkt, her går det mest i tjue minutters rolig gange om dagen.

Jeg skjønner at du ønsker og trenger en jobb, men jeg er enig med Pi@ om at det bør gå an å forhandle om lønn.

Og når du skreiv om bhen tenkte jeg først "HÆ? Jobbe i en BH? Hva mener hun?" og så gikk det et lys opp for meg. :ler:

Og nå fikk jeg skikkelig lyst på et BAAAAAD! Vi har hjørnebadekar, og det er ikke å forakte det heller selv om jeg godt kunne tenke meg massasjekaret deres.

Lenge siden jeg har hatt orket til en god treningsøkt nå altså...

Dersom jeg blir spurt om lengre vikariater og sånn, så vil jeg forhandle lønn har jeg funnet ut! Jeg tar det jeg får nå, men ved å vikariere for en bestemt person over lengre tider så vil jeg kreve høyere lønn! For hvis ikke jeg får det, så kan jeg heller vikariere andre steder.

:ler: Nei nå ble det uinteressant her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cons: Oppskrift til ostekake eller sukker og kanelkaka???

Ostekaken.. :sjenert:

Er helt elendig på kaker, men vil så gjerne..

Prøvde å lage ostekake til Lasses bursdag i februar, men i selskapet fikk jeg bare kommentarer som : "så søt ho er stakkar, har ho prøvd å bake nå..?" :sur::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...