Gå til innhold

Johaug

Flesknes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 9.49):

Bryr meg midt i r…. De kan finne seg en jobb og gjøre noe samfunnsnyttig. 

Anonymkode: f8b17...a53

Å hva mener du er samfunnsnyttig da?

Anonymkode: 4a4b3...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 9.52):

Hva er det med hun nå da? Hvorfor skrives det aldri om de andre damene på håndballaget, bare henne?

Anonymkode: 3d41f...266

Håndballaget??

Anonymkode: 4a4b3...10c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun vinner gull er direkte ødeleggende for Norge sitt omdømme, i mange land omtales hun som tidligere dopingdømt (noe hun forøvrig er). Det finnes ingen formildende omstendighet når hun har benyttet ulovlige preparater. Ikke lenge før hun ble dopingtatt og utestengt, med rette, så var hun ute i media og sa at hun både dobbelt- og trippel-sjekker enhver legemiddel før bruk... Vell, det som skjedde viser jo at det var løgn og at noe skurrer, for det ville vært en enkel sak for henne å finne ut av at hun ikke burde benytte preparater som åpenlyst er blitt benyttet.

Vi vet at hun lyver basert på uttalelsene hun gav i forkant av at hun ble tatt, man kan aldri være sikker på at historien vi har fått servert er sann da den kan være fabrikkert for å skjule mer omfattende dopingmisbruk. Som nasjon kunne vi levd foruten hennes medaljefangst, og vårt omdømme hadde ikke fått de ripene i lakken det er at hennes medaljer omtales i utenlandske medier som jo naturlig nok drar frem doping-dommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (9 timer siden):

At hun vinner gull er direkte ødeleggende for Norge sitt omdømme, i mange land omtales hun som tidligere dopingdømt (noe hun forøvrig er). Det finnes ingen formildende omstendighet når hun har benyttet ulovlige preparater. Ikke lenge før hun ble dopingtatt og utestengt, med rette, så var hun ute i media og sa at hun både dobbelt- og trippel-sjekker enhver legemiddel før bruk... Vell, det som skjedde viser jo at det var løgn og at noe skurrer, for det ville vært en enkel sak for henne å finne ut av at hun ikke burde benytte preparater som åpenlyst er blitt benyttet.

Vi vet at hun lyver basert på uttalelsene hun gav i forkant av at hun ble tatt, man kan aldri være sikker på at historien vi har fått servert er sann da den kan være fabrikkert for å skjule mer omfattende dopingmisbruk. Som nasjon kunne vi levd foruten hennes medaljefangst, og vårt omdømme hadde ikke fått de ripene i lakken det er at hennes medaljer omtales i utenlandske medier som jo naturlig nok drar frem doping-dommen.

Disse utenlandske journalistene vet jo tilsynelatende tilnærmet null og niks om Johaugs dopingdom, evt vet de bedre, men vet også at dramatiske overskrifter selger. Dette fremstår som svært pinlig når vi kjenner til CAS-dommen. 

Bryr meg fint lite om hva uvitende mennesker i utlandet tror og mener, selv om jeg forsåvidt kommenterer det. Det er egentlig langt verre med de her på berget som ikke vet noe om saken, men likevel skal kommentere og sverte henne av ukjent årsak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (5 minutter siden):

Disse utenlandske journalistene vet jo tilsynelatende tilnærmet null og niks om Johaugs dopingdom, evt vet de bedre, men vet også at dramatiske overskrifter selger. Dette fremstår som svært pinlig når vi kjenner til CAS-dommen. 

Bryr meg fint lite om hva uvitende mennesker i utlandet tror og mener, selv om jeg forsåvidt kommenterer det. Det er egentlig langt verre med de her på berget som ikke vet noe om saken, men likevel skal kommentere og sverte henne av ukjent årsak. 

Vet du noe mer enn oss som sår tvil om forklaringen hennes? 

Anonymkode: 0f7c2...4bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

All den tid Therese Johaug stod og løy for det Norske folk i et intervju gjort ikke lenge før dopingnyheten sprakk, så er det grunn til å spørre seg om forklaringen som kom også er en løgn?

Hun stod altså i et intervju (ikke mange ukene før nyheten sprakk) og sa at hun alltid både dobbel- og trippel-sjekker legemidler hun mottar. For en utøver er slik rutine som er enkelt å sjekke på internett, i tillegg så var pakken med medisinen hun påstår å ha brukt tydelig merket.

Det rimer IKKE at en landslagslege skal begå en slik tabbe, uansett skal en utøver sjekke alt (i følge forklaringen skal det således ha gått galt i to instanser, det rimer absolutt ikke.

Den strenge dommen hun fikk forteller også om alvoret i saken, som dessverre er bagatellisert for mye her i Norge. Sakens alvor er altså av en karakter hvor hun ikke er en god representant for Norge, snarere tvert imot så er publisitet av henne noe som lager riper i Norges omdømme ute i verden. I OL har vi vesentlig bedre representanter som ikke har benyttet dopingmidler urettmessig slik Johaug sannelig har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig imponert over hvor rå hun er. Ikke bare på på ski, men også i løping som hun ikke har spesialisert seg på. Hun tok på Hooka joggesko og satt årsbeste i verden på 10000m. Joda, det var tildig i sesongen og blablabla, men det er ekstremt. Det viser at hvis man er på topp i langrenn så er man nær verdenstoppen i rå kondisjon. Dog ikke løpeteknikk.

Jeg tror på forklaringen hennes om at leppekremen var en glipp. Den største feilen i mine øyne er ansvarsfraskrivelsen. Hun burde lagt seg flat og sagt at det var hennes ansvar å sjekke pakken. Sånn er nå engang systemet. Jeg tror de fleste forstår at det går an å gjøre feil, men man må innrømme at man har gjort feil.

Endret av Isambard
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gangen hun stod frem på TV etter den greia med kremen / dopingen, så nærmest hylgriner hun gjennom nesten hele greia. Omtrent som en liten drittunge i barnehagen som gjør noe galt, og derfor får problemer med de voksne. 

dette var vel en ukes tid etter avsløringene, og dette burde vel ha "sunket" litt inn. Ting ble vel ikke offentliggjort fem minutter før hun skulle i det intervjuet, liksom... 

Anonymkode: e06ab...969

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du sår til om CAS-dommen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 11.22):

kommet fra det uten utestengelse.

Altså, Johaug ble utestengt. Hun fikk ikke være med i OL 2018 pga hun var tatt i doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er sikkert alt for ubehagelig å tenke på for mange nordmenn.

hun er jo norsk, lyshåret, vakker og stort sett ganske blid.... 

Anonymkode: e06ab...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest Made4u
Isambard skrev (På 13.2.2022 den 12.36):

Jeg er veldig imponert over hvor rå hun er. Ikke bare på på ski, men også i løping som hun ikke har spesialisert seg på.

Hva som gjør Johaug god er hennes kroppsfasong og at hun kan være spinklere enn andre (ikke mye mer enn et beinrangel) uten at hun da blir luket bort av medisinske årsaker, slik andre jenter har blitt selv om dem sågar ser ut til å ha mer kjøtt på bena enn hva Johaug har. Man kan således si at hun har hatt genetiske forutsetninger for å forsere motbakker som de færreste er forunt, og derfor bl,a, har hun også vært så god til nettopp det.

Hun er i en kategori av beinrangel som blir best i langdistanse og spesielt der det går oppover, men igjen er det av genetiske årsaker og ikke nødvendigvis at hun trener mer og er bedre enn andre i idrett. Snarere tvert imot så kan aldri trening veie opp for slike genetiske forutsetninger.

Dessuten må man aldri glemme at hun har sonet en lang og veldig fortjent dopingdom, og at hun har løyet det norske folk og verden huden full for å fremstille seg selv uskyldig. Hun burde bli litt avspist ære synes jeg, det er nok av redelige utøvere å beundre deres prestasjoner, Johaug er og forblir ei dopingdømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Made4u skrev (Akkurat nå):

Hva som gjør Johaug god er hennes kroppsfasong og at hun kan være spinklere enn andre (ikke mye mer enn et beinrangel) uten at hun da blir luket bort av medisinske årsaker, slik andre jenter har blitt selv om dem sågar ser ut til å ha mer kjøtt på bena enn hva Johaug har. Man kan således si at hun har hatt genetiske forutsetninger for å forsere motbakker som de færreste er forunt, og derfor bl,a, har hun også vært så god til nettopp det.

Hun er i en kategori av beinrangel som blir best i langdistanse og spesielt der det går oppover, men igjen er det av genetiske årsaker og ikke nødvendigvis at hun trener mer og er bedre enn andre i idrett. Snarere tvert imot så kan aldri trening veie opp for slike genetiske forutsetninger.

Dessuten må man aldri glemme at hun har sonet en lang og veldig fortjent dopingdom, og at hun har løyet det norske folk og verden huden full for å fremstille seg selv uskyldig. Hun burde bli litt avspist ære synes jeg, det er nok av redelige utøvere å beundre deres prestasjoner, Johaug er og forblir ei dopingdømt.

Men dophuet og horebukken Northug er godgutten selv, eller hva? Selv når han er ei ekkel klyse. 

Anonymkode: f21d6...4e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Made4u
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men dophuet og horebukken Northug er godgutten selv, eller hva? Selv når han er ei ekkel klyse. 

Anonymkode: f21d6...4e2

Man kan mene mye og mangt om Northug sine sprell både før han la opp som skiløper og i enda større grad etterpå, selv vil jeg betegne det som at han har sine store utfordringer og at det er en trist skue... Men det tar ikke fra han å ha hatt en fantastisk karrière og resultatene han har oppnådd er beundringsverdige, du trenger ikke like han som person for å skulle evne å se det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...