Gå til innhold

Er det farlig å bruke Obagikremene over lang tid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes Obagi programmet har hjulpet stort mot minde arr etter kviser og på¨selve kvisene. Merker at huden har blitt litt mere sensitiv for sollys, men er veldig fornøyd med resultatet. Litt bekymret over at man ikke kan bruke produktene når man er gravid, for da er jeg litt redd for at kvisene kommer tilbake.

Noen som har brukt Obagi produktene, som kan hjlepe meg med svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det obabi gjør med huden? Gjør den huden tynnere? I såfall ville jeg vært litt bekymret for rynker faktisk..

Skrevet (endret)

Obagi har i hvertfall noen produkter med fruktsyrer, og dem ville jeg ikke brukt om sommeren. Produkter med vitamin C er derimot flotte til bruk hele året, da vitamin C er en sterk antioksidant som beskytter huden mot UV-stråler. Men bruk høy solfaktor i tillegg, helst SPF 30.

Grunnen til at man ikke skal bruke produkter med fruktsyrer som gravid, er at de gjør huden ekstra lysømfintlig. Det samme kan skje pga. hormonpåvirkning i graviditeten, slik at man har en økt risiko for å få stygge pigmentflekker og forbrenninger av huden.

*endret pga. syntaks*

Endret av Elphaba
Skrevet

Okay, takker for informativt svar! Nå skjønner jeg hvorfor man ikke skal bruke det under graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...