Gå til innhold

Tips til reise for en person

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ts burde sett The Serpent og lese litt i media om reisende kvinner i arabiske land de siste årene, så skjønner hun nok selv hvor lurt DET er… Å reise er fint, men hold deg innenfor Europa så lenge du reiser alene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cisne skrev (11 minutter siden):

Ts burde sett The Serpent og lese litt i media om reisende kvinner i arabiske land de siste årene, så skjønner hun nok selv hvor lurt DET er… Å reise er fint, men hold deg innenfor Europa så lenge du reiser alene. 

Det er et veldig dårlig råd. Flere steder i Europa har høy kriminalitet, og er mye mer usikkert enn andre land verden har å by på.

I land jeg har følt meg tryggere enn for eksempel i byer i Frankrike, Tyrkia, og Polen, nevnes; Japan, Korea, New Zealand, Canada, og mye mer. Og som jeg tidligere nevner, steder som Tulum, og Bali, der møter man mye lettere likesinnede, som er åpne for nye vennskap. Det er mye mer åpent enn om man for eksempel legger turen til Tyskland eller England. 

Anonymkode: ab60c...f62

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er et veldig dårlig råd. Flere steder i Europa har høy kriminalitet, og er mye mer usikkert enn andre land verden har å by på.

I land jeg har følt meg tryggere enn for eksempel i byer i Frankrike, Tyrkia, og Polen, nevnes; Japan, Korea, New Zealand, Canada, og mye mer. Og som jeg tidligere nevner, steder som Tulum, og Bali, der møter man mye lettere likesinnede, som er åpne for nye vennskap. Det er mye mer åpent enn om man for eksempel legger turen til Tyskland eller England. 

Mexico er ikke trygt…

Skrevet
Cisne skrev (1 minutt siden):

Mexico er ikke trygt…

Men hele Europa er mye tryggere enn resten av verden? Var det vi diskuterte. 

Jeg skrev dessuen Tullum, der er det temmelig harmløst. Var ikke akkurat slik at jeg forsøkte å sende TS til Tijuana 😅

Hvorfor delta i slike tråder når man har begrenset erfaring med å reise? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men hele Europa er mye tryggere enn resten av verden? Var det vi diskuterte. 

Jeg skrev dessuen Tullum, der er det temmelig harmløst. Var ikke akkurat slik at jeg forsøkte å sende TS til Tijuana 😅

Hvorfor delta i slike tråder når man har begrenset erfaring med å reise? 

Har absolutt ikke begrenset erfaring med å reise. Rask til å trekke konklusjoner du… 

Skrevet
Cisne skrev (30 minutter siden):

Har absolutt ikke begrenset erfaring med å reise. Rask til å trekke konklusjoner du… 

Du mener bare "Europa" er det tryggeste stedet å reise?  (derav min konklusjon...) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

SKJERP DEG!  Jeg har arabiske røtter, og ville aldri reist til et arabisk land på egen hånd. 

I hvert fall IKKE anbefalt det til en ung vestlig jente. Lite lam i et ulvehus. 

Ja dritt med fordommer, og rasisme og alt det der. Men man ska være realistisk også. 

Jenter og kvinner som skiller seg ut, ikke følger normen vil fort bli sett på som et bytte i disse landene og kulturene. Det er FAKTA! 

En vestlig jente på egenhånd blir fritt vilt! 

Kjære ts, reis og opplev verden. Men bruk hodet! Dessverre er det mange som ikke vil deg vel, som ikke har samme samvittighet eller syn på rett og galt som oss her i Norge. Sånne kan man ikke diskutere eller forhandle med. De vil dessverre kun se på deg som et kjøttstykke. Og ingen lov vil hjelpe deg. 

Må vel være steder man kan finne reisefølge/reisevenner. 

Anonymkode: e0ca0...5e3

Jeg er gift med en muslimsk mann, jeg har vært og besøkt familien hans i Irak jeg vet vel for faen hva jeg snakker om? hvis ikke hadde jeg selvfølgelig ikke anbefalt stedene!.

Hva media og filmer viser er bare et dårlig bilde av hvordan det fungerer, jeg ble behandlet som en dronning av alle menn når jeg var på ferie i Irak samme med Iran.. Man kan fint dra dit alene som kvinne, det er masse kultur og flotte landskap, kjekke menn man kan oppleve.

Det er trist at selv du med arabiske røtter har blitt lurt til og tro sånt om dit hjemland. Muslimer er ikke noe verre en folk fra andre religioner, deres kultur er faktisk den mest inkluderende jeg har opplevd.

Anonymkode: 3e25b...49b

Skrevet

Jeg er gift med en muslimsk mann, jeg har vært og besøkt familien hans i Irak jeg vet vel for faen hva jeg snakker om? hvis ikke hadde jeg selvfølgelig ikke anbefalt stedene!.

Hva media og filmer viser er bare et dårlig bilde av hvordan det fungerer, jeg ble behandlet som en dronning av alle menn når jeg var på ferie i Irak samme med Iran.. Man kan fint dra dit alene som kvinne, det er masse kultur og flotte landskap, kjekke menn man kan oppleve.

Det er trist at selv du med arabiske røtter har blitt lurt til og tro sånt om dit hjemland. Muslimer er ikke noe verre en folk fra andre religioner, deres kultur er faktisk den mest inkluderende jeg har opplevd.

Først og fremst; der avslørte du deg. 

Uansett. 

Jeg har selv besøkt mange muslimske land, og opplevd en fantastisk kultur. Men også krevende episoder, noen preget av at jeg er en blond kvinne. Om du vil framsnakke mennesker og kultur er jeg likevel den første til å støtte deg.  Noen få ødelegger for mange, og mediene nører opp. Men du ødelegger mer enn du bidrar med om du kjemper denne kampen i en tråd som handler om en ung kvinne som skal reise alene for første gang. 

Si at du har vært i disse landene har du vært der med en mann, blitt tatt i mot av familie, transportert her og der, av mennesker som kjenner områdene og risikoen. Under slike forutsetninger ønsker jeg en dag å oppleve Afghanistan og Irak, men aldri som førstereis, enslig kvinne. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har reist mye, gjennom jobb. Og er derfor ofte alene 1-2 dager for å også oppleve byen.

Foretrekker definitivt å reise med mennesker, eller møte mennesker. Er for meg alt for stusselig å farte rundt uten å ha noen å oppleve det sammen med, dele matopplevelser med. Så jeg forstår TS. 

Så man kan ikke møte andre mennesker ved å reise alene mener du? Jeg får nemlig til deg hver bidige gang

Anonymkode: f4110...9f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så man kan ikke møte andre mennesker ved å reise alene mener du? Jeg får nemlig til deg hver bidige gang

Foretrekker å møte mennesker, skriver jeg jo.

Noe som er mye lettere på en strand i Tullum, enn på Oxford street ;)

Skrevet

Først og fremst; der avslørte du deg. 

Uansett. 

Jeg har selv besøkt mange muslimske land, og opplevd en fantastisk kultur. Men også krevende episoder, noen preget av at jeg er en blond kvinne. Om du vil framsnakke mennesker og kultur er jeg likevel den første til å støtte deg.  Noen få ødelegger for mange, og mediene nører opp. Men du ødelegger mer enn du bidrar med om du kjemper denne kampen i en tråd som handler om en ung kvinne som skal reise alene for første gang. 

Si at du har vært i disse landene har du vært der med en mann, blitt tatt i mot av familie, transportert her og der, av mennesker som kjenner områdene og risikoen. Under slike forutsetninger ønsker jeg en dag å oppleve Afghanistan og Irak, men aldri som førstereis, enslig kvinne. 

Jeg reiste med følge til Irak det stemmer, men jeg var også i Iran og opererte nesen min i kombinasjon med ferie og da reiste jeg helt alene, det er en av de mest interessante landene jeg har reist og jeg har aldri blitt behandlet bedre.

Ja det stemmer at det er noen farer, men det er det også her i Norge man kan ikke la noen enkelt episoder stoppe deg fra og oppleve alt det gode et land har og gi.

Skrevet

Jeg reiste med følge til Irak det stemmer, men jeg var også i Iran og opererte nesen min i kombinasjon med ferie og da reiste jeg helt alene, det er en av de mest interessante landene jeg har reist og jeg har aldri blitt behandlet bedre.

Ja det stemmer at det er noen farer, men det er det også her i Norge man kan ikke la noen enkelt episoder stoppe deg fra og oppleve alt det gode et land har og gi.

Iran kunne jeg fint reist til. Det er noe helt annet enn Irak. 

Skrevet

Iran kunne jeg fint reist til. Det er noe helt annet enn Irak. 

Hvorfor er det helt annerledes? har du vært der før? for det har jeg så jeg vet litt bedre en deg hvordan det faktisk er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Foretrekker å møte mennesker, skriver jeg jo.

Noe som er mye lettere på en strand i Tullum, enn på Oxford street ;)

Du hentydet at reise man alene så møter man ikke andre mennesker,men med det sagt var innledet argumentet til Ts 

Skrevet

Du hentydet at reise man alene så møter man ikke andre mennesker,men med det sagt var innledet argumentet til Ts 

Foreslår at du leser innlegget mitt igjen: 

Foretrekker definitivt å reise med mennesker, eller møte mennesker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det helt annerledes? har du vært der før? for det har jeg så jeg vet litt bedre en deg hvordan det faktisk er.

Flott at du har opplevd kulturen gjennom familiebesøk. Men om du ikke kjenner den enorme forskjellen mellom Iran og Iraq i disse tider så anbefaler jeg også at du tar deg et solid selvstudium i hva som skjer i disse landene akkurat nå. 

Skrevet

Jeg har reist mye, gjennom jobb. Og er derfor ofte alene 1-2 dager for å også oppleve byen.

Foretrekker definitivt å reise med mennesker, eller møte mennesker. Er for meg alt for stusselig å farte rundt uten å ha noen å oppleve det sammen med, dele matopplevelser med. Så jeg forstår TS. 

Ja ikke sant, jeg skulle gjerne hatt liksom én annen å dele opplevelser med i det minste. 
Det er derfor jeg spør om gruppereiser eller arrangementer jeg kan melde meg på som er siktet til folk på min alder, for da drar jeg sammen med noen..

Skrevet

Har du sjekket Kilroy? De pleier jo å ha ulike gruppereiser for unge. 
Dersom det er for mye ville jeg anbefalt surfecamp, dykkekurs el (noe du kan være interessert i)- og melde deg på det når du er på reise. Da er det jo lettere å bli kjent med andre. 

Anonymkode: a93ea...e3b

• Liker 1
Skrevet

Vil bare si at jeg spør etter tips eller erfaringer med gruppereiser eller arrangementer jeg kan melde meg på som er for unge folk. 
I innlegget skrev jeg at min originale plan var å dra til USA og Hawaii, så det er liksom dit jeg sikter til (eller Australia f.eks). 
Jeg trenger ikke så mye tips til land å dra til, jeg kan jo forsåvidt reise hvor som helst.. Jeg trenger bare et opplegg å melde meg på. 

Ps: ikke gidd å argumentere med hun som oppfordrer reise til Irak og Afghanistan. Det er helt useriøst og uinteressant i denne tråden.
Jeg ønsker å dra på en fellesreise på et opplegg, en surfecamp eller frivillighetsarbeid med dyr eller lignende. Kommer selvfølgelig ikke til å legge meg ut på en backpacking tur alene til Afghanistan som en 21 år gammel blond jente😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du sjekket Kilroy? De pleier jo å ha ulike gruppereiser for unge. 
Dersom det er for mye ville jeg anbefalt surfecamp, dykkekurs el (noe du kan være interessert i)- og melde deg på det når du er på reise. Da er det jo lettere å bli kjent med andre. 

Anonymkode: a93ea...e3b

Ja, dette er definitivt noe for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...