Gå til innhold

Tips til reise for en person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en jente på 21 år som ønsker å reise og oppleve verden nå som ting begynner å åpne opp. 
Planen min for våren 2022 var å reise med en venninne, hvor vi ønsket å dra til USA og Hawaii, og være borte en måneds tid. 
Nå viser det seg at hun ikke kan være med allikevel, og ingen andre venninner har mulighet til å være med på en slik reise. Jeg står nå igjen med null planer for reise og vet at jeg eventuelt må dra alene. 
Dette er det eneste semesteret der jeg ikke studerer og har lagt av penger til å kunne dra på ferie og møte andre mennesker, så jeg må nesten utnytte sjansen.

Er det noen som har tips til ulike gruppereiser eller aktiviteter jeg kan melde meg på? Helst noe som er rettet til unge mennesker (20-årene). 

Hilsen Jente21.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke reise alene? Det vokser man veldig på :) 

Anonymkode: 315df...2d6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Støtter denne!

Anonymkode: f4110...9f2

• Liker 1
Skrevet

Hva med å reise rundt i Europa? Flixbus har ofte avganger mellom de største europeiske byene og er ganske billig.

Anonymkode: 52bb5...84e

• Liker 1
Skrevet

Ville sett på surfeskoler og andre miljøer i karibien eller Mexico. Eventuelt Bali. Der er det mange reisende som er åpne for nye vennskap. 

Anonymkode: ab60c...f62

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville sett på surfeskoler og andre miljøer i karibien eller Mexico. Eventuelt Bali. Der er det mange reisende som er åpne for nye vennskap. 

Det har jeg tenkt på! Virker helt perfekt for en som drar alene. Vet bare ikke om så mange arrangementer jeg kan melde meg på😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er nok litt for uerfaren og sjenert til å legge ut på en reise alene uten noe spesielt opplegg☹️ Men takk for tips!

Skrevet

Vil anbefale deg og reise til Irak eller afghanistan (kanskje vente litt med afghanistan). Det er noen av de peneste landene jeg har reist i og menneskene der er noen av de mest inkluderende jeg har møtt.

Der kan du haike deg igjennom landet og det er mye større kjangs for at noen plukker deg opp en europa, america etc.

Anonymkode: 3e25b...49b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil anbefale deg og reise til Irak eller afghanistan (kanskje vente litt med afghanistan). Det er noen av de peneste landene jeg har reist i og menneskene der er noen av de mest inkluderende jeg har møtt.

Der kan du haike deg igjennom landet og det er mye større kjangs for at noen plukker deg opp en europa, america etc.

Hvorfor i alle dager sitter du der og gir en ung jente livsfarlige "tips" til reise?

Anonymkode: 386e8...bff

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor i alle dager sitter du der og gir en ung jente livsfarlige "tips" til reise?

Anonymkode: 386e8...bff

Det er bare fordommer du har fått igjennom media og filmer. Mange av landene i midtøsten er mye tryggere en selv Norge.

Hvite menn er hovedårsaken til voldtekter her i landet, vestlige land har en voldtekstkultur som ikke finnes i disse landene

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er bare fordommer du har fått igjennom media og filmer. Mange av landene i midtøsten er mye tryggere en selv Norge.

Hvite menn er hovedårsaken til voldtekter her i landet, vestlige land har en voldtekstkultur som ikke finnes i disse landene

Er dette kødd..?😅

• Liker 2
Skrevet

Har du forsøkt å sjekke diverse reisegrupper på Facebook? Kanskje noen andre ønsker seg reisepartnere eller har tips til turer alene eller for å bli kjent med andre. 
Det finnes også diverse sydenturer for de som reiser alene. Hvor turer, måltider og slikt er i gruppe. Men litt usikker på om det kanskje er mer for de som er eldre enn deg. 

Ellers ville jeg hatt minst 1-2 uker for meg selv. På et digg hotell med basseng, strand, gjerne spa. Eventuelt leilighet med kjøkken hvis du ville laget mat og spist for deg selv og ikke på restaurant. Litt tid alene til å bare slappe av og ikke ha noen planer er sikkert deilig!

Skrevet
Emilie21 skrev (16 minutter siden):

Er dette kødd..?😅

Nei det er faktisk helt seriøst.

Backpacking i midtøsten er noe fler bør gjøre, ikke la deg stoppe av fordommer mange har mot visse kulturer for det stemmer ikke.

Jeg er selv gift med en muslimsk mann og han viser mye mer respekt for kvinner en noen av nordmennene jeg har møtt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt å gi livsfarlige reisetips! 

Skrevet
Emilie21 skrev (4 timer siden):

Jeg er nok litt for uerfaren og sjenert til å legge ut på en reise alene uten noe spesielt opplegg☹️ Men takk for tips!

Hvordan få erfaring om du ikke prøver? 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan få erfaring om du ikke prøver? 😉

Jeg har reist mye, gjennom jobb. Og er derfor ofte alene 1-2 dager for å også oppleve byen.

Foretrekker definitivt å reise med mennesker, eller møte mennesker. Er for meg alt for stusselig å farte rundt uten å ha noen å oppleve det sammen med, dele matopplevelser med. Så jeg forstår TS. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har reist mye, gjennom jobb. Og er derfor ofte alene 1-2 dager for å også oppleve byen.

Foretrekker definitivt å reise med mennesker, eller møte mennesker. Er for meg alt for stusselig å farte rundt uten å ha noen å oppleve det sammen med, dele matopplevelser med. Så jeg forstår TS. 

Hun møter raskt nye mennesker på reise. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå håper jeg du tuller!

Anonymkode: e0ca0...5e3

Skrevet

Da jeg startet å reise alene, reiste jeg på språkskole. Skolen ordnet et sted å bo, jeg ble kjent med folk og lærte språk og kultur. En gang i Spania og en gang i St. Petersburg. Hvis du har lyst å lære eller forbedre ett språk. Det er korte dager på skolene, så du har tid til sightseeing /strand/det du måtte ønske. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

SKJERP DEG!  Jeg har arabiske røtter, og ville aldri reist til et arabisk land på egen hånd. 

I hvert fall IKKE anbefalt det til en ung vestlig jente. Lite lam i et ulvehus. 

Ja dritt med fordommer, og rasisme og alt det der. Men man ska være realistisk også. 

Jenter og kvinner som skiller seg ut, ikke følger normen vil fort bli sett på som et bytte i disse landene og kulturene. Det er FAKTA! 

En vestlig jente på egenhånd blir fritt vilt! 

Kjære ts, reis og opplev verden. Men bruk hodet! Dessverre er det mange som ikke vil deg vel, som ikke har samme samvittighet eller syn på rett og galt som oss her i Norge. Sånne kan man ikke diskutere eller forhandle med. De vil dessverre kun se på deg som et kjøttstykke. Og ingen lov vil hjelpe deg. 

Må vel være steder man kan finne reisefølge/reisevenner. 

Anonymkode: e0ca0...5e3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...