AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Del Skrevet 3. februar 2022 Det begynte å klø i halsen i kveld, tenker jeg tar en test i morgen tidlig. Om den slår ut positiv, og jeg er alene om barna (og de har lov å gå på skole og bhg med negativ test), kan jeg jo ikke sende de avgårde/levere i bhg. Har ingen som kan hjelpe meg med barna i hverdagen. Må jeg holde dem hjemme til jeg blir frisk i såfall? Anonymkode: bbd61...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det begynte å klø i halsen i kveld, tenker jeg tar en test i morgen tidlig. Om den slår ut positiv, og jeg er alene om barna (og de har lov å gå på skole og bhg med negativ test), kan jeg jo ikke sende de avgårde/levere i bhg. Har ingen som kan hjelpe meg med barna i hverdagen. Må jeg holde dem hjemme til jeg blir frisk i såfall? Anonymkode: bbd61...a9d Ja om du ikke får noen til p levere. Du er i isolasjon Anonymkode: 1dbb6...50f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Del Skrevet 3. februar 2022 Testen var negativ nå. Men ja, må nesten bare ringe dem å avtale hvis det skal bli situasjonen en dag. Ts Anonymkode: bbd61...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettyspaghetti Skrevet 3. februar 2022 #4 Del Skrevet 3. februar 2022 Isolasjonstiden er nå på bare 4 dager, så jeg ville nok bare holdt dem hjemme. Eller skolebarnet kan vel komme seg til og fra selv, men du kan jo ikke forlate egen eiendom når du er i isolasjon så du kan ikke kjøre til bhg og levere i porten heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Del Skrevet 3. februar 2022 Du kan jo ikke gå ut av hjemmet ditt! Skal lærerne komme hjem til deg og hente barna da? Jeg er også alenemor, og jeg har hamstret godteri og noen nye leker, sånn at jeg er forberedt på å være innestengt i 4 dager. Anonymkode: 441de...da3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan jo ikke gå ut av hjemmet ditt! Skal lærerne komme hjem til deg og hente barna da? Jeg er også alenemor, og jeg har hamstret godteri og noen nye leker, sånn at jeg er forberedt på å være innestengt i 4 dager. Anonymkode: 441de...da3 tøys, du skal ikke møte andre mennesker - ingen som sier du ikke skal kunne forlate hjemmet ditt. Anonymkode: 30e0f...f1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 3. februar 2022 #7 Del Skrevet 3. februar 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 3. februar 2022 #8 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): tøys, du skal ikke møte andre mennesker - ingen som sier du ikke skal kunne forlate hjemmet ditt. Anonymkode: 30e0f...f1f Dette er reglene som gjelder for isolasjon nå i 4 døgn dersom man er feberfri. Du kan altså IKKE forlate hjemmet ditt, kun egen hage/tomt. Hvilke regler gjelder for isolasjon? Du må holde deg hjemme hele tiden og ikke gå ut, men du kan være i egen hage eller på egen balkong/veranda/terrasse. Andre må hjelpe deg med nødvendige ærend. Du skal helst holde minst to meters avstand til dem du bor sammen med. Du bør ha eget rom og bad når dette er mulig. Bruk egne baderomsartikler, inkludert eget håndkle. Du må være nøye med hånd- og hostehygiene for å unngå å smitte andre i husstanden. Gjennomfør hyppig rengjøring av hjemmet, spesielt på overflater og de stedene som dere ofte tar på. https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/testing-og-isolasjon-sporsmal-og-svar/id2891647/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 9. februar 2022 #9 Del Skrevet 9. februar 2022 Så alle aleneforeldre gjør det på den måten? Holder barna hjemme i minst 4 døgn? Finne noen som kan kjøre de? Ingen oppegående mennesker vil vel kjøre noen som potensielt er smittet..? Når det nå først er lov å være i barnehagen selv om de er nærkontakter, så burde nå det gjelde for alle, eller? Jeg vet ikke hva jeg gjør når den dagen kommer. Jeg har vel tenkt at da får vi være hjemme alle mann da.. Samtidig som jeg vil at barna skal få i barnehagen. De andre barna med korona i familien er jo i barnehagen nå. Jeg synes det er ganske merkelig, men det er jo slik reglene har blitt nå. Bare ikke for aleneforeldre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg