AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #41 Skrevet 2. februar 2022 minister-mio skrev (16 minutter siden): De er sure på deg. Det rare er om mannen din bare godtar det og drar. Jeg skrev over at han har andre planer den dagen så ingen av oss drar. Han synes også det var rart Anonymkode: be3ec...69b
Strange Doll Skrevet 2. februar 2022 #42 Skrevet 2. februar 2022 Hun sa jo hun ønsket at du skulle få litt tid for deg selv? Jeg hadde satt stor pris på om svigermor tok intiativ til at jeg kunne få noen timer aleine 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #43 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bare antar at han er sur vet ikke. Han er type passiv aggressiv og kanskje baksnakker. Hun har virkelig aldri gjort noe som tyder på at han vil at heg skal slappe av. Hun er mest opptatt av at sine egne barn slapper av. Anonymkode: be3ec...69b Du tror han baksnakker? Høres mer ut som at du krisemaksimerer og er relativt usikker på deg selv. Hvorfor skal det være så unormalt at en mor vil spise middag med barna, og barnebarna sine? Svigersøsteren din kommer også uten partner. Dette høres mer ut som en middag hun vil ha, med bare de. Og det skal vel være helt greit? Folk blir fader meg krenka av alt. Anonymkode: 37be6...7d9 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #44 Skrevet 2. februar 2022 Jeg kjenner på følelsen du sitter med og det er ingen god følelse 😔I begynnelsen var det en sånn opplevelse som du beskriver. Dro hele familien kunne svigermor komme med små stikk mot meg, små utspekulerte kommentaren sagt med en hyggelig og snill tone men som det likevel lyste misnøye av. Om det nå er sånn at at svigerfar er sur på deg så er det viktig at mannen din tar kampen her og tar det opp, du skal slippe og være skurken, her får mannen ta støyten, det er hans foreldre. Nå etter noen år så har jeg akseptert at svigermor er utrolig sær, vi besøker henne utrolig sjeldent, mannen prøver ikke å presse henne på meg for han vet hvor lite velkommen jeg kjenner meg der, men han får dra på besøk dit selv, svigermor er alltid velkommen hit for å se barna men det vil hun en gang hver jubelår så behøver ikke bekymre meg for at hun springer ned døra her hjemme akkurat 😅 Anonymkode: 74192...f05
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #45 Skrevet 3. februar 2022 Så rart at dere reagerer på dette - mannen er ofte hos sine foreldrene uten meg, og jeg og ungen er ofte hos min mor uten ham. Blir utslitt og deprimert bare av tanken på å være så avhengig av ektefellen at man ikke engang kan besøke sine egne foreldre uten å drasse med partneren hver gang. Noe så klaustrofobisk! Anonymkode: beb69...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #46 Skrevet 3. februar 2022 Bacteria skrev (8 timer siden): Så mange merkelige kommentarer her… jeg er en sucker for alenetid, men svigers sin oppførsel her er direkte uhøflig. Uhørt, vil jeg gå så langt som å si. Skulle tro at dere som kommenterer her at dette er greit er oppvokst blant ulver i Alaska og ikke har peiling på grunnleggende skikk og bruk. Klør meg i hodet…🤔 og håper dette ikke er noe nymotens vanlig oppførsel blant familier. 😳 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan mener du dette skjedde? Altså: svigermor ringer eller sender melding og spør "vil dere komme på middag" eller "vil du og ungene komme på middag" Sønnen hennes svarer "det passer dårlig, men takk" eller "takk, vi kommer" Med mindre det står "konen din er på ingen måte invitert" så er du inkludert. Står det "kona di er ikke invitert" så svarer din mann selvsagt "nå tar du deg sammen, mamma, ellers må jeg kutte kontakten med deg. Hører fra deg med en uforbeholden beklagelse. Send gjerne også blomster" Problem løst. Anonymkode: f1dab...efe Melding: «Hei, vil du, Mari og Ludwig komme på middag i morgen? Søsteren din og barna kommer også, uten Sverre-svigersønn, så jeg tenkte kanskje Kari-konemor hadde likt å nyte litt alenetid?» Anonymkode: beb69...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #47 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Svigermor inviterte kun min mann og barn til seg på middag. Hennes andre datter skulle også komme med barna fordi mannen skulle jobbe. Hun sa jeg kunne slappe av. Er det litt rart eller jeg som overreagerer? Tror svigerfar er langsur for noe som skjedde i fjor. Han har knapt hilst eller vært hos oss siden i fjor. Anonymkode: be3ec...69b Dette er jo knyttet til at søsteren hans kommer uten mannen. Hun vil ha litt tid med sine barn. Eventuelt tenkt at det er avlastning for dem å være på besøk hos henne. Så kan du få slappet av litt. Dette tror jeg ikke du skal henge deg opp i. men hvis det stemmer at svigermor har prøvd gjentatte ganger å invitere din mann uten deg så kan kanskje din mann spørre hva som er greia. Meget mulig at du har fått skylden i hennes hode for at han kommer lite på besøk. Det har i allefall skjedd med meg. Min mann er ikke så god på å komme på å besøke familien. Og hadde det ikke vært for meg så hadde han nok aldri kommet på det heller. Men tror de tror det er jeg som setter en stopper for det.. Anonymkode: af445...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #48 Skrevet 3. februar 2022 Må man ta alt i verste mening? Kanskje svigermor tenkte du kunne trenge litt alenetid. Jeg hadde vært glad for det. Anonymkode: 8bf6a...e3e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #49 Skrevet 3. februar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Så rart at dere reagerer på dette - mannen er ofte hos sine foreldrene uten meg, og jeg og ungen er ofte hos min mor uten ham. Blir utslitt og deprimert bare av tanken på å være så avhengig av ektefellen at man ikke engang kan besøke sine egne foreldre uten å drasse med partneren hver gang. Noe så klaustrofobisk! Anonymkode: beb69...f2f Jeg er ofte hos min mor uten mannen også, men når hun inviterer inviterer hun jo oss begge. At man ikke ekskluderer noen betyr ikke at man er limt sammen. Men det er stor forskjell på å velge å bli hjemme og å ikke bli invitert. Anonymkode: e3515...000
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #50 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ofte hos min mor uten mannen også, men når hun inviterer inviterer hun jo oss begge. At man ikke ekskluderer noen betyr ikke at man er limt sammen. Men det er stor forskjell på å velge å bli hjemme og å ikke bli invitert. Anonymkode: e3515...000 Ja jeg må virkelig ikke alltid være med på alt min mann skal, vi har mye tid hver for oss -men reagerte på at hun eksplisitt sa at hun ville at mannen og barna skulle komme og jeg kunne være hjemme Og slappe av. Hun er virkelig ikke omsorgsfull mot meg til vanlig. Hun er ekstremt omsorgsfull mot sin sønn og barnebarn men har vel gjort det ganske tydelig at jeg er lavest på hennes rangstige. Når min mann da sier at hun gjentatte gabger har prøvd å invitere de andre og ymter om at jeg holder de unna henne da forsterker jo det mitt inntrykk. Anonymkode: be3ec...69b
milla80 Skrevet 4. februar 2022 #51 Skrevet 4. februar 2022 Bacteria skrev (På 2.2.2022 den 15.54): Ikke folkeskikk i det hele tatt, å utelukke mor når hun har anledning til å bli med. Da har vi bare forskjellige meninger om dette du og jeg 😊 Jeg ser ikke på det som verken unormalt eller frekt å invitere sine egne barn uten følge i ny og ne . Man er sammen men det er da ingen lov som sier at man må sitte oppå hverandre 24 timer i døgnet ? Virker som mange synes dette er helt blåst av svigerforeldrene for det eneste de tenker er at det er meg det er noe galt med siden jeg ikke blir invitert. Hvorfor egentlig ? Hadde ikke gidda tenke slike negative tanker om meg selv kun fordi min mann ble invitert til sine foreldre en kveld alene. Skjønner bare ikke hvorfor alt må tolkes på verst mulig måte 🤔
milla80 Skrevet 4. februar 2022 #52 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hun er virkelig ikke omsorgsfull mot meg til vanlig. Hun er ekstremt omsorgsfull mot sin sønn og barnebarn men har vel gjort det ganske tydelig at jeg er lavest på hennes rangstige. Når min mann da sier at hun gjentatte gabger har prøvd å invitere de andre og ymter om at jeg holder de unna henne da forsterker jo det mitt inntrykk. så dette etter jeg posta det forrige . Da forstår jeg det slik at du ikke har et greit forhold til din svigermor og det er der det ligger ? Har mer forståelse for hva du skriver når du sier det på den måten . At du tar det personlig mot deg og at hun gjør dette kun for å såre deg 🤔 ille å føle det slik ,det skal jo ikke være sånn ♥️
Bacteria Skrevet 4. februar 2022 #53 Skrevet 4. februar 2022 milla80 skrev (2 minutter siden): Da har vi bare forskjellige meninger om dette du og jeg 😊 Jeg ser ikke på det som verken unormalt eller frekt å invitere sine egne barn uten følge i ny og ne . Man er sammen men det er da ingen lov som sier at man må sitte oppå hverandre 24 timer i døgnet ? Virker som mange synes dette er helt blåst av svigerforeldrene for det eneste de tenker er at det er meg det er noe galt med siden jeg ikke blir invitert. Hvorfor egentlig ? Hadde ikke gidda tenke slike negative tanker om meg selv kun fordi min mann ble invitert til sine foreldre en kveld alene. Skjønner bare ikke hvorfor alt må tolkes på verst mulig måte 🤔 Det er ikke slik at jeg er med hver gang mannen min besøker sin mor, han er ofte bort til henne fordi hun trenger hjelp til saker og ting (enke). Er helt enig i at det ikke er nødvendig eller sunt å sitte oppe hverandre 24/7. Men i den settingen her, som fremstår som en koseinvitasjon, synes jeg det er rart at et familiemedlem utelates. Minnes den gamle dama som sa «jeg har født fire barn, men har 8…hun regnet med svigerbarna 🤗 Jeg setter pris på egentid, men hadde ikke likt å få den «pålagt» sånn som ts beskriver. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå