Gå til innhold

Svigermor inviterte bare min mann og barna

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja hadde det ikke vært litt drama hos dem fra før hadde jeg kanskje ikke reagert. Men pga jeg har inntrykk av at svigerfar er sur for noe oppfatter jeg det som at de helst ikke vil ha meg på besøk. Tenker også at de kunne matt det være opp til meg å bli hjemme. Om jeg trenger pause osv er ikke relevant. Det er åpenbart ikke det hun bryr seg om.

Anonymkode: be3ec...69b

Synes du virker litt dramaqueen om du styrer så mye når du blir tilbudt alenetid….

Anonymkode: eae6a...eb0

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest SnowBells
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja hadde det ikke vært litt drama hos dem fra før hadde jeg kanskje ikke reagert. Men pga jeg har inntrykk av at svigerfar er sur for noe oppfatter jeg det som at de helst ikke vil ha meg på besøk. Tenker også at de kunne matt det være opp til meg å bli hjemme. Om jeg trenger pause osv er ikke relevant. Det er åpenbart ikke det hun bryr seg om.

Problemet her er jo åpenbart denne konflikten som du og svigerfar har gående med hverandre. Er det noen løsning i sikte der?

Skrevet

Her er det tydelig mye mellom linjene, du som tror svigerfar er sur for noe men vet ikke hva det skulle være for noe, og du som tror dette er et resultat av det du ikke vet om faktisk er  når du blir tilbudt alenetid. Hvis dette er første hendelse som gir inntrykk av at noe er gslt, sånn utenom at svigerfar kanskje reagerte på noe i sommer, så hadde jeg oversett det glatt.

Anonymkode: 4517b...760

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så deilig å få litt alenetid 

Anonymkode: 70ac2...498

Enig i det, men ikke på denne måten.

Anonymkode: ec29a...2c9

• Liker 6
Skrevet

Høres digg ut spør du meg. Kos deg med alenetid.

Anonymkode: 9cd7c...aef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Synes du virker litt dramaqueen om du styrer så mye når du blir tilbudt alenetid….

Anonymkode: eae6a...eb0

Så mange merkelige kommentarer her… jeg er en sucker for alenetid, men svigers sin oppførsel her er direkte uhøflig. Uhørt, vil jeg gå så langt som å si. 
Skulle tro at dere som kommenterer her at dette er greit er oppvokst blant ulver i Alaska og ikke har peiling på grunnleggende skikk og bruk. Klør meg i hodet…🤔 og håper dette ikke er noe nymotens vanlig oppførsel blant familier. 😳

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres digg ut spør du meg. Kos deg med alenetid.

Anonymkode: 9cd7c...aef

Jo takk -jeg skal være alene med barna fordi mannen har andre planer. Snakket med mannen om det og han prøvde først å forsvare mora si og st jeg hadde misforstått (lett å se når han lyver) han sa også at hun flere ganger (for mndr siden) hadde prøvd å invitere han og barna uten meg og sagt til han at «jeg trengte ikke komme hvis jeg ikke ville». Men han var til slutt enig i at det var rart av henne å ikke invitere meg.

Jeg spurte om han har gitt inntrykk til henne av at jeg ikke vil besøke de -nei sa han. Så jeg antar de da går ut fra at jeg er årsak for til at deres sønn ikke besøker de så ofte. Men jeg har aldri sagt nei til å bli med å besøke de med barna og han. Men svigermor er jo hos oss hele tida og han er dårlig til å ta initiativ til å besøke de selv så han har vel ikke hatt behov for mer kontakt.

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nr 1

Yeyy. Alenetid🥳🥳🥳

Nr 2

Hva gjorde du😅😅😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jo jeg synes det hadde det, men då hadde jeg ikke orket å bli sur for noe sånt heller da

Skrevet
Bacteria skrev (14 minutter siden):

Så mange merkelige kommentarer her… jeg er en sucker for alenetid, men svigers sin oppførsel her er direkte uhøflig. Uhørt, vil jeg gå så langt som å si. 
Skulle tro at dere som kommenterer her at dette er greit er oppvokst blant ulver i Alaska og ikke har peiling på grunnleggende skikk og bruk. Klør meg i hodet…🤔 og håper dette ikke er noe nymotens vanlig oppførsel blant familier. 😳

Du får ha din mening, men du må tåle at andre er uenig uten å måtte ty til nedlatende karakteristikker 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Legg godviljen til, og spør henne direkte senere, og si at du ble i stuss hvordan du skulle tolke det. 

Forson deg med det, så det ikke er vonde følelser der når du tar det opp. Slik at du synes begge svaralternativ er like verdifulle. 

Ikke Supergøy svar det her. Men jeg har i hvertfall hatt nytte av å legge fra meg grubling, og erstattet det med nysgjerrighet, godvilje og dialog.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du får ha din mening, men du må tåle at andre er uenig uten å måtte ty til nedlatende karakteristikker 

Det var ikke en nedlatende karakterstikk…. Jeg er oppriktig sjokkert over svarene her. Burde sikkert ikke blitt det…typisk KG-stil er det om å gjøre å fortelle ts at det er HUN som er idioten. Irriterende som f…

Hvis man blir sur for en slik uttalelse bør man holde seg unna diskusjonsforum.

(Hvordan kan det være nedlatende å ha vokst opp blant ulver i Alaska, tøft det vel, men borger ikke for mye peil på skikk og bruk…!)

Endret av Bacteria
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker at du er heldig 🙂 Hun ville ha tid med sine barn og barnebarn. 

Noen ganger det faktisk koselig å kun tilbringe tid med barn og ikke ektefeller på slep. Selv om du er i familien, betyr ikke det at alle må inviteres hver gang.

Helt normalt her. De timene bruker jeg enten på meg selv eller ting som må ordnes i huset. Er så deilig å få se timene alene med musikk eller ro 🙂

Anonymkode: 3c6dd...5ea

• Liker 3
Skrevet
Bacteria skrev (39 minutter siden):

Det var ikke en nedlatende karakterstikk…. Jeg er oppriktig sjokkert over svarene her. Burde sikkert ikke blitt det…typisk KG-stil er det om å gjøre å fortelle ts at det er HUN som er idioten. Irriterende som f…

Hvis man blir sur for en slik uttalelse bør man holde seg unna diskusjonsforum.

(Hvordan kan det være nedlatende å ha vokst opp blant ulver i Alaska, tøft det vel, men borger ikke for mye peil på skikk og bruk…!)

Er da vel ingen som har sagt ts er idiot? Må slutte å finne på ting 

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (2 timer siden):

Det spørs om man skal legge godviljen til her, eller ikke. Jeg synes tanken om at du skulle få fri og egentid er fint, men hvis det har skjedd noe tidligere som kan skyldes at du ikke er invitert så er det jo kanskje litt rart?

Signerer denne.

Dersom du ikke var invitert i form av ønsket og dette blir kamuflert som at du skal få slappe av- er det rart og uhøflig. 
Men dersom det er motsatt - at hun unnlot å invitere så du kunne få slappe av og slippe å føle press om å komme- er det jo kjempehyggelig. I sistnevnte tilfelle tenker jeg at det ligger en underliggende invitasjon til grunn dersom du faktisk heller vil komme! 

• Liker 2
Skrevet

Etter at jeg ble gift, mine søsken ble gift og mine foreldre fikk nye partnere er det en ting jeg savner VELDIG: Tid med kun min biologiske slekt. Det er hyggelig når alle partnere/rktefelle også er samlet, men å kunne være sammen med de man vokste opp med (og/eller ikke barna våre) er litt annerledes og fint på sin egen måte.

Anonymkode: 1bf53...e28

• Liker 6
Skrevet

Hadde svigermor invitert min mann og barn på middag og samtidig sagt at da kan du få slappet av litt og fått vært litt alene, så hadde jeg tenkt at det bare hadde vært gjort med omsorg fra min svigermor. Nå skal det sies at vi har et veldig godt forhold og alltid pleier å invitere. Men jeg hadde bare tolket det som at svigermor prøvde å være snill. At hun vet at som mor så blir det ikke mye alenetid.

Men har dere ikke et særlig godt forhold fra før og hun bare unnlot å invitere deg uten å si noe mer, så kan det jo hende det ligger noe mer bak.

Men igjen, ville ikke hengt meg for mye opp i det.

Anonymkode: 1aee1...db7

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er egentlig den eneste måten. Ut går barna og mannen og inn blir du. Ta den tiden og vær fornøyd. Om svigerfaren er sur,gi ham gjerne tid. Om svigermoren er godhjertet, la henne gi deg alenetid! Ikke overtenk!

Anonymkode: c0a16...114

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde svigermor invitert min mann og barn på middag og samtidig sagt at da kan du få slappet av litt og fått vært litt alene, så hadde jeg tenkt at det bare hadde vært gjort med omsorg fra min svigermor. Nå skal det sies at vi har et veldig godt forhold og alltid pleier å invitere. Men jeg hadde bare tolket det som at svigermor prøvde å være snill. At hun vet at som mor så blir det ikke mye alenetid.

Men har dere ikke et særlig godt forhold fra før og hun bare unnlot å invitere deg uten å si noe mer, så kan det jo hende det ligger noe mer bak.

Men igjen, ville ikke hengt meg for mye opp i det.

Anonymkode: 1aee1...db7

Jeg har et skikkelig dårlig forhold til svigermor og hadde fortsatt tolket det som et positivt forsøk fra hennes side 

Anonymkode: 1bb22...8e8

• Liker 2
Skrevet

De er sure på deg. Det rare er om mannen din bare godtar det og drar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...