AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Svigermor inviterte kun min mann og barn til seg på middag. Hennes andre datter skulle også komme med barna fordi mannen skulle jobbe. Hun sa jeg kunne slappe av. Er det litt rart eller jeg som overreagerer? Tror svigerfar er langsur for noe som skjedde i fjor. Han har knapt hilst eller vært hos oss siden i fjor. Anonymkode: be3ec...69b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det litt rart eller jeg som overreagerer? Ja, det er rart. Anonymkode: cb8a6...c56 35
Pillarguri Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Det er jo litt merkelig at du ikke var invitert. Men, kan det hende at hun tenkte at du kunne få noen timer fri fra familien din ? Litt alenetid er det veldig mange som savner. Ikke ta alt i verste mening. Om svigerfar er langsur og har vært sur i et år, så er det hans problem og ikke ditt. Man må kunne forvente at han tar det opp hvis det er noe som plager han. Mitt rd vil være å ignorere at han er sur. Oppfør deg som normalt og overlat til han å evt ta tak i problemet. 14
BobbySocks Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Veldig merkelig, men jeg hadde virkelig bare vært glad til! 18 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Så deilig å få litt alenetid Anonymkode: 70ac2...498 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Enig i at det er litt merkelig! Samtidig hadde jeg selv vært innmari glad, og kost meg med noen timer alenetid. Hadde tenkt det var litt merkelig, samtidig tenkt at som et førstegangstilfelle skyver jeg det til side og tenker ikke mer på det. Av og til møter mannen og broren svigermor uten at jeg er med om noe spesielt skal diskuteres (i kategorien arv). Synes det er helt greit, selv om vi er gift så er det enkelte ting jeg ikke ønsker å blande meg borti. Så kan jo være noe sånt også. Eller så kan det jo være at hun for en gangs skyld synes det er hyggelig å bare treffe «barna». Begge mine foreldre møtte innimellom sine foreldre «alene» uten følge, så behøver jo ikke å være noe merkelig heller. Anonymkode: a2bd3...2a4 8
Mezzosoprena Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Det spørs om man skal legge godviljen til her, eller ikke. Jeg synes tanken om at du skulle få fri og egentid er fint, men hvis det har skjedd noe tidligere som kan skyldes at du ikke er invitert så er det jo kanskje litt rart? 5
GammelKaktus Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Veldig merkelig men jeg hadde sett på det som en mulighet til å få drive med noe jeg ville så jeg hadde benyttet dagen til gaming og så hadde jeg bestilt meg indisk fra Foodora. Men litt nysgjerrig på hva du har gjort som gjorde at svigerfar ble så sur at han ennå ikke har glemt det... 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Jeg bare antar at han er sur vet ikke. Han er type passiv aggressiv og kanskje baksnakker. Hun har virkelig aldri gjort noe som tyder på at han vil at heg skal slappe av. Hun er mest opptatt av at sine egne barn slapper av. Anonymkode: be3ec...69b
milla80 Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er det litt rart eller jeg som overreagerer? Hadde ikke stusset over at det var noe galt . Skjer ofte at mannen blir invitert til svigerforeldre kun han eller han og barn. Tar det overhodet ikke som en fornærmelse. Vi har vært sammen i 10 år og blir invitert som regel sammen konstant så at foreldrene av og til vil ha litt tid alene med sine voksne barn og eventuelt barnebarn ( han har 2 søsken ) ser jeg som bare positivt 😊 Godt å få litt tid alene i ny og ne synes jeg . Har et solid forhold til mine svigerforeldre så det er kanskje derfor jeg tenker slik 😊 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Svigermor inviterte kun min mann og barn til seg på middag. Hennes andre datter skulle også komme med barna fordi mannen skulle jobbe. Hun sa jeg kunne slappe av. Er det litt rart eller jeg som overreagerer? Tror svigerfar er langsur for noe som skjedde i fjor. Han har knapt hilst eller vært hos oss siden i fjor. Anonymkode: be3ec...69b Ta alenetid gjerne! Ikke spør,ikke gå,bare ta den tiden! Kanskje hun hadde lyst å ha sine barn på besøk og deres barn. Slike stunder kan være koselig. Å se sine barn i hjemmet igjen. Eller hun ønsket å gi deg alenetid siden datterens mann skal heller ikke være til stedet. Eller svigerfaren er sur. Uansett, ta alenetiden! Anonymkode: c0a16...114 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 Synes også det virket som en god tanke. Mann og barn drar ofte uten meg. Noen ganger inviterer svigers bare barna og barnebarna. Da gjerne for at barna skal hjelpe til med noe og så holder barnebarna hverandre med selskap og som takk blir det middag. Min mann og jeg har våre egne liv og må ikke være med på alt den andre gjør. Anonymkode: eae6a...eb0 2
Bacteria Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 (endret) milla80 skrev (4 minutter siden): Hadde ikke stusset over at det var noe galt . Skjer ofte at mannen blir invitert til svigerforeldre kun han eller han og barn. Tar det overhodet ikke som en fornærmelse. Vi har vært sammen i 10 år og blir invitert som regel sammen konstant så at foreldrene av og til vil ha litt tid alene med sine voksne barn og eventuelt barnebarn ( han har 2 søsken ) ser jeg som bare positivt 😊 Godt å få litt tid alene i ny og ne synes jeg . Har et solid forhold til mine svigerforeldre så det er kanskje derfor jeg tenker slik 😊 Jo det der hadde jeg stusset over. Veldig merkelig oppførsel å utelate ts her. Ikke folkeskikk i det hele tatt, å utelukke mor når hun har anledning til å bli med. Hadde blitt noe helt annet om ts hadde hatt senvakt eller vært opptatt med noe annet. Ts kunne blitt invitert, og så selv fått muligheten til å takke nei om hun ville ha tid for seg selv eller noe. Det som er normalt imo. Hadde tatt det opp, hva som skjer liksom. Endret 2. februar 2022 av Bacteria 8
Brunello Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 Det virker som dette er et engangstilfelle og ikke slik det vanligvis gjøres. Kanskje litt rart, men det kan jo være hyggelig å gjøre noe sammen med bare barn og barnebarn. Hadde det skjedd ofte, ville jeg ha reagert,
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Svigermor inviterte kun min mann og barn til seg på middag. Hennes andre datter skulle også komme med barna fordi mannen skulle jobbe. Hun sa jeg kunne slappe av. Er det litt rart eller jeg som overreagerer? Tror svigerfar er langsur for noe som skjedde i fjor. Han har knapt hilst eller vært hos oss siden i fjor. Anonymkode: be3ec...69b Hvordan mener du dette skjedde? Altså: svigermor ringer eller sender melding og spør "vil dere komme på middag" eller "vil du og ungene komme på middag" Sønnen hennes svarer "det passer dårlig, men takk" eller "takk, vi kommer" Med mindre det står "konen din er på ingen måte invitert" så er du inkludert. Står det "kona di er ikke invitert" så svarer din mann selvsagt "nå tar du deg sammen, mamma, ellers må jeg kutte kontakten med deg. Hører fra deg med en uforbeholden beklagelse. Send gjerne også blomster" Problem løst. Anonymkode: f1dab...efe 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 Hadde vært helt fantastisk! Heldige deg! Anonymkode: f5fd4...38c 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan mener du dette skjedde? Altså: svigermor ringer eller sender melding og spør "vil dere komme på middag" eller "vil du og ungene komme på middag" Sønnen hennes svarer "det passer dårlig, men takk" eller "takk, vi kommer" Med mindre det står "konen din er på ingen måte invitert" så er du inkludert. Står det "kona di er ikke invitert" så svarer din mann selvsagt "nå tar du deg sammen, mamma, ellers må jeg kutte kontakten med deg. Hører fra deg med en uforbeholden beklagelse. Send gjerne også blomster" Problem løst. Anonymkode: f1dab...efe Hun sa det direkte til meg. Hun sa mannen til datteren jobber og hun kommer med barna. Jeg tenkte invitere x og barna. Du kan slappe av hjemme. Min mann var ikke tilstede men han hadde allerede andre planer. Anonymkode: be3ec...69b 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 Bacteria skrev (20 minutter siden): Jo det der hadde jeg stusset over. Veldig merkelig oppførsel å utelate ts her. Ikke folkeskikk i det hele tatt, å utelukke mor når hun har anledning til å bli med. Hadde blitt noe helt annet om ts hadde hatt senvakt eller vært opptatt med noe annet. Ts kunne blitt invitert, og så selv fått muligheten til å takke nei om hun ville ha tid for seg selv eller noe. Det som er normalt imo. Hadde tatt det opp, hva som skjer liksom. Ja hadde det ikke vært litt drama hos dem fra før hadde jeg kanskje ikke reagert. Men pga jeg har inntrykk av at svigerfar er sur for noe oppfatter jeg det som at de helst ikke vil ha meg på besøk. Tenker også at de kunne matt det være opp til meg å bli hjemme. Om jeg trenger pause osv er ikke relevant. Det er åpenbart ikke det hun bryr seg om. Anonymkode: be3ec...69b 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun sa det direkte til meg. Hun sa mannen til datteren jobber og hun kommer med barna. Jeg tenkte invitere x og barna. Du kan slappe av hjemme. Min mann var ikke tilstede men han hadde allerede andre planer. Anonymkode: be3ec...69b Jeg ville reagert veldig på dette. Det er jo helt latterlig å ekskludere én person fra en familie. Anonymkode: 93247...216 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå