AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Del Skrevet 2. februar 2022 Hei. Jeg fyller 40 i år, og min største drøm i livet er å bli mamma. Jeg traff mannen med stor M for to år siden, og vi har nå prøvd å bli gravide siden april i fjor. Vi er begge sjekket, og de finner ikke noe galt med oss, annet enn at alderen taler mot oss. Mannen er 39 og har barn fra før. Nå venter vi på time til IVf, og ventetiden er uendelig lang.. Vi får kanskje time i april, og er forespeilet oppstart en eller to sykluser etter førstegangssamtalen. Men jeg ser mange har skrevet i diverse forum, også her inne, at det er ekstra lang ventetid nå for tiden pga etterslep etter covid.. så jeg er redd for at tiden løper fra oss. Jeg har AMH på 5, og FSH er 10, og gynekologen min har sagt at det haster. Vi har vært inne på tanken om å gå privat, men tenker det er dumt dersom vi får nesten like rask behandling i det offentlige, prisforskjellen er jo enorm. Er det noen som vet om det er fryktelig lang ventetid for oppstart med IVF nå? Kan vi bli prioritert pga alder, eller har ikke dette noe å si for ventelistene? Anonymkode: 493dd...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Jeg fyller 40 i år, og min største drøm i livet er å bli mamma. Jeg traff mannen med stor M for to år siden, og vi har nå prøvd å bli gravide siden april i fjor. Vi er begge sjekket, og de finner ikke noe galt med oss, annet enn at alderen taler mot oss. Mannen er 39 og har barn fra før. Nå venter vi på time til IVf, og ventetiden er uendelig lang.. Vi får kanskje time i april, og er forespeilet oppstart en eller to sykluser etter førstegangssamtalen. Men jeg ser mange har skrevet i diverse forum, også her inne, at det er ekstra lang ventetid nå for tiden pga etterslep etter covid.. så jeg er redd for at tiden løper fra oss. Jeg har AMH på 5, og FSH er 10, og gynekologen min har sagt at det haster. Vi har vært inne på tanken om å gå privat, men tenker det er dumt dersom vi får nesten like rask behandling i det offentlige, prisforskjellen er jo enorm. Er det noen som vet om det er fryktelig lang ventetid for oppstart med IVF nå? Kan vi bli prioritert pga alder, eller har ikke dette noe å si for ventelistene? Anonymkode: 493dd...e45 Min opplevelse er at du får mye raskere hjelp i det private uansett, og bedre veiledning, ikke samlebånd. Fra vi hadde første samtale til oppstart av hormoner var én eneste dag, for jeg skulle ha mensen tilfeldigvis. Det kom veldig brått på! Anonymkode: e5328...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Del Skrevet 2. februar 2022 Ta hintet fra kroppen din - du er for gammel! Anonymkode: 50fac...a98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ta hintet fra kroppen din - du er for gammel! Anonymkode: 50fac...a98 Det var ikke det hun som startet tråden spurte om. Ikke vær så krass. Anonymkode: b01c2...93d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Del Skrevet 2. februar 2022 Ville definitivt gått privat. Trodde ikke du fikk IVF om du var over 38 og det ikke er snakk om søskenforsøk? Anonymkode: 32cee...f41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ta hintet fra kroppen din - du er for gammel! Anonymkode: 50fac...a98 Du må være en virkelig bitter person. Håper du får det bra en dag. klem 🤎 Anonymkode: f4422...c9f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Del Skrevet 2. februar 2022 Hvis dere har råd anbefaler jeg å gå direkte til privat. Vi ble heeeelt utkjørt av å holde på i det offentlige mtp ventetid og slike ting. Hadde flere forsøk igjen i det offentlige men valgte heller gå over til privat. Og da satt det på første forsøk, de gjorde alt stikk motsatt av det de hadde gjort på sykehuset etter xantall avbrutte forsøk. lykek lykke lykke til 🤎 Anonymkode: f4422...c9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville definitivt gått privat. Trodde ikke du fikk IVF om du var over 38 og det ikke er snakk om søskenforsøk? Anonymkode: 32cee...f41 Det trodde ikke jeg heller. Maksgrensen for offentlige forsøk er 38. Det skal særlige grunner til for å gi unntak fra det. Er du sikker på at dere skal rett på ivf? Alle jeg kjenner som holder på med dette måtte innom noen sykluser med femar. Syntes for øvrig du er ekstremt utålmodig. Jeg og samboer prøvde i to år før vi ble satt på femar i 6 måneder. Nå blir det trolig et års ventetid før vi kommer til ivf. Hvor i landet bor du med regler som går over aldersgrensen OG gir time så raskt? Anonymkode: a868c...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det trodde ikke jeg heller. Maksgrensen for offentlige forsøk er 38. Det skal særlige grunner til for å gi unntak fra det. Er du sikker på at dere skal rett på ivf? Alle jeg kjenner som holder på med dette måtte innom noen sykluser med femar. Syntes for øvrig du er ekstremt utålmodig. Jeg og samboer prøvde i to år før vi ble satt på femar i 6 måneder. Nå blir det trolig et års ventetid før vi kommer til ivf. Hvor i landet bor du med regler som går over aldersgrensen OG gir time så raskt? Anonymkode: a868c...f5e Aldersgrensen er 39. Vi kom akkurat i tide, da jeg var 38 og 11 mnd. Anonymkode: 088d3...76f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det trodde ikke jeg heller. Maksgrensen for offentlige forsøk er 38. Det skal særlige grunner til for å gi unntak fra det. Er du sikker på at dere skal rett på ivf? Alle jeg kjenner som holder på med dette måtte innom noen sykluser med femar. Syntes for øvrig du er ekstremt utålmodig. Jeg og samboer prøvde i to år før vi ble satt på femar i 6 måneder. Nå blir det trolig et års ventetid før vi kommer til ivf. Hvor i landet bor du med regler som går over aldersgrensen OG gir time så raskt? Anonymkode: a868c...f5e Vi fikk beskjed om at vi måtte henvises før jeg fyller 40. Henvisningen ble sendt mens jeg fortsatt er 39, men vil være fylt 40 når vi får time. Er man over 40 på henvisningstidspunktet vil man bli avvist. Jeg har fått brev fra klinikken om at de har vurdert vår sak, og at vi har rett på behandling. Dette er på Østlandet. Har gått 5 runder på Letrozol, så det er også prøvd. Men jeg har vanlig eggløsning, så det har ikke så stor effekt på meg. Jeg er utålmodig fordi vi har prøvd lenge, og fordi gynekologen sier at vi har dårlig tid. Anonymkode: 493dd...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ta hintet fra kroppen din - du er for gammel! Anonymkode: 50fac...a98 Nei. Det er jeg ikke. Anonymkode: 493dd...e45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis dere har råd anbefaler jeg å gå direkte til privat. Vi ble heeeelt utkjørt av å holde på i det offentlige mtp ventetid og slike ting. Hadde flere forsøk igjen i det offentlige men valgte heller gå over til privat. Og da satt det på første forsøk, de gjorde alt stikk motsatt av det de hadde gjort på sykehuset etter xantall avbrutte forsøk. lykek lykke lykke til 🤎 Anonymkode: f4422...c9f Tusen takk for svar. Det hadde vært interessant å vite mer om hva de gjorde som var stikk motsatt😊 Har du lyst til å si hvor i landet dette var? Tusen takk❤️❤️ Anonymkode: 493dd...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ville definitivt gått privat. Trodde ikke du fikk IVF om du var over 38 og det ikke er snakk om søskenforsøk? Anonymkode: 32cee...f41 Gynekologen min sa at vi måtte henvises før jeg fyller 40. Selv om jeg har fylt 40 så er vi innenfor så lenge vi er henvist mens jeg fortsatt er 39. Vi har fått brev fra klinikken om at vi har rett på behandling.😊 Anonymkode: 493dd...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min opplevelse er at du får mye raskere hjelp i det private uansett, og bedre veiledning, ikke samlebånd. Fra vi hadde første samtale til oppstart av hormoner var én eneste dag, for jeg skulle ha mensen tilfeldigvis. Det kom veldig brått på! Anonymkode: e5328...4f2 Kan jeg spørre deg hvor dette var? Hvor følte du dere fikk dårlig oppfølging, og hvor gikk dere privat?😊 Anonymkode: 493dd...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei. Jeg fyller 40 i år, og min største drøm i livet er å bli mamma. Jeg traff mannen med stor M for to år siden, og vi har nå prøvd å bli gravide siden april i fjor. Vi er begge sjekket, og de finner ikke noe galt med oss, annet enn at alderen taler mot oss. Mannen er 39 og har barn fra før. Nå venter vi på time til IVf, og ventetiden er uendelig lang.. Vi får kanskje time i april, og er forespeilet oppstart en eller to sykluser etter førstegangssamtalen. Men jeg ser mange har skrevet i diverse forum, også her inne, at det er ekstra lang ventetid nå for tiden pga etterslep etter covid.. så jeg er redd for at tiden løper fra oss. Jeg har AMH på 5, og FSH er 10, og gynekologen min har sagt at det haster. Vi har vært inne på tanken om å gå privat, men tenker det er dumt dersom vi får nesten like rask behandling i det offentlige, prisforskjellen er jo enorm. Er det noen som vet om det er fryktelig lang ventetid for oppstart med IVF nå? Kan vi bli prioritert pga alder, eller har ikke dette noe å si for ventelistene? Anonymkode: 493dd...e45 Vi er i februar, to måneder er ikke lang ventetid:) Anonymkode: c6211...156 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi er i februar, to måneder er ikke lang ventetid:) Anonymkode: c6211...156 Vi har ventet siden juni, det kom ikke frem i første innlegget😊 Så nå nærmer det seg ja, men jeg er så bekymret for at behandlingen etter oppstartssamtalen skal drøye. Ser at mange sier det er stort etterslep pga covid, og noen må vente mange mnd før de kan starte behandlingen.. Det er det jeg tenker mest på, akkurat nå. Ordene til gynekologen henger over meg som en mare.. «dere har dårlig tid». Anonymkode: 493dd...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ta hintet fra kroppen din - du er for gammel! Anonymkode: 50fac...a98 Finn på noe bedre enn å slå en som allerede ligger nede. Tenk med deg selv. Du har sikkert store drømmer du ikke har realisert. Så lenge det er noe håp igjen, vil mange med et fighter i seg prøve alt i sin makt å nå drømmen. Ja, TS er i aller eldste laget, men det er håp og det er mulig. Vær snill mot andre. Anonymkode: 3d8e1...26d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ventet siden juni, det kom ikke frem i første innlegget😊 Så nå nærmer det seg ja, men jeg er så bekymret for at behandlingen etter oppstartssamtalen skal drøye. Ser at mange sier det er stort etterslep pga covid, og noen må vente mange mnd før de kan starte behandlingen.. Det er det jeg tenker mest på, akkurat nå. Ordene til gynekologen henger over meg som en mare.. «dere har dårlig tid». Anonymkode: 493dd...e45 2 måneder går fort da. Kanskje starte i det offentlige om 2 måneder og hoppe over til det private hvis 1. forsøk ikke går? Anonymkode: 3d8e1...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg skjønner veldig godt din bekymring for tidsaspektet. Vi valgte å gå direkte privat, og startet måneden etter jeg fylte 40 år. Vi har foreløpig ikke lykkes (4 forsøk), og jeg er glad vi ikke ventet med oppstart, for da har vi mer tid på oss til å lykkes. Men det går vel an å kjøre ett forsøk i det private mens du venter på å komme til i det offentlige? Anonymkode: 6c1f3...5d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finn på noe bedre enn å slå en som allerede ligger nede. Tenk med deg selv. Du har sikkert store drømmer du ikke har realisert. Så lenge det er noe håp igjen, vil mange med et fighter i seg prøve alt i sin makt å nå drømmen. Ja, TS er i aller eldste laget, men det er håp og det er mulig. Vær snill mot andre. Anonymkode: 3d8e1...26d Aller eldste laget? Nei, ærlig talt. Før prevensjon ble oppfunnet var det helt vanlig at man fikk barn godt ut i 40-årene. Så fra naturens side er hun nok ikke for gammel. Anonymkode: cec8a...eca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå