Silva Pluvialis Skrevet 4. februar 2022 #141 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) Det interessante er jo egentlig de bakenforliggende årsakene. Hvorfor gjorde de det? Det lurer jeg på. Jeg må innrømme at jeg ikke har fått sett dokumentaren enda, så jeg er åpen for at dere har et mer nyansert bilde på saken enn meg. Jeg kommer mer tilbake til tråden når jeg har sett dokumentaren. Jeg skal sette meg med den nå, så har jeg bedre utgangspunkt for diskusjon. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noomie Skrevet 4. februar 2022 #142 Del Skrevet 4. februar 2022 Million skrev (8 timer siden): Nå har jeg bare sett en liten stund på dokumentarfilmen, men jeg kjenner jeg blir irritert. Hun sitter jo og smiler og ler (!) og fryder seg når hun snakker om de opplevelsene, første daten, høres ut som det er skikkelig gøy å tenke tilbake på turen med privat jetfly og datene med han osv. Høres ikke ut som en bedratt og svindlet kvinne akkurat! Hun må være ufattelig naiv som tar opp slike enorme mengder med LÅN for en person man bare har kjent i noen uker. Ingen flashing med privatfly og sigarer og russisk kaviar hadde fått meg til å oppta lån og gi pengene til en annen person! Tenkte det samme selv. Virket nesten som at hun satt å skrøt av det og var såå stolt over det. Forstår ikke hvordan det er mulig å falle for en slik svindel. Han kommer fra en rik familie, det naturlige hadde jo å spurt pappa om penger, og ikke en person du har kjent i en måned. Tror nok de ble blendet av penger og luksus, så all fornuft forsvant ut vinduet. Hun norske har selv svindlet banker for penger hun ikke hadde rett på, basert på ren løgn og svindel. Synes ikke hun har rett på å få gjelden slettet. Da betyr det at alle kan ta opp lån, påstå de ble svindlet også få gjelden slettet. Folk som har fått bank-id misbrukt av samboer/ektefelle får ikke slettet sin gjeld, hvorfor skal hun som med viten og vilje svindlet banken på det groveste få sin slettet? Hun kan for det helt selv. Hadde det vært snakk om en person uten rike foreldre og stort nettverk, så hadde jeg forstått å falle for svindel og å ta opp lån for hjelpe en man er forelsket i. Men han var som sagt ekstremt rik (trodde hun). Du må være ufattelig dum om du tror du er den eneste som kan hjelpe han økonomisk i en nødstilfelle. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 4. februar 2022 #143 Del Skrevet 4. februar 2022 Swifty skrev (4 minutter siden): Enig der. Uavhengig om hva en mener om kvinnene er det garantert ikke siste som blir svindlet, så det er egentlig bra at de står frem. Så kanskje noen av dem slipper unna. Nettopp. Han er ute av fengsel, og hvem vet hvordan han finansierer hans livsstil nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swifty Skrevet 4. februar 2022 #144 Del Skrevet 4. februar 2022 ATLAS6 skrev (Akkurat nå): Nettopp. Han er ute av fengsel, og hvem vet hvordan han finansierer hans livsstil nå Det er nok noen nye, derfor det er bra at det blir varslet om. På lik linje som når Skatteetaten feks advarer om svindel, for uansett hva en mener om personene er det alltid noen som vil gå på det. Så om en advarsel iallefall kan hjelpe noen kan det vel egentlig ikke være negativt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. februar 2022 #145 Del Skrevet 4. februar 2022 Noomie skrev (9 minutter siden): Tenkte det samme selv. Virket nesten som at hun satt å skrøt av det og var såå stolt over det. Forstår ikke hvordan det er mulig å falle for en slik svindel. Han kommer fra en rik familie, det naturlige hadde jo å spurt pappa om penger, og ikke en person du har kjent i en måned. Tror nok de ble blendet av penger og luksus, så all fornuft forsvant ut vinduet. Hun norske har selv svindlet banker for penger hun ikke hadde rett på, basert på ren løgn og svindel. Synes ikke hun har rett på å få gjelden slettet. Da betyr det at alle kan ta opp lån, påstå de ble svindlet også få gjelden slettet. Folk som har fått bank-id misbrukt av samboer/ektefelle får ikke slettet sin gjeld, hvorfor skal hun som med viten og vilje svindlet banken på det groveste få sin slettet? Hun kan for det helt selv. Hadde det vært snakk om en person uten rike foreldre og stort nettverk, så hadde jeg forstått å falle for svindel og å ta opp lån for hjelpe en man er forelsket i. Men han var som sagt ekstremt rik (trodde hun). Du må være ufattelig dum om du tror du er den eneste som kan hjelpe han økonomisk i en nødstilfelle. Hvis han var ekstremt rik, hvorfor skulle hun da støtte han med millioner? Hadde han ikke nok penger selv da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noomie Skrevet 4. februar 2022 #146 Del Skrevet 4. februar 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Hvis han var ekstremt rik, hvorfor skulle hun da støtte han med millioner? Hadde han ikke nok penger selv da? Har du sett dokumentaren? Tanken min er jo det at han har familie og nettverk som kunne ha hjulpet han. Hvorfor spørre en tinderdate du har kjent i en måned. Han hadde jo behov for pengene fordi han ble forfulgt og overvåket av en fiende og kunne ikke bruke egne bankkort. Men som sagt, veldig ulogisk å spørre en alminnelig person fra tinder. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. februar 2022 #147 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (15 minutter siden): Hvis han var ekstremt rik, hvorfor skulle hun da støtte han med millioner? Hadde han ikke nok penger selv da? Han påstår overfor ofrene sine at siden han er i en så farlig, men lukrativ, bransje (diamanthandler) så er folk ute etter å drepe han. Han kan derfor ikke bruke sine egne kort og kontoer, fordi det da etterlater et spor hvor han er, så skurkene kan ta han. Kjæresten hans overtales derfor til å låne han penger, så skal de seeeeeeeeeelvsagt få det tilbake. Han produserte falske kvitteringer etter hva jeg forstår, som liksom viste hva han hadde på bankkontoene sine. Han kunne bare ikke få tak i pengene, skjønner du, så om disse damene bare kunne låne han en million eller to en liten stund....? Damene sa ja, og lurte bankene med falske lønnsslipper Simon Svindler produserte for dem. Så disse damene er ikke akkurat uskyldige. De bedro bankene med falske dokumenter for å få tatt så mye lån. Ja, det hele høres ut som om det er tatt ut av en oppdiktet action-film. Men damene trodde på alt sammen og ga han millionbeløp ved hjelp av litt svindel fra deres side også. Endret 4. februar 2022 av Million 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. februar 2022 #148 Del Skrevet 4. februar 2022 Million skrev (4 minutter siden): Han påstår overfor ofrene sine at siden han er i en så farlig, men lukrativ, bransje (diamanthandler) så er folk ute etter å drepe han. Han kan derfor ikke bruke sine egne kort og kontoer, fordi det da etterlater et spor hvor han er, så skurkene kan ta han. Kjæresten hans overtales derfor til å låne han penger, så skal de seeeeeeeeeelvsagt få det tilbake. Han produserte falske kvitteringer etter hva jeg forstår, som liksom viste hva han hadde på bankkontoene sine. Han kunne bare ikke få tak i pengene, skjønner du, så om disse damene bare kunne låne han en million eller to en liten stund....? Damene sa ja, og lurte bankene med falske lønnsslipper Simon Svindler produserte for dem. Så disse damene er ikke akkurat uskyldige. De bedro bankene med falske dokumenter for å få tatt så mye lån. Ja, det hele høres ut som om det er tatt ut av en oppdiktet action-film. Men damene trodde på alt sammen og ga han millionbeløp ved hjelp av litt svindel fra deres side også. Hele fortellingen er jo bare masse røde flagg. Og flaggene blåser ikke bare, de uler. 🚩🚩 Visste kvinnene at dokumentene var falske? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. februar 2022 #149 Del Skrevet 4. februar 2022 Tvillingsjel skrev (14 minutter siden): Hele fortellingen er jo bare masse røde flagg. Og flaggene blåser ikke bare, de uler. 🚩🚩 Visste kvinnene at dokumentene var falske? De visste ikke at hans bankkonto-dokumenter (som skulle liksom vise hans saldo) var falske, nei. Men for at de damene skulle få lånt nok penger til han, så produserte han falske lønnsslipper til dem, og de lot som de jobbet for han og hevet lønn der og la frem disse falske lønnsslippene når de søkte lånene sine. Dette visste jo damene naturligvis var svindel. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 4. februar 2022 #150 Del Skrevet 4. februar 2022 Tror ikke dere kan forstå hva man er i stand til å gjøre når man er forelsket! Jeg hadde lett bitt på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JamesBlond Skrevet 4. februar 2022 #151 Del Skrevet 4. februar 2022 Jeg hadde ikke bitt på. Men så lar jeg meg ikke blende av et overfladisk luksusliv heller, da jeg har helt andre verdier. Jeg er en helt annen type enn disse jentene. 🌳🏔🧘♀️ 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 4. februar 2022 #152 Del Skrevet 4. februar 2022 HalldirV2 skrev (8 timer siden): Så han brukte altså yrkene i forbindelse med å konstruere et fiendebilde som en unnskyldning for at han stadig måtte flytte på seg? Det gir jo mer mening. Ut fra hva jeg husker så var hele svindelen veldig omfattende. Ja, han valgte nok farlige yrker som våpenindustrien for å gjøre det mer troverdig at han hele tiden «hadde fiender etter seg». Da måtte han hele tiden reise rundt... Det at han aldri ble lenge på samme sted gjorde nok også etterforskningen mye vanskeligere, da det kamuflerte sammenhengen mellom hans utallige bedrageri, og ville ha krevd et internasjonalt samarbeid på tvers av etater. Når han stadig reiste videre så ble disse svindeltilfelleme bare enkeltstående småsaker for det lokale politiet på hvert sted. Hans siste dom var vel kun for tidligere forbrytelser begått i Israel, så jeg tror fortsatt ikke han er dømt for sin særdeles omfattende svindelvirksomheten i Europa. Han sonet bare fem måneder, og ble tidlig løslatt pga god oppførsel og frykt for Covid-utbrudd i Israelske fengsel... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joni123 Skrevet 4. februar 2022 #153 Del Skrevet 4. februar 2022 Synes det er kjempefint og modig av jentene og stå fram. Dokumenteren blir vel vist i 200 land og fyren er jo ute av fengsel igjen, så han vil jo bli gjenkjent Er enig at de er golddiggere og blir tydeligvis veldig blendet av rikdommen. Og senere blir de nok hektet på han. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 4. februar 2022 #154 Del Skrevet 4. februar 2022 Eg kan ikkje forstå at nokon tør å sette seg på et fly til Aust-Europa saman med ein mann ein nettopp har møtt? 😮 Og heller ikkje bare hoppa på eit fly til Amsterdam for å møta ein kar.. Desse damene er nok mange ting, men dei er iallfall modigare enn meg! Når det er sagt: Heia Ayleen ❤️☺️ 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 4. februar 2022 #155 Del Skrevet 4. februar 2022 Noen som har sett Tindlersvindleren på Netflix? Blir bare gående å gruble jeg nå. Hva slags psyke har slike personer? Han driver jo på fortsatt?? 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 4. februar 2022 #156 Del Skrevet 4. februar 2022 Enda en tråd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #157 Del Skrevet 4. februar 2022 1 minutt siden, nomore82 said: Enda en tråd? Ny vinkling. Hvor mange tråder er der ikke om corona feks.. Anonymkode: 94129...0c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #158 Del Skrevet 4. februar 2022 Han ser da unektelig veldig kjekk ut. Er dere ikke enige sånn isolert sett. Skjønner godt damene blir våte i trusa av ham og låner han penger. Anonymkode: 7c072...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #159 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han ser da unektelig veldig kjekk ut. Er dere ikke enige sånn isolert sett. Skjønner godt damene blir våte i trusa av ham og låner han penger. Anonymkode: 7c072...dd4 Nope, han er en sånn jeg umiddelbart hadde sveipet bort. Sånn påfugl-type som skal vise fram blingen sin som tror han er så deilig. Ser ut som en sånn sleazy "sydlandsk" type som jeg er helt allergisk mot. Blæh 🤮 Anonymkode: b31f8...033 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #160 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope, han er en sånn jeg umiddelbart hadde sveipet bort. Sånn påfugl-type som skal vise fram blingen sin som tror han er så deilig. Ser ut som en sånn sleazy "sydlandsk" type som jeg er helt allergisk mot. Blæh 🤮 Anonymkode: b31f8...033 Trodde norske jenter syntes sydlandske typer så kjekke ut jeg. Anonymkode: 7c072...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå