Honey Dew Skrevet 9. februar 2022 #421 Del Skrevet 9. februar 2022 Annabel skrev (2 timer siden): Nettopp - ikke alle har de samme forutsetningene for å stå imot en svindler, og noen mennesker er dessverre naive/sårbare/mindre intelligente/godtroende etc. nok til å bli offer for en svindel. De fleste av oss ville heldigvis ikke latt oss lure og det er jo supert for oss, men det hjelper lite for de mangfoldige ofrene der ute som av ulike årsaker har latt seg manipulere. Da er de rett og slett litt dumme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 9. februar 2022 #422 Del Skrevet 9. februar 2022 La oss si at bankene etterga gjelden til denne dama, hva ville skje med fremtidige ofre? Jo, det ville skapt presedens, de ville også forlange at banker etterga gjelden de satte seg i. Naive ofre vil det alltids finnes, uansett hvor mye det advares i media. Og ikke minst, hvilket signal ville dette sende? Jo, andre ordner opp for meg om jeg gjør noe dumt, så jeg kjører bare på. Hun litt eldre dama i Bergen har ikke gått ut i offentligheten og sutret, hun har betalt tilbake alt hun kan, den fremtidige arven til sønnen gikk også med. Det står det mye mer respekt av! Men hun er en annen generasjon, den som ble opplært i å ordne opp i sitt eget rot, ikke forvente at andre skal komme løpende og betale dem ut av knipa. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 9. februar 2022 #423 Del Skrevet 9. februar 2022 Frida skrev (1 time siden): La oss si at bankene etterga gjelden til denne dama, hva ville skje med fremtidige ofre? Jo, det ville skapt presedens, de ville også forlange at banker etterga gjelden de satte seg i. Naive ofre vil det alltids finnes, uansett hvor mye det advares i media. Og ikke minst, hvilket signal ville dette sende? Jo, andre ordner opp for meg om jeg gjør noe dumt, så jeg kjører bare på. Hun litt eldre dama i Bergen har ikke gått ut i offentligheten og sutret, hun har betalt tilbake alt hun kan, den fremtidige arven til sønnen gikk også med. Det står det mye mer respekt av! Men hun er en annen generasjon, den som ble opplært i å ordne opp i sitt eget rot, ikke forvente at andre skal komme løpende og betale dem ut av knipa. Nå til dags forventes det at andre skal rydde opp etter en. Konsekvenser som går utover en selv, skal en ha seg frabedt. Endel mennesker som er født rundt 2 000 takler ikke motgang så godt som den eldre garde. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 9. februar 2022 #424 Del Skrevet 9. februar 2022 Honey Dew skrev (5 minutter siden): Nå til dags forventes det at andre skal rydde opp etter en. Konsekvenser som går utover en selv, skal en ha seg frabedt. Endel mennesker som er født rundt 2 000 takler ikke motgang så godt som den eldre garde. Tipper nesten det er litt sånn denne Simon i dokumentaren tenker også. Ironisk nok. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 9. februar 2022 #425 Del Skrevet 9. februar 2022 Callisto83 skrev (29 minutter siden): Tipper nesten det er litt sånn denne Simon i dokumentaren tenker også. Ironisk nok. Haha, ja, skulle ikke forundre meg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. februar 2022 #426 Del Skrevet 9. februar 2022 Annabel skrev (8 timer siden): Jeg har lest de ca. 10 første sidene i tråden nå, og jeg sitter igjen med ett inntrykk så langt: Snakk om å være selvsentrerte og ikke evne å se lenger enn sin egen nesetipp! Det spiller da absolutt ingen rolle om akkurat du ikke hadde latt deg blitt svindlet, når Tinder-svindleren helt åpenbart har klart å svindle svært (!!) mange andre mennesker enn akkurat deg. Lover og regler er ikke basert på hva akkurat du ville gjort i en gitt situasjon, men er ment å favne om og beskytte et helt spekter av ulike mennesker. Man skulle for eksempel heller ikke tro det var nødvendig å påpeke at en kaffekopp med varm kaffe er... varm? Oh, well. Det er mange kriminelle handlinger jeg aldri i livet kunne sett meg selv blitt offer for (gjelder for eksempel mange drap-, voldtekt- og svindelsaker), uten at jeg noen sinne ville lagt skylden på ofrene av den grunn. Vi har alle ulike forutsetninger i livet, og noen er blant annet mer naive og godtroende enn andre. Naiviteten/sårbarheten være medfødt eller skyldes andre faktorer i livet som gjør vedkommende til et lett offer og kan få oppegående mennesker til å begå dumme handlinger. Enkelte voksne mennesker har til og med en IQ så lav at deres mentale kapasitet kan sammenlignes med et barns, og likevel skal de leve og fungere etter de samme spillereglene som resten av samfunnet. Det sier seg selv at de vil støte på utfordringer og havne i situasjoner som for deg og meg mest sannsynlig er helt utenkelige. Så igjen - hva akkurat du ville gjort i en gitt situasjon er revnende likegyldig, all den tid andre mennesker kan ha helt ulike forutsetninger i livet enn deg og faktisk blir utsatt for kriminelle handlinger. ALL verdens respekt til kvinnene som medvirket i dokumentaren og som tør å stå frem til tross for alle fordommene som hagler imot dem. Håper dokumentaren kan bidra til å nedbetale gjelden deres og samtidig føre til at "Simon" ikke lenger kan leve av å utnytte andre mennesker. Så utrolig bra skrevet.👏 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slowpoke Skrevet 9. februar 2022 #427 Del Skrevet 9. februar 2022 Etter å ha sett dokumentaren er konklusjonen at hun har betalt 2.5mill kroner for en kaffe date på 4 season hotel, privat jet med kaviar og mat til Bulgaria, transport osv og ett/flere ligg på hotellet på andre date.. Vel verdt pengene håper jeg. 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. februar 2022 #428 Del Skrevet 9. februar 2022 Noen som oppfattet hvor lenge de datet/var i forhold? I og med de skulle flytte sammen osv. Hun svenske nevnte vel at de hadde vært venner i et års tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBukser Skrevet 9. februar 2022 #429 Del Skrevet 9. februar 2022 (endret) Commander skrev (På 3.2.2022 den 13.15): Gjelder dette også kvinner som kommer til Norge og lundlurer norske menn med lovnad om kjærlighet og familie? Som stikker når de har fått den dyre veska, IPHONE X, smykker og reist rundt til alle turistattraksjonene i Norge. Dama reiser videre, mannen sitter blakk tilbake. Mannen blir latterliggjort (med rette). Oksana fra Belarus med platina hår og modellkropp?. Hva trodde Torbjørn fra Tynset egentlig??? Han burde visst bedre. I hjembyen min er menn blitt utsatt for akkurat dette av damer fra Ukraina, Russland, Kina, Thailand, Brasil mm. Kan ikke huske at noen av disse mennene har fått noe sympati?? Her plutselig rollene snudd. Denne playeren dingler penger, fly og luksus foran nesa til disse damene og de biter på med søkke og snøre. Dette vekker oppsikt fordi rollene er snudd. Svindlere utnytter folks svakheter og grådighet. Denne svinepelsen har perfeksjonert svindelen. Men oppsiktsvekkende er det ikke Flott innlegg som beskriver en situasjon som er 10 ganger vanligere enn det som kommer frem i denne dokumentaren. Men disse mennene blir bare latterligjort, og får ingen sympati. Det er vist mer synd på Gold Diggers som har fått lukta av et liv i evig luksus. Endret 9. februar 2022 av AnonymBukser 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 9. februar 2022 #430 Del Skrevet 9. februar 2022 Han som er sikkerhetsvakten til Simon krever oppreisning fra nettflix. Han er ikke tiltalt for noe og netflix har brukt bilder av han og implisert han i saken uten å ha hatt noe kontakt med han. Blir spennende å se om han får noe ut av dette søksmålet. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/Or1Pab/mann-krever-30-millioner-i-erstatning-fra-netflix 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 9. februar 2022 #431 Del Skrevet 9. februar 2022 Kjenner jeg blir dårlig over hvor mye støtte denne norske dama får. Hun virker jo totalt bortblåst og helt uten evne til å ta ansvar, også gidder folk å donere for å få henne ut av gjeld. Så mang flere og bedre formål dette kunne gått til en å betale ned forbruksgjelden til en jævla gold digger. Haha, folk altså. Verste er at det sikkert er flere menn enn kvinner som sponser denne jenta og, selv om det er menn som regel blir flådd av slike som hun norske. 18 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBukser Skrevet 9. februar 2022 #432 Del Skrevet 9. februar 2022 LysOgVarme skrev (17 timer siden): Cecilie er blitt kontaktet av Bank Norwegian i UK, hvor de ber henne samarbeide fra England hvor hun faktisk bor. Ref, FB. Det jeg reagerer på er at hun ikke betaler noe på gjelden. Rettsaken tapte hun, men anker. Hun er frustrert Bank Norwegian ikke vil vente til ankesaken er blitt avgjort i retten. Netflix dokumentaren har hun fått betalt for. Nå er det også blitt opprettet gofundme. Hvor mye de får inn der, gjenstår og se, men det er satt opp et mål, som er høyere enn hva faktisk gjeld de har. Det ble opplyst i Netflix dokumentaren hva hver enkelt hadde tatt opp i lån. Ubetalt gjeld øker med høy rente. På gofundme har Cecilie nå lagt ut video av seg selv, hvor hun forteller den er ekte. Hun takker, men oppmuntrer til det er trygt å gi penger. Er det bare meg som blir skeptisk? Jeg har forståelse for vond situasjon, og at dette har vært og er en belastning. MEN, hun sendte inn falske opplysninger om inntekt, allikevel fraskriver hun seg alt ansvar? Hun tok med seg mange hundre tusen kroner i kontanter til utlandet, noe som er ulovlig. Hun søkte lån på lån for å gi til en mann hun ikke kjente. Hun hadde ingen garanti for at forholdet ville vare, allikevel tok hun opp lån på over 2 millioner kroner? Hun følte noe skurrer, men fortsatte å ta opp lån for å gi til svindleren. Hvis Cecilie vinner ankesaken, så vil hun da sitte igjen med en gevinst fra gofundme og Netflix. Dette må bli et relevant poeng bankene bruker mot henne i retten. Spørsmål som også må stilles er, skal bankene gå med tap fordi Cecilie var blendet av denne svindleren. Skjønner ikke hva slags argumenter man kan ha i en rettsak. Banken har vel ikke gjort noe galt her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
someone_here Skrevet 9. februar 2022 #433 Del Skrevet 9. februar 2022 kar90 skrev (9 minutter siden): Kjenner jeg blir dårlig over hvor mye støtte denne norske dama får. Hun virker jo totalt bortblåst og helt uten evne til å ta ansvar, også gidder folk å donere for å få henne ut av gjeld. Så mang flere og bedre formål dette kunne gått til en å betale ned forbruksgjelden til en jævla gold digger. Haha, folk altså. Verste er at det sikkert er flere menn enn kvinner som sponser denne jenta og, selv om det er menn som regel blir flådd av slike som hun norske. 👍 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 9. februar 2022 #434 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg reagerte på at hun så ut til å nyte å gjenfortelle «romansen». Øynene glitret. Skulle tro hele greia i bare fremkalte smerte. 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 9. februar 2022 #435 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBukser skrev (2 timer siden): Skjønner ikke hva slags argumenter man kan ha i en rettsak. Banken har vel ikke gjort noe galt her. Enig. Banken har ikke gjort noe galt. Men hun har tatt det til retten, og argumenter for hvorfor hun skal slippe og betale. Da må banken argumenter for hvorfor hun må betale. At hun anker når hun har råd til å betale gjelden nå, forstår ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBukser Skrevet 9. februar 2022 #436 Del Skrevet 9. februar 2022 Ser for meg en oppfølger her, der vi følger utallige menn som er lurt av «såkalte» damer fra Nigeria og andre steder. De finnes utallige av disse. Feite, middelaldrende, skallede menn. Hadde folk følt sympati med disse? Nei, mange hadde sittet og ledd rått.. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 9. februar 2022 #437 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBukser skrev (8 minutter siden): Ser for meg en oppfølger her, der vi følger utallige menn som er lurt av «såkalte» damer fra Nigeria og andre steder. De finnes utallige av disse. Feite, middelaldrende, skallede menn. Hadde folk følt sympati med disse? Nei, mange hadde sittet og ledd rått.. Jeg har sett en slik dokumentar. Amerikanske menn som hadde chattet med hviterussiske kvinner. Hvorfor tror du at folk ler rått av det? Det er et helt grunnleggende å søke kjærlighet og ille når noen tråkker på andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBukser Skrevet 9. februar 2022 #438 Del Skrevet 9. februar 2022 (endret) Amaryllish skrev (På 3.2.2022 den 16.00): Veldig enig i dette. Tenker også at ofrene ikke er tilfeldige; helt standard utseendemessige middelklasse kvinner på 30+ som tørster etter luksus og kjærlighet. Han kunne jo valgt hvem han ville - hadde sikkert vært lettere å svindle noen som var eldre/yngre - men han går for disse damene nettopp fordi de er så sultne at all kritisk sans går ut vinduet. Tenkte når jeg så dokumentaren: Dette er damer som har sett for mye på Sex and the City og Hollywoodfruer, og driver å drømmer om en luksuriøs livsstil med privatfly og yachter som er langt utenfor det de har råd til. Derfor har de helt mistet vurderingsevnen når de ser noen dingle med et evig luksusliv foran nesa deres. Dette er ikke akkurat standard kjærlighet, dette er «kjærlighet» blandet med grådighet som gjør at man går i fella. Endret 10. februar 2022 av AnonymBukser 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olsen Skrevet 10. februar 2022 #439 Del Skrevet 10. februar 2022 Jeg savner noen refleksjoner hos den norske og den svenske damen som var med i dokumentaren. Det var som jeg fikk følelsen av at de nøt litt for mye å fortelle historien sin og bli filmet. Det er ikke alltid det er like passende å smile... At fyren er en gjennomført svindler og at det er han som er skurken er det vel lite tvil om. At rettsvesen/politi ikke tar mer tak i en slik fyr er synd. Noe av problemet er vel at han opererer så raskt og forflytter seg enda raskere. Han har antakelig noen evner helt utenom det vanlige når det gjelder å få folk i garnet sitt og utnytte dette. Han har jo holdt på siden han var tenåring, og ikke bare med jenter/kvinner. Jeg tipper at noen tidligere klassekamerater ville hatt noe å fortelle, også. Blir man betatt/forelsket er det ikke akkurat slik at evnen til kritisk tenkning øker. Men man er fortsatt ansvarlig for det man foretar seg, inkludert ansvar for lån man tar opp. Mulig bankene burde sjekket nærmere, men denne lønnsutbetalingen hun kunne dokumentere kan jo ha virket overbevisende nok. Og hun lånte vel i ulike banker, tror det var 9 forskjellige. Jeg skulle ønske vi kunne fått litt mer god, gammeldags etterpåklokskap fra ofrene. Etterpåklokskap er tross alt bedre enn ingen klokskap. For det savner jeg her. Det er nesten så jeg fikk inntrykk at to av damene(hun norske og hun svenske) syntes at det hadde vært verdt det og at nå skal bankene ta ansvaret. Her har jo også de som lager filmen et ansvar, et ansvar for hvordan ofrene framstår. Jeg ser hvem som er ofrene i denne historien, men de to damene vekket ikke så veldig mye sympati hos meg i måten de framstod på. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 10. februar 2022 #440 Del Skrevet 10. februar 2022 Olsen skrev (2 timer siden): Jeg savner noen refleksjoner hos den norske og den svenske damen som var med i dokumentaren. Det var som jeg fikk følelsen av at de nøt litt for mye å fortelle historien sin og bli filmet. Det er ikke alltid det er like passende å smile... At fyren er en gjennomført svindler og at det er han som er skurken er det vel lite tvil om. At rettsvesen/politi ikke tar mer tak i en slik fyr er synd. Noe av problemet er vel at han opererer så raskt og forflytter seg enda raskere. Han har antakelig noen evner helt utenom det vanlige når det gjelder å få folk i garnet sitt og utnytte dette. Han har jo holdt på siden han var tenåring, og ikke bare med jenter/kvinner. Jeg tipper at noen tidligere klassekamerater ville hatt noe å fortelle, også. Blir man betatt/forelsket er det ikke akkurat slik at evnen til kritisk tenkning øker. Men man er fortsatt ansvarlig for det man foretar seg, inkludert ansvar for lån man tar opp. Mulig bankene burde sjekket nærmere, men denne lønnsutbetalingen hun kunne dokumentere kan jo ha virket overbevisende nok. Og hun lånte vel i ulike banker, tror det var 9 forskjellige. Jeg skulle ønske vi kunne fått litt mer god, gammeldags etterpåklokskap fra ofrene. Etterpåklokskap er tross alt bedre enn ingen klokskap. For det savner jeg her. Det er nesten så jeg fikk inntrykk at to av damene(hun norske og hun svenske) syntes at det hadde vært verdt det og at nå skal bankene ta ansvaret. Her har jo også de som lager filmen et ansvar, et ansvar for hvordan ofrene framstår. Jeg ser hvem som er ofrene i denne historien, men de to damene vekket ikke så veldig mye sympati hos meg i måten de framstod på. Veldig bra !! Cecilie fortsetter og stråle på intervju med Lindmo, good morning Britain. Ingen tegn til hun sliter med dette idag. Dollar tegna som lyser i øynene hennes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå