AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Del Skrevet 1. februar 2022 For en ting er sikker, hva en vi gjør innad i eget land utgjør en liten pisse dråpe. Alt som gjøres av tiltak mot miljø i landet koster penger og ja det er faktisk de med minst som lider mest pluss industrien. Og ja det vil bare bli verre på den fronten. En elektrisk buss er eksempelvis dyr og kostnadene for veldlikehold av slike kjøretøy er veldig høye. Så kanskje må en bytte ut slike kjøretøy veldig kjapt i forhold det vi har nå. Er det en miljøgevinst? Altså for meg virker det som om vi bare eksperimenterer for å se fin ut på papiret. Er det egentlig det vi gjør? Og hvordan kan vi være villige til å evt gjøre det når vi vet at det blir mer fattigdom? Anonymkode: 7fc66...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Del Skrevet 5. februar 2022 lille Norge kunne ha fjernet absolutt ALT som forårsaker global oppvarming. Men likevel ville dette aldri forandret en tøddel for klimaet. dette vil hatt absolutt null og niks "innvirkning" på noe som helst.... Anonymkode: 46b95...c8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Del Skrevet 5. februar 2022 Var på reise i Jordan, og fikk stadig 0,2 flasker med vann i handa, på hotellrom, og overalt... Disse lå i store hauger rundt omkring. Da føles plastsorteringen her i Norge ganske meningsløs. For å svare; om det koster meg lite så gjør jeg det, som kildesortering. Og jeg har varmepumpe, elbil, og alt det der. Men jeg fortsetter blant annet å fly 20-30 ganger i året så snart ting er mer åpent igjen. Det er mitt liv, som jeg lever her og nå. Og jeg har uansett valgt å ikke føde noen barn inn i den galskapen verden har blitt. Anonymkode: 966a2...789 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 5. februar 2022 #4 Del Skrevet 5. februar 2022 Tja.. Jeg er nok mest bekymret for hvordan levestandarden vår blir dersom vi ikke gjør noe med klimaproblemene. Allerede i min korte levetid har der skjedd ganske mye. Men enn så lenge er jeg enig i at det er mest grønnvasking av klimatiltak og lite som monner. Og sånne tulletiltak som elektrifisering av sokkelen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Del Skrevet 5. februar 2022 Synes det er ironisk at disse miljøpartiene også er de partiene som ønsker økt innvandring fra ikke-vestlige land, flere innvandrere betyr flere forbrukere og disse innvandrerne får ofte mange barn som igjen fører til økt forbruk. Samtidig så vil de også kvitte seg med inntekten vår uten å ha en erstatning klar på forhånd, det betyr at vi ikke lenger har penger til å betale for innvandringen og det vil føre til at velferdssystemet kollapser. Men det er kanskje de de ønsker, at vi skal tilbake til steinalderstadiet. Anonymkode: ca8ed...db9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Del Skrevet 5. februar 2022 Jeg er mest opptatt av hvor selv-piskende hatere dere norske er for deres eget land og eget folk. Folk blir nesten helt gal i hodet når folk bruker diesel biler og spiser kjøtt, samt hver gang de ser frukt med plast rundt får de panikk. Faktum er at ingenting vi gjøre her hjelper noen som helst. Er utrolig dritt lei av at mer og mer penger går til ting jeg ikke har valgt. Jævlig Norge, gleder meg når jeg endelig flytter herfra! Anonymkode: f616f...cf8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Del Skrevet 5. februar 2022 Og, i og med at jeg bor ved kysten; Jeg går i alle fall ikke ned i egen levestandard, og dropper utenlandsturen, for å sitte og se på cruiseskip etter cruiseskip som ligger her og spyr ut eksos. Anonymkode: 966a2...789 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 7. februar 2022 #8 Del Skrevet 7. februar 2022 Sannheten er nok at de som skriker mest om miljøproblemer, ikke ville takle å miste sin iphone, måtte spise noe de ikke likte, måtte ligge unda sosiale media osv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Del Skrevet 8. februar 2022 Stina234 skrev (9 timer siden): Sannheten er nok at de som skriker mest om miljøproblemer, ikke ville takle å miste sin iphone, måtte spise noe de ikke likte, måtte ligge unda sosiale media osv. Mitt inntrykk er i alle fall at de som skriker høyest om hvor ille flyreiser er, er de som ikke har råd til å reise, og/eller ikke liker å reise. De som har råd og lyst reiser på de feriene de ønsker. Anonymkode: 966a2...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Del Skrevet 8. februar 2022 Jeg hadde nok vært villig til å gjøre det meste: Null kjøtt og meieri/dyreprodukter, slutte med importering av varer og klær langveisfra (så langt det lar seg gjøre). Kvote på maks 2-3 nye klesplagg i året og noe lignende for elektronikk/leker. Kvote på 1-2 flyreiser i året. Tvungen utfasing av dieselbiler (det er vel allerede på vei). Og selvfølgelig utbedring av resirkulering og utfasing av mye plastembalasje. Nordmenn er faktisk blant de verste i Europa på konsum og det burde vi alle gjøre noe med: Norway has second highest consumption level in Europe - SSB Dessverre er vi ikke villige til å gjøre dette frivillig fordi mennesker er egoistiske rett og slett. Vi vil som regel gjøre det som er best for oss her og nå. Se bare på personen som vil fly 20-30 ganger i året over her. Det er helt rævva for miljøet, men det har ikke noe å si fordi man "har lyst til det". Derfor må det skatter, kvoter og sanksjoner inn. Ikke noe av det jeg skrev vil føre til store lidelser akkurat. Anonymkode: 79416...ef1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå