AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #21 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har 2 katter, der de har hatt mat tilgjengelig døgnet rundt frem til den yngste fikk problemer med urinveiene. Han spiser spesialfor og får 50 gram fordelt utover dagen, eldste katten får mat under oppsyn når han gir beskjed om at han er sulten. Anonymkode: ed4a3...1a9
Thildamor Skrevet 2. februar 2022 #22 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har 4 katter, så de har tørrfôr tilgjengelig hele døgnet. Må som oftest fylle opp der to ganger om dagen. Våtmat får de når de «spør» om det, det blir ca 1 gang om dagen. Noen dager 2 ganger, men det kommer litt an på om de har vært mye ute, da er de ofte skrubbsultne når de dukker opp igjen. Er det slaraffenliv som gjelder, så blir det en gang.
Perelandra Skrevet 2. februar 2022 #23 Skrevet 2. februar 2022 (endret) Tørrfôr og vann står framme hele tida. I tillegg gir jeg våtfôr to-tre ganger om dagen. Jeg pleier ikke gi så mye våtfôr om gangen for hvis pus får mer enn hun spiser opp, blir det ofte liggende rester som hun ikke vil ha. Endret 2. februar 2022 av Perelandra
Olaug Olsen Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #24 Skrevet 4. februar 2022 Det som jeg gjorde, og som virker å fungere: Jeg økte rasjonene hennes slik at hun får mer våtfor de to gangene hun får mat. Tørrfor står fortsatt framme, men gjorde avtale med de som er hjemme midt på dagen, om at hun evt. kan få bløtet tørrfôrkl 14, hvis hun er urolig. Hun virker mer tilfreds.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå