Minmy Skrevet 22. oktober 2005 #1 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hmm, merkelig overskrift kanskje, med det jeg mener er: Om jeg har positive EL-tester, kan jeg da gå ut i fra at jeg har EL, at egget virkelig lösner og at det ikke er andre problem med egglösningen? Om jeg for eksempel har tette eggledere, vil jeg da fortsatt ha positiv EL-test? Har tatt EL-test i to av periodene og har da hatt positive tester i to dager etter hverandre, kan jeg da ta for gitt at jeg ikke har problemer med egglösningen? Vi har värt aktive prövere i tre perioder nå, jeg vet det ikke er mye, men jeg kan ikke la väre å uroe meg, jeg har tross allt värt uten prevansjon i snart to år uten att vi for den sakens skyld har prövd aktivt. Det er så rart, men jag har liksom alltid hatt på fölelsen att jeg ikke kan få barn.... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, det begynnte i tenårene, flere ganger tenkte jeg at jeg hadde hatt mer flaks en man har lov til med hensyn til uönsket graviditet.... Etterhvert hadde vi mange diskusjoner om abort i venninnegjengen, og jeg var alltid den eneste som virkelig trodde at jeg skulle ta abort om jeg ble gravid da, till tross for at jeg egentlig var den eneste som hadde "rett" forutsettninger (var i et fast forhold, hadde bra ökonomi osv.). Grunnen til at jeg alltid var for abort på den tiden var at jeg ikke fölte meg klar for det ansvaret..... Nå i ettertid innser jeg at grunnen egentlig var det forholdet jeg var i, jeg kunne ganske enkelt ikke se for meg min davärende samboer som pappa og min underbevissthet så den utryggheten som fanns i det forholdet vi hadde... Nå derimot, bare måneder etter at jeg traff min nåvärende samboer oppdaget jag at min instilling till barn og abort var helt forandret, plutselig innså jeg som mine venninner alltid hadde sagt: jeg trodde ikke at jeg skulle klare å ta abort. Og jeg som hele tiden hadde värt så sikker i min sak..... Nå har vi värt sammen i fire år og vi ble prövere for ca fire måneder siden, men det hender ingenting og jeg la ikke la väre å uroe meg for at de tankene jag har hatt tidligere faktisk er min underbevissthet som forsökte å fortelle meg noe... Jaja, rotete inlegg dette, men det var bra å få skrevet det ned... Jeg vet at det värste jeg kan gjöre er å stresse med dette og jeg föler at jeg ikke gjör det, men igjen, jeg stoler ikke helt på at ikke underbevisstheten stresser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 22. oktober 2005 #2 Del Skrevet 22. oktober 2005 Nei, en positiv EL test vil ikke automatisk si at du har EL. En EL test viser at kroppen gjør seg klar til å få EL, men det er ikke alltid den lykkes i det. Jeg vil og tro at tette eggledere vil gi positiv EL test, men at egget stopper i egglederen, men jeg er ikke 100 % sikker på dette. Om egglederne er tette er umulig å si uten legeundersøkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmy Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 24. oktober 2005 Takk for svar, selv om ikke det var det svaret jeg håpet på . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 25. oktober 2005 #4 Del Skrevet 25. oktober 2005 Tre sykluser er ikke lang prøvetid, du bør nok gi kroppene deres og naturen litt mer sjans enn som så! Det er rett det som Iceglow sier, at en positiv EL-test sier at de hormonene som fører til EL er på topp, men egget trenger ikke løsne, og det trenger heller ikke bli fagnget opp av egglederen og det trenger heller ikke vandre nedover egglederen. Jeg vil nå våge å påstå at "de fleste" likevel ikke har tette eggeldere eller andre defekter, og at derfor vil "de fleste" ha eggløsning og sjans til befruktning når EL-testen er positiv. Puh - innnviklet og knotetet skrevet! Masse lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 26. oktober 2005 #5 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Jeg har akkurat den samme følelsen som deg, at jeg ikke kan få barn. Helt merkelig, det bare ligger i underbevisstheten. Håper for all del at jeg tar feil Vi har også vært uten prevensjon i to år uten at noe har skjedd. Det er jo egentlig helt utrolig når man tenker på hvor mange som blir uheldig gravid etter èn natt men en fyr.. Nå (fra og med forrige måned) har vi også begynt å prøve Ble ikke gravid denne gangen, men vi prøver igjen neste gang . Lykke til Endret 26. oktober 2005 av Arielle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss.Chanel Skrevet 26. oktober 2005 #6 Del Skrevet 26. oktober 2005 men det kan også hende at egget løsner! og alt går sin gang liksom! de fleste egg løsner jo og kroppen fungerer jo som den skal hele tiden. ikke på alle , men på flesteparten da! lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå