Gå til innhold

Silje eller Cecilie? Navn til ei lita jente

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg hadde heller valgt Selja. Syns Silje er veldig 90-talls og Cecilie er stygt. 

Anonymkode: 727eb...51c

Jeg kjenner henne, Silje som ble født på 90-tallet, og hun gjør navnet enda vakrere :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg hadde heller valgt Selja. Syns Silje er veldig 90-talls og Cecilie er stygt. 

Anonymkode: 727eb...51c

Silje og Cecilie er vanlige, stødige navn. Selja er mer et «sjeldent» navn. Ikke noe galt med hverken eller, men synes det er trist hvis alle vanlige, fine navn forsvinner fordi alle må hete noe foreldrene har funnet på - eller har funnet på en liste over mest sjeldne navn. 

Anonymkode: aa480...ce2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vinner Silje lett for min del!

Cecilie er litt harry, dekorerer hjemmet sitt med LOVE-bokstaver, driver med ridning, og er litt for aktiv på sosiale medier.

Anonymkode: 6a066...77b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at navnet Cecilie begynner å bli oppbrukt nå for tiden. Derfor er Silje mye finere. 

Anonymkode: f0396...907

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 20.01):

Venter snart ei jente og to navn vi liker veldig godt er Silje og Cecilie, to godt brukte navn kan man vel si. Hvilket ville dere gått for i 2022? Begge navnene har vel hatt sin storhetstid.🤷‍♀️

Anonymkode: c790f...d92

Begge er fine :) men hadde valgt Silje :)

Anonymkode: b2ca5...a3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 20.01):

Venter snart ei jente og to navn vi liker veldig godt er Silje og Cecilie, to godt brukte navn kan man vel si. Hvilket ville dere gått for i 2022? Begge navnene har vel hatt sin storhetstid.🤷‍♀️

Anonymkode: c790f...d92

To fine navn, men navn som er forbundet med de som er oppvokst på 70- og 80-tallet. Husk at til syvende og sist er det ungen selv som skal leve med navnet!

Anonymkode: a0980...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cecilie er nydelig. Liker det bedre enn Silje. Men jeg har møtt og gått i klasse med mange Siljer opp igjennom, det gjør det litt kjedelig for meg. Har møtt langt færre som heter Cecilie. 

Anonymkode: b85b7...c7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie - uten tvil! Et fint gammeldags navn. Min oldemor het det, riktignok skrevet Ceselie. 

Silje - tenker på en glatt fisk, sild som glipper ut av hendene på en.... Og det er et kjedelig navn. 

Anonymkode: 0968d...4ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cecilie er klassisk og fint. Silje var dronning på ungdomsskolen på 90-tallet og sitter nå i en sliten kjellerleilighet som alenemor til fire mens hun sper på trygda med å selge Mary Kay. 

Anonymkode: 523c0...ef5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Cecilia med a på slutten, jeg syns det gjør navnet enda litt finere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...