AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Hei, Vi skal på visning på et hus som har bekreftet et par pelsbiller som kommer og går. Vi er usikre på hvor alvorlig «problem» dette er. Er det noen som har erfaring med pelsbille i hus , og hvor stort problem er det egentlig? blir det at man må gjemme bort klær og vaske hele tiden feks? Anonymkode: 72d3c...88a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Er vedlig vanlig med dette Anonymkode: 552d7...bf3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 I forrige huset ble det en stor problem for oss. Så pass stort at jeg ikke kan skjønne at de ikke regnes som skadedyr og at det ikke gikk an få noe erstatning på forsikring (den gang i hvert fall). Alt av ulltøy til ungene ble ødelagt etter bare en sesong, det ble veldig dyrt da ungene brukte jo en del ulltøy. Selv om jeg gikk rundt og vasket, støvsugd alle skuffer, og fryst ned ullundertøyet, og følte jeg brukte så mye krefter på det, var det ingenting som hjalp. Bare et par år etter at vi flyttet inn, fant jeg disse larvene absolutt overalt. I sofa, i bleieboks på badet, i alle kommoder, i alle eskene uansett om det var papirer, eller sko, eller kjøkkenutstyr der. Man kan for øvrig ikke ha tette kommoder i det hele tatt, slike som Ikea Pax - bare nettingkurver som funker. Med tette skuffer kan man vaske de ned hver måned omtrent, uten at det hjelper. Uansett, i det gamle huset, mistenker jeg at de bodde i ullpapp under gulvet, for det gikk ikke an å bli kvitt de for godt, det dukket bare opp nye uansett hvor mye man vasket. Vi har flyttet (vi leide), og i neste hus byttet vi gulv med engang - og vi fant også her ullpapp under gulvet, med larver. Men vi fjernet ullpappen, byttet gulv overalt, og nå 3 år senere (!!!) finner jeg fortsatt enkle biller og larver litt her og der - jeg regner med vi tok de med fra forrige huset. Men nå er det ikke så stort problem, og ulltøyet overlever som oftest året. Fordi her er det få eksemplarer, nå går det an å håndtere de. de er jo for øvrig veldig utbredd på Østlandet. Altså, de finnes ute i naturen her, så litt kommer jo inn uansett. Anonymkode: 0d256...ec0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå