Gå til innhold

Hvor ofte sex etter mange år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært sammen i ca 20 år. Sex hver eller annenhver dag. Men hadde mye mindre i en periode da vi hadde baby/småbarn. Min erfaring er at man må stå på litt og gjøre noen endringer når man får en periode med lavere lyst. F.eks prøve å ha sex på andre steder o.l.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Rosa Dartle said:

Vært sammen i ca 20 år. Sex hver eller annenhver dag. Men hadde mye mindre i en periode da vi hadde baby/småbarn. Min erfaring er at man må stå på litt og gjøre noen endringer når man får en periode med lavere lyst. F.eks prøve å ha sex på andre steder o.l.

Det der har jeg aldri skjønt. Hvordan skal det hjelpe å ha sex et annet sted? Er jo ikke plassen man er lei av. Det er jo personen. 

Tror det at sexlivet tar seg opp for noen når de passerer 50 er mer fordi de har klart å forsone seg med et glansdagene er forbi, de får ikke noen andre nå uansett så det er bare å bli komfortabel i eget skinn.

Anonymkode: 044dc...e2e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det der har jeg aldri skjønt. Hvordan skal det hjelpe å ha sex et annet sted? Er jo ikke plassen man er lei av. Det er jo personen. 

Tror det at sexlivet tar seg opp for noen når de passerer 50 er mer fordi de har klart å forsone seg med et glansdagene er forbi, de får ikke noen andre nå uansett så det er bare å bli komfortabel i eget skinn.

For vår del er vi ikke lei av hverandre. Det hadde jo vært veldig trist i så fall, da ser jeg ikke hvorfor vi skulle vært sammen.. Har fortsatt deilig og opphissende sex av god kvalitet. Er mer hverdagen og rutiner man blir lei av. F.eks typen sex, så da er det digg å gjøre en liten restart. Ev snakke mye om sex og fantasier, nye leketøy, bare å ha sex andre steder. Personlig liker jeg også å ha sex foran andre, bli sett, men skjønner at det ikke er for alle.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i 40-årene, sammen i 15 år og har sex ca 1 gang i uka. Ville kanskje vært 2-3 ganger i uka hvis det ikke var for 3 små barn med litt dårlige søvnrutiner. Synes allikevel at 1-2 ganger i uka er helt greit etter så lang tid sammen - men hvis mannen min skulle ønske å gjøre det oftere, og sa det til meg, så hadde jeg selvfølgelig prøvd hardere å tilrettelegge for det. Hvis DU ikke synes det blir nok sex, så ta det opp med henne? 

Anonymkode: fb7f9...694

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jo ikke spesielt spennende å ha sex med samme skrotten for 20 året på rad. Så forstår godt de som ikke har sex mer enn et par ganger i mnd eller sjeldnere. Gruer meg selv til jeg også blir 40-50 og kona dertil. Ser ikke for meg hvordan det skal være mulig å tenne på en 50-åring så regner med vi er nede i 0 ganger før den tid.

Du er da gammel selv. Elsker du henne så er vel ikke det problem? Hvis du er så usikker så lar du henne gå og hun får mannen hun fortjener. Hvis du synes det er så gøy å drive ligge rundt som 50 åring så lykke til med det!

Anonymkode: 7b175...31c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi trener ofte, er slanke

Hva har dette med saken å gjøre? 

Anonymkode: 1d3b8...515

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi er i 40 årene, har sex 3-4 ganger i uken.

Anonymkode: 4b018...2b8

For et jag😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva har dette med saken å gjøre? 

Er man utrent, så har man mye mindre energi til å ha sex. Og svært mange tenner mindre på overvektige enn på slanke. Så jeg er enig med vedkommende i at det har betydning.

Anonymkode: 03ce5...e6a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jo ikke spesielt spennende å ha sex med samme skrotten for 20 året på rad. Så forstår godt de som ikke har sex mer enn et par ganger i mnd eller sjeldnere. Gruer meg selv til jeg også blir 40-50 og kona dertil. Ser ikke for meg hvordan det skal være mulig å tenne på en 50-åring så regner med vi er nede i 0 ganger før den tid.

Tror du at det er mulig å jobbe med problemet ditt? Snakke med en sexolog?

Dette  kan bli en stor utfordring for deg og kona di senere i livet. Du sier allerede nå at du vil miste lysten i løpet av 40 årene. Jeg ville tatt tak i det med én gang.

Anonymkode: 32cbb...6ee

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er man utrent, så har man mye mindre energi til å ha sex. Og svært mange tenner mindre på overvektige enn på slanke. Så jeg er enig med vedkommende i at det har betydning.

Anonymkode: 03ce5...e6a

For noe tull. Kan godt hende det gjelder for enkelte overvektige, men det kunne like gjerne dreid seg om normalvektige også at de har lite energi

Om man elsker en person som er overvektig så tenner man også på denne personen. Og det med energi har jeg ikke merket noe til når det kommer til sex. Er selv overvektig og har en del sykdommer som gjør meg utmattet. Det gjør meg jo likevel ikke mindre kåt eller at jeg bare orker sex i et visst antall minutter

Anonymkode: baf0f...624

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For noe tull. Kan godt hende det gjelder for enkelte overvektige, men det kunne like gjerne dreid seg om normalvektige også at de har lite energi

Om man elsker en person som er overvektig så tenner man også på denne personen. Og det med energi har jeg ikke merket noe til når det kommer til sex. Er selv overvektig og har en del sykdommer som gjør meg utmattet. Det gjør meg jo likevel ikke mindre kåt eller at jeg bare orker sex i et visst antall minutter

Tenning handler ikke bare om følelser, så det er ingen automatikk i at en ikke mister lysten på den andre hvis den blir overvektig. 

Anonymkode: fd8b4...a33

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så da tenkte du at det passet seg å uttale seg om hva som er strålende for de som er 20 år eldre enn deg?

Har vi hørt den før :) 

Anonymkode: 5fa8b...4ed

Det er noe som heter statistikk. Hvis all kunnskap vi hadde var fra egen subjektive erfaring, ville vi ha vært ille ute:) Hva som «passer jeg» er jeg forøvrig ikke så nøye med; jeg er mest opptatt at det jeg sier er velbegrunnet:)

Anonymkode: 442d2...21c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi er 50 ++, har sex noen ganger i uka. Varierer litt hvor krevende hverdagen er. Vi har også piffet opp vårt sexliv med å møte både par og dame. Snar skal vi møte dame igjen😊. Vi har vert sammen ca 3 år

Anonymkode: dad16...dbb

Er det i pensjonistforeningens regi dere møter andre?

Anonymkode: 442d2...21c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du er da gammel selv. Elsker du henne så er vel ikke det problem? Hvis du er så usikker så lar du henne gå og hun får mannen hun fortjener. Hvis du synes det er så gøy å drive ligge rundt som 50 åring så lykke til med det!

Anonymkode: 7b175...31c

Legg vekk stråmannen din. 

Det er vel ingen som synes det er fryktelig å ha sex med nye mennesker. Det er forfriskende. Som jeg skriver (om du hadde giddet å faktisk lese istedet for å få trusene dine i vranglås) så skriver jeg jo spesifikt at det må bli kjipt å bli 50 for da kan man IKKE ligge rundt, og hvertfall ikke med attraktive jenter. Og nå kommer det vel all slags fabler og anekdotiske bevis på at jeg tar feil, og at "vi er i 50-årene og vi trives med hverandre". Jada, det er folk som sier de trives med å jobbe i butikk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Legg vekk stråmannen din. 

Det er vel ingen som synes det er fryktelig å ha sex med nye mennesker. Det er forfriskende. Som jeg skriver (om du hadde giddet å faktisk lese istedet for å få trusene dine i vranglås) så skriver jeg jo spesifikt at det må bli kjipt å bli 50 for da kan man IKKE ligge rundt, og hvertfall ikke med attraktive jenter. Og nå kommer det vel all slags fabler og anekdotiske bevis på at jeg tar feil, og at "vi er i 50-årene og vi trives med hverandre". Jada, det er folk som sier de trives med å jobbe i butikk også. 

For mange av oss er erfaring mer interessant enn attraktivitet. Hvorfor tror du utseende er så lavt rangert på swingers-sider? Jo, erfaring og løssluppenhet er mer opphissende. Det opplever jeg heller med 40-åringer enn 20-åringer. 

Anonymkode: 4575e...82a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe, ja... Hverken kona eller jeg er gode på å trene. Jeg tenner i grunnen mer på store damer enn på slanke, så har bare fått mer lyst på henne etter som hun har lagt på seg med årene. Hun har bare blitt deiligere. Og ja, jeg kan heller ikke annet enn ha lyst på henne jeg elsker. Hun syns nesten det blir i meste laget... Så det har ikke akkurat vært noen hindringer på den måten.  Vi har sex 3-5 ganger i uka og det går fort en times tid hver gang.

Det er vel "treningen" vi får...!

Vi nærmer oss 50. Vi har to barn.

Vi går ikke lei av noe som helst ved sex. Vi prioriterer det! Har holdt det gående med flere ganger i uka i alle år. Faktisk har det aldri vært bedre enn nå etter 15 år sammen. Vi utforsker nye ting, når "nye høyder" rett som det er.

Vi må være heldig stilt, skjønner jeg. 

Forventer man at det skal dabbe av, blir det vel gjerne sånn også...

Anonymkode: c18e7...17a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenning handler ikke bare om følelser, så det er ingen automatikk i at en ikke mister lysten på den andre hvis den blir overvektig. 

Anonymkode: fd8b4...a33

Tenning er også forskjellig for alle personer. Det er mange som tenner på mennesker med ekstra fett på kroppen også uten at man nødvendigvis har en fetisj eller noe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i midten av 50-årene, har sex sjelden, kanskje 3-4 ganger i halvåret. Litt oftere på sommeren, tror jeg blir mere kåt når det er varmere i været. 

Jeg har dessverre mistet mye lyst etter overgangsalderen, trenger mere «oppvarming», og det gidder ikke mannen min.

Anonymkode: 90a71...b3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 11.40):

Jeg er midt i 50-årene og er gift med en jevnaldrende kvinne. Vi har vært kjærester siden tenårene og gift nesten like lenge. Vi har voksne barn. Vi trener ofte, er slanke, vi har det godt sammen, kysser hver dag og sier jeg elsker deg. Men vi har sjeldnere sex enn før. 1 til 2 ganger pr. uke, kanskje oftere 1 enn 2. Oralsex, stillingsvariasjon, så vi har ikke stivnet helt. Men det er altså sjeldnere enn før. Da vi var 40+ år kunne vi ha sex tre-fire ganger i uken. Hun er fornøyd, jeg kunne vel tenkt meg litt mer. Hva er vanlig? Er dette helt greit og naturlig og ikke noe å stresse med?

Anonymkode: c647f...d9d

Vi er midten av 30-årene og vi har aldri sex bortsett fra litt kosing av og til. Savner det.  

k33

Anonymkode: e2ab0...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnelsen av 30-årene. Sammen ca 2 år.

Sex 1 gang i måneden.

Anonymkode: c64ec...68d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...