Gå til innhold

Testet negativ på hurtigtest i går - helt slått ut idag

Trilletrill

Anbefalte innlegg

Er 2 ganger vaksinert - seksåring testet positiv på lørdag. Jeg testet negativ i går men er helt gone idag. Må jeg ta en hurtigtest før jeg får en PCR test? 

Dette må være corona - vondt i hele kroppen, slim og hoste, hvilepuls på 110 grunnet feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en ny hurtigtest.

Jeg begynte å få sterk muskelverk/ sår hals lørdag kveld og testet negativt. Tok en ny test søndag morgen som var positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min hadde høy feber, men testet negativt på fire tester. Ble ikke positiv før nesten to døgn etter symptomstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man skal vente tre dager før man tar en test om man er nærkontakt med en smittet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok faktisk to tester med bare en halvtimes mellomrom (kjedet meg).  Den første var negativ, mens den andre var positiv   To ulike testtyper. Roche sin var negativ. Men det er bare min erfaring da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

270919 skrev (28 minutter siden):

Ta den på nytt og ta den i halsen også. De testene der viser jo feil hele tiden.. 

Hvordan tar man i halsen? Det står jo ikke noe om det på bruksanvisningen (ikke den jeg har i det minste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (Akkurat nå):

Hvordan tar man i halsen? Det står jo ikke noe om det på bruksanvisningen (ikke den jeg har i det minste).

Nei, står ikke der. Men det har kommet mye fram i media i det siste, at tester viser negativt tatt i nesa, men positivt i hals (da er også påfølgende pcr test positiv ) . Kanskje noe med å gjøre at en får med mer "prøvemateriale" fra en fuktig hals, en  om en feks tar testen I nesa litt feil og roter rundt i en tørr nese 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

270919 skrev (2 minutter siden):

Nei, står ikke der. Men det har kommet mye fram i media i det siste, at tester viser negativt tatt i nesa, men positivt i hals (da er også påfølgende pcr test positiv ) . Kanskje noe med å gjøre at en får med mer "prøvemateriale" fra en fuktig hals, en  om en feks tar testen I nesa litt feil og roter rundt i en tørr nese 

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=84235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trilletrill skrev (1 time siden):

Er 2 ganger vaksinert - seksåring testet positiv på lørdag. Jeg testet negativ i går men er helt gone idag. Må jeg ta en hurtigtest før jeg får en PCR test? 

Dette må være corona - vondt i hele kroppen, slim og hoste, hvilepuls på 110 grunnet feber.

Nei jeg tror ikke du må ta en hurtigtest til før du kan ta PCR. Jeg ville bare bestilt en PCR nå, hvis de har innført krav om positiv hurtigtest først så vil det jo dukke opp i bestillingsskjemaet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde negativ hurtigtest i går, men hadde influensasymptomer. Bestilte pcr test til i dag. 
i dag er jeg bedre form, men fikk positiv hurtigtest. Jentungen på fem hadde positiv test på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneofgreengables skrev (39 minutter siden):

Jeg tok faktisk to tester med bare en halvtimes mellomrom (kjedet meg).  Den første var negativ, mens den andre var positiv   To ulike testtyper. Roche sin var negativ. Men det er bare min erfaring da. 

Hvilken type viste positiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar. Vurderer en PCR test, men til hvilken nytte om jeg uansett har dette nå. Måtte evt. vært for dokumentasjon på et evt. vaksinepass. Men nå skal jo EU med all sannsynlighet endre sine regler (jeg får ikke tatt booster vaksinen nå som jeg har covid..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i går. I dag er den kanskje positiv. Jeg testet negativt på morgenen og positivt på kvelden. Det kan endre seg fort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

270919 skrev (3 timer siden):

Ja, har fått med meg det. Men hvordan tar man prøve fra svelget selv i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (3 minutter siden):

Ja, har fått med meg det. Men hvordan tar man prøve fra svelget selv i praksis?

åpne munnen, ta pinnen bak i hasen, ta pinnen ut av munnen, lukk munnen og ta pinnen i nesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...