AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg har nylig begynt med EL-testing. Gikk av prevensjon i høst og hadde egentlig forhåpning om at jeg slapp å holde på med testing. Jeg har stort sett sett på kalenderen for når jeg antakeligvis har EL, men nå har altså ingenting skjedd... Jeg begynte å teste ca. en uke etter menstruasjonen var ferdig. Nå er jeg på ferie (i annen tidssone attpåtil), og det var et par dager innimellom jeg ikke fikk testet, men utenom det har jeg testet nesten hver dag. Jeg har ikke fått én positiv EL-test, og ikke rundt dagene kalenderen tilsier eggløsning.... De første gangene var det kun en tydelig strek, noen dager senere er den andre litt tydeligere, men ingen som er ordentlig positive. Jeg synes også dette er litt stressende - de sier jo at man helst skal teste ettermiddag/kveld, som passer dårlig med de aktive dagene vi har nå, samt at man ikke skal drikke mye vann rett før osv. Så jeg er litt demotivert. Vi har hatt sex sporadisk likevel og vi har jo selvsagt ikke BARE sex med formål om graviditet, men det er jo selvsagt det jeg håper på. Stoler dere helt og holdent på EL-testene, slik at dere tenker det ikke er vits når de er negative? Er det vanlig at man rett og slett ikke får noen positive tester? Er ganske lei meg nå, og føler dette påvirker ferien som ellers burde vært kjempefin... Anonymkode: 3868b...9b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Del Skrevet 30. januar 2022 Det funket bra for meg å EL-teste, jeg startet å teste på syklusdag 10 og la inn testene i Premom-appen. Testet en gang om dagen, på ettermiddagen, og sluttet å teste dagen etter at testen viste nedgang i LH. Brukte 4 prøveperioder før jeg ble gravid. Selv om vi hadde mer sex rundt eggløsning enn ellers, så prøvde vi å fokusere på å ha sex jevnlig hele syklusen, for å slippe å føle at sex kun handlet om å bli gravid. Om du tester 7 dager etter at mensen er ferdig, så kan det være du starter litt sent, litt avhengig av hvor lang syklus du har. Om du har mensen i 7 dager, så starter du jo ikke å teste før syklusdag 14, du kan i teorien ha eggløsning før. Siden du nylig har sluttet på prevensjon, så kan det jo ta litt tid før systemet er oppe og går i tillegg. Anonymkode: ae246...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå