Gjest Gjest_Venno_* Skrevet 21. oktober 2005 #1 Skrevet 21. oktober 2005 Veien fra sofaen og ut døren er laaaaaaaang.... Har egentlig aldri trent, så jeg har veldig lett for å ta kvelden i sofaen. Har en veldig stillesittendes jobb så jeg vet at jeg bør bli flinkere til å i det minste gå turer, men motivasjonen er ikke på plass... Prøver å få svømt en gang i uken, men med overtid på jobb så sklir det fort ut... Noen som har noen gode tips til aktiviteter som er greie å drive med på kveldstid og som ikke er for dyre?? Trenger også gode råd for å bedre motivasjonen....
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2005 #2 Skrevet 22. oktober 2005 Begynn i det små. Ikke ta sikte på å legge om hele livet i løpet av en uke. Hvs med å sette opp en kontrakt med deg selv om at du skal bevege deg nok til å bli litt varm hver dag? Heng den på kjøleskapet og les den høyt for deg selv hver morgen ( høres kanskje dumt ut, men det hjelper faktisk....) Planlegg aktiviteten. Sett opp en plan, f.eks at mellom 19.00 og 19.45 skal du gå. Prøv å få til en liten kveldstur i godt tempo! Sett på radioen og dans på stuegulvet! Finnes det et bedriftsidretslag der du jobber? Kankjse de har aktiviteter du liker? Skal du handle 1 brød og en pakke salami, gå til butikken! Ta trappene isetden for heisen. Gå av bussen en holdeplass tidligere og gå den siste biten. Bruk helgene til å komme deg ut, ta en sykkeltur! Det er ikke mye fysisk aktivitet som skal til før man merker forskjell,men det gjør så godt for både kropp og sjel! Ønsker du mere forslag til trening og inspirasjon kan du finne mye bra på http://trim.no/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå