Gjest -single, 33- Skrevet 21. oktober 2005 #1 Skrevet 21. oktober 2005 Menstruasjonssyklusene har vært jevne (ingen prevensjon eller partner) siste årene - stort sett - den skulle kommet den 12. etter mine beregninger, men nå går det langt over tiden og magen er svært oppblåst og står rett ut. Jeg er ikke tynn, snarere normal/ 2 kg over trivselsvekten, så jeg er ikke for tynn. Magen har alltid vært mitt problemområde (aldri helt flat nei), men dette?! Hva har skjedd? Jeg var såpass full for 3 uker siden på reise og husker ikke om jeg hadde "full pakke"- sex med en mann jeg har som bekjent men uansett, det kan da ikke være graviditet..tror ikke han var så dum at han fullførte det uten prevensjon, jeg ser nemlig ikke ham mer. Samtidig har jeg vært hos lege med blodprøve der de tester ut jern osv. men de kan vel ikke se graviditet via en blodprøve? Hvis det verste skulle ha skjedd, graviditet, skulle vel ikke magen stå rett ut som en ballong bare 3 uker etter?!!
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #2 Skrevet 21. oktober 2005 Hvis mensen mangler OG du synes å merke forandring i magen, hvorfor i all verden tar du ikke en graviditetstest??
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #3 Skrevet 21. oktober 2005 Fordi det er utenkelig at jeg er det og fordi jeg bor på bygda mange timer unna byen. Dvs. at alle vet det og sladrer hvis jeg kjøper en...
Mrs. K Skrevet 21. oktober 2005 #4 Skrevet 21. oktober 2005 Ring til et apotek og få den sendt til deg.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #5 Skrevet 21. oktober 2005 Det skal jeg gjøre, takk for påminnelsen. Men spørsmål: kan man virkelig få en diger og oppblåst mage over mange dager selv om det bare er 3 uker siden det skjedde (en eventuell graviditet)?! Er ikke det litt drøyt da?
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #6 Skrevet 21. oktober 2005 Fordi det er utenkelig at jeg er det og fordi jeg bor på bygda mange timer unna byen. Dvs. at alle vet det og sladrer hvis jeg kjøper en... ← .. Du mener det er utenkelig at du kan være gravid, når mensen skulle ha kommet for lenge siden, og du ikke aner om du har hatt ubeskytta sex eller ikke? Samtidig skriver du jo indirekte selv at du er redd for å være gravid. Du mener det da tydeligvis utifra tenkemåten "det kan ikke være sant". Jo, det kan det. Skaff deg en graviditetstest, du gjør degselv en stor bjørnetjeneste om du ikke gjør det.
Iceglow Skrevet 21. oktober 2005 #7 Skrevet 21. oktober 2005 Det er lite sannsynlig at en graviditet vil vise slik så tidlig som tre uker etter et samleie, men det er ikke umulig. Den blodprøven som ble tatt hos legen ble neppe testet for HCG (graviditetshormon), men jo da, det er fullt mulig å se graviditet på en blodprøve. (Faktisk slår den ofte fortere ut enn urinprøver) Om det episoden for tre uker siden er eneste gangen du har hatt sex på en stund, så kommer det an på når du hadde EL om du er gravid eller ei, det er umulig å si sikkert. Følger du standardsykluser med 28 dager, og EL på “normal” tid, så har du trolig hatt sex midt under EL tiden, altså den tiden det er størst sjanse for graviditet. Den statistiske sjansen er rundt 20 - 30 %. Kort sagt, ja du kan være gravid, og du bør iverfall sjekke deg for sykdommer (!) Barn er ikke det verste her i livet, jeg vil påstå HIV og lignende er en del verre…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #8 Skrevet 21. oktober 2005 1) Hva er EL? 2) Den blodprøven jeg allerede har tatt, kan jeg be dem i ettertid (en uke etter at de har sjekket for det med jern, osv.) om å sjekke graviditet, eller må jeg da ta en ny blodprøve? (Detter ved et kommunalt legekontor) Takk for svar.
Iceglow Skrevet 22. oktober 2005 #9 Skrevet 22. oktober 2005 EL = eggløsning. Den blodprøven er trolig tatt altfor kort tid etter til at en eventuell graviditet vil vise. Jeg tviler og på at det er mulig å få bedt om en slik test i ettertid annet enn ved ekstremt spesielle situasjoner. Jeg antar at du vil bli bedt om å rulle opp ermet på nytt. (Jeg bare antar at det er forskjell på hvordan de forskjellige testene blir behandlet, jeg vet det ikke sikkert) Men nå er det tre uker siden du muligens ble gravid, og da vil det mest sannsynlig slå ut på en hjemmetest raskere enn du få resultatet på en blodprøve.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2005 #10 Skrevet 22. oktober 2005 Ja, men jeg har også hanglet litt i et pra-tre dager nå og er litt varm i pannen samt føler meg litt "rar". Og det er noe annerledes med "magefølelsen" også. Jeg kan være bare syk (som mange er nå om høsten) eller jeg kan dessverre være gravid fra en natt jeg ikke husker noe særlig av..what an irony. Og i mellomtiden er det vel bare å vente på at graviditetstesten skal komme i posten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå