Gå til innhold

Konfirmasjon skilte foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal konfirmeres til neste år. Mannen min gikk fra meg for 2 1/2 år siden, han hadde laget profil på Tinder og funnet en annen før han sa at han ikke ville mer. Han fant seg ei 19 år gammel jente, han var 38. Vi var sammen i 16 år. De er fortsatt sammen den dag i dag, men de bor ikke sammen. 
Så når det kommer til konfirmasjon synes jeg det blir vanskelig. Orker egentlig ikke tanken på at hun han var utro med skal være der sammen med oss og feire. Hun har gjort det klart at hun ikke vil ha noe kontakt med meg, ved at hun blokkerte meg på Facebook veldig tidlig. 
Har ikke hørt med sønnen min om hva han tenker om feiringen, men skal jo selvfølgelig ta hensyn til hva han vil. 
Synes dere at hun har noe i konfirmasjonen å gjøre, eller bør hun holdes utenfor? Akkurat nå håper jeg at min sønn ønsker to selskaper, for han vet at det er anstreng mellom oss. 

Anonymkode: 7d0e3...d8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sønnen min skal konfirmeres til neste år. Mannen min gikk fra meg for 2 1/2 år siden, han hadde laget profil på Tinder og funnet en annen før han sa at han ikke ville mer. Han fant seg ei 19 år gammel jente, han var 38. Vi var sammen i 16 år. De er fortsatt sammen den dag i dag, men de bor ikke sammen. 
Så når det kommer til konfirmasjon synes jeg det blir vanskelig. Orker egentlig ikke tanken på at hun han var utro med skal være der sammen med oss og feire. Hun har gjort det klart at hun ikke vil ha noe kontakt med meg, ved at hun blokkerte meg på Facebook veldig tidlig. 
Har ikke hørt med sønnen min om hva han tenker om feiringen, men skal jo selvfølgelig ta hensyn til hva han vil. 
Synes dere at hun har noe i konfirmasjonen å gjøre, eller bør hun holdes utenfor? Akkurat nå håper jeg at min sønn ønsker to selskaper, for han vet at det er anstreng mellom oss. 

Det skal også legges til at de begge er aktive på Tinder i dag, så sår tvil om hvor seriøst forholdet deres egentlig er. 

Skrevet

Bit det sammen og hold ut den ene dagen for sønnnen din om han ønsker et selskap . 
en 19 åring vil neppe være med mannen din lenge såfremt han ikke er RIK . 

• Liker 7
Skrevet

Kan forstå at det er sårt! Du ble ikke behandlet fint og det er vondt!

Men om du fortsatt føler så sterkt for dette etter 2,5 år er det kanskje på tide å oppsøke psykolog el.l for å få hjelp til å komme videre?

Hvordan din eks velger å ha kjærlighetslivet sitt har jo du ingenting med. Denne kjæresten skal han kanskje ha resten av livet, og da vil det bli vanskelig for din sønn om dere skal være uvenner. 

• Liker 8
Skrevet

Det har faktisk ikke du myndighet til å bestemme. Det er ikke kjærestens feil at din mann var utro. Det var din mann. Så nå oppfører dere som om dere var voksne for en gang skyld i livet og feir din sønns konfirmasjonsdag med et smil om munnen. 

Anonymkode: 5587b...b5a

• Liker 6
Gjest MammatilMogN
Skrevet (endret)
Lillpia skrev (5 minutter siden):

Kan forstå at det er sårt! Du ble ikke behandlet fint og det er vondt!

Men om du fortsatt føler så sterkt for dette etter 2,5 år er det kanskje på tide å oppsøke psykolog el.l for å få hjelp til å komme videre?

Hvordan din eks velger å ha kjærlighetslivet sitt har jo du ingenting med. Denne kjæresten skal han kanskje ha resten av livet, og da vil det bli vanskelig for din sønn om dere skal være uvenner. 

Endret av MammatilMogN
Skrevet
MammatilMogN skrev (1 minutt siden):

Hvis de har planer om å holde sammen bør de kanskje slutte å være aktive på Tinder. Har fått hjelp av psykolog. 

Viss du skal klare å komme deg videre må du jo slutte å bry deg om kjærlighetslivet hans. Viss ikke psykologen din har sagt det burde du kanskje bytte psykolog?

• Liker 5
Skrevet

Vi skal ikke feire konfirmasjon sammen, familiene våre går overhode ikke overens av div årsaker. Så to selskaper er helt innafor ts, vi er mange i den «skuta» (selv om du her på kg trolig vil få et helt annet svar).

Anonymkode: c9ed3...b9e

Gjest MammatilMogN
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi skal ikke feire konfirmasjon sammen, familiene våre går overhode ikke overens av div årsaker. Så to selskaper er helt innafor ts, vi er mange i den «skuta» (selv om du her på kg trolig vil få et helt annet svar).

Takk for svar 🙂

Skrevet

Hadde også valgt to selskap. 

Anonymkode: 6398f...c85

Skrevet

La sønnen din bestemme, og pass på at han ikke svarer ut i fra hva han tror at du eller far vil høre. Hvis hun dukker opp skal du ikke se bort i fra at det blir mest pinlig for henne. Hun er jo nærmere konfirmanten i alder enn sin egen partner. Jeg hadde i hvert fall klistra på meg et smil, kanskje hadde jeg til og med spurt høyt om hun ville sitte med ungdommene.

• Liker 4
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde i hvert fall klistra på meg et smil, kanskje hadde jeg til og med spurt høyt om hun ville sitte med ungdommene.

Nei, fy flate, det hadde du ikke?! Snakk om å oppføre seg smålig! Det er mannen som er en dritt, en 19-åring er ikke voksen. 

Anonymkode: 6398f...c85

• Liker 6
Skrevet

Dette bør vel konfirmanten være med på å bestemme? Hvis han vil at alle skal feire sammen så hadde jeg bitt det i meg for hans skyld. 
Har gutten et forhold til farens kjæreste? Er det naturlig at hun deltar i feiringen? 

Anonymkode: fe1a4...4a5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette bør vel konfirmanten være med på å bestemme? Hvis han vil at alle skal feire sammen så hadde jeg bitt det i meg for hans skyld. 
Har gutten et forhold til farens kjæreste? Er det naturlig at hun deltar i feiringen? 

Anonymkode: fe1a4...4a5

Ja, han skal jo være med å bestemme. Vet ikke hvor godt forhold de har. Jeg synes ikke det er naturlig at hun kommer, men vet ikke hva min sønn tenker. 

• Liker 1
Skrevet

For en kjip situasjon for deg....Forstår at det er vanskelig. For sønnen deres sin del tenker jeg at hun skal få være med, om det er det han ønsker og de har en god relasjon. Jeg skjønner det ikke er allright for deg å forholde deg til henne, men kanskje du klarer det denne ene dagen? Alternativt vet jeg om de som har to selskaper pga vanskelige forhold. Men er ikke det litt tungvint?

Anonymkode: 44910...ab1

Gjest Blondie65
Skrevet

La din sønn få bestemme hvordan han ønsker å feire SIN dag.

Det må være litt av en falitt erklæring å ha to selskaper, samtidig forstår jeg jo veldig godt hvorfor det blir sånn av og til. Det skal to til for å samarbeide, men bare en for å ødelegge samarbeidet.

Og man gjør selvfølgelig ikke handlinger i en slik dag som gjør at enkelte gjester - hvor uønsket gjesten enn er - føler seg mindre velkommen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For en kjip situasjon for deg....Forstår at det er vanskelig. For sønnen deres sin del tenker jeg at hun skal få være med, om det er det han ønsker og de har en god relasjon. Jeg skjønner det ikke er allright for deg å forholde deg til henne, men kanskje du klarer det denne ene dagen? Alternativt vet jeg om de som har to selskaper pga vanskelige forhold. Men er ikke det litt tungvint?

Jo, er jo mer tungvint selvfølgelig. Men blir det sånn går det vel bra det og. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mer tungvint, men 100 ganger mer hyggelig.

Skrevet

Helt latterlig å høre om voksne folk som er så selvopptatte med sine krenkelser at de faktisk må ha TO konfirmasjonsselskap .. 

Stakkars konfirmanter og barn .. 

Anonymkode: 676b0...749

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Ut fra hi er det vel nær 0% sjanse for at fars nye dame har lyst til å komme i konfirmasjonen, så dette er bare en teoretisk oroblemstilling.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...