millelele Skrevet 29. januar 2022 #1 Skrevet 29. januar 2022 Datteren min er smittet, og det er bare et tidsspørsmål før jeg blir det óg etter mye nærkontakt. Problemet mitt er at jeg ikke er vaksinert av ulike grunner, blant annet sterk helseangst (og ja, for korona også!). Så nå er angsten selvfølgelig skyhøy og det føles som psykisk terror når jeg vet jeg skal bli syk, men ikke hvor syk. Jeg er 32, og har en del ekstra kilo etter nylig graviditet, så jeg føler meg mer utsatt. Er det noen som kan berolige meg litt? Jeg finkjemmer ukesrapportene til FHI, og leser alt jeg kan om korona. Blir koko snart. Hjelp 😢. 1
robot Skrevet 29. januar 2022 #2 Skrevet 29. januar 2022 De fleste klarer seg helt fint når de er så unge som du og ikke alvorlig syke i utgangspunktet. Risikoen for å bli svært syk er likevel høyere enn om du hadde tatt vaksine. 11
enkefru Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 Kn absolutt ikke berolige deg på noe som helst her annet enn at Omikron visstnok skal være en mildere variant. Forøvrig er det å få korona helt bingolotto. Unge, tilsynelatende friske kan bli dausjuke, mens eldre, overvektige får det lett - selv om det stort sett ikke er sånn. Du burde vaksinert deg, det mildner forløpet 5
våren14 Skrevet 29. januar 2022 #4 Skrevet 29. januar 2022 millelele skrev (8 minutter siden): Datteren min er smittet, og det er bare et tidsspørsmål før jeg blir det óg etter mye nærkontakt. Problemet mitt er at jeg ikke er vaksinert av ulike grunner, blant annet sterk helseangst (og ja, for korona også!). Så nå er angsten selvfølgelig skyhøy og det føles som psykisk terror når jeg vet jeg skal bli syk, men ikke hvor syk. Jeg er 32, og har en del ekstra kilo etter nylig graviditet, så jeg føler meg mer utsatt. Er det noen som kan berolige meg litt? Jeg finkjemmer ukesrapportene til FHI, og leser alt jeg kan om korona. Blir koko snart. Hjelp 😢. Bare få det overstått tenker nå jeg, det blir som det blir uansett. Ha en plan for hvem som tar vare på barnet ditt hvis du er alenemor og blir veldig syk. Og la det stå til. Som med omgangssyke, når du kneler ved doskåla vet du det ikke er noen vei tilbake, bare å få det gjort og komme ut i andre enden. venter på det selv, men har utrolig nok rukket tre vaksinedoser først, men allikevel er jeg så klar for å få dritten bare for å kunne legge det bak meg og forhåpentligvis tenke at det ikke var så mye å snakke om - for egen del. Syk tåler jeg, men gleder meg litt til å vite hvor ille det blir…for da kan man legge det fra seg og leve livet videre på en måte. så frykt ikke, se det heller som en mulighet til å få litt mindre angst i andre enden av det hele 5
millelele Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2022 (endret) Fjugur skrev (2 timer siden): Kn absolutt ikke berolige deg på noe som helst her annet enn at Omikron visstnok skal være en mildere variant. Forøvrig er det å få korona helt bingolotto. Unge, tilsynelatende friske kan bli dausjuke, mens eldre, overvektige får det lett - selv om det stort sett ikke er sånn. Du burde vaksinert deg, det mildner forløpet Jeg burde gjort det, ja! Og jeg har villet. Men i mitt angsthode har korona og vaksine vært som pest eller kolera. De som har angst vet at den ikke er logisk, for da hadde det jo ikke vært et problem! Det er uansett for sent å tenke hva jeg burde og ikke burde nå. Endret 29. januar 2022 av millelele 3
millelele Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2022 våren14 skrev (7 minutter siden): Bare få det overstått tenker nå jeg, det blir som det blir uansett. Ha en plan for hvem som tar vare på barnet ditt hvis du er alenemor og blir veldig syk. Og la det stå til. Som med omgangssyke, når du kneler ved doskåla vet du det ikke er noen vei tilbake, bare å få det gjort og komme ut i andre enden. venter på det selv, men har utrolig nok rukket tre vaksinedoser først, men allikevel er jeg så klar for å få dritten bare for å kunne legge det bak meg og forhåpentligvis tenke at det ikke var så mye å snakke om - for egen del. Syk tåler jeg, men gleder meg litt til å vite hvor ille det blir…for da kan man legge det fra seg og leve livet videre på en måte. så frykt ikke, se det heller som en mulighet til å få litt mindre angst i andre enden av det hele Jeg er ikke alene, heldigvis. Mann og tre barn. Jeg er ikke redd for feber og «vanlige» influensasymptomer, men jeg er redd for å dø, eller få et alvorlig forløp. Har ikke så mye valg nå, annet enn å stå i det, men den uvissheten er rett og slett forferdelig! 1
Heiheiheioghå Skrevet 29. januar 2022 #7 Skrevet 29. januar 2022 Det kommer til å gå bra, ikke bekymre deg ❤️ Omikron er mildere enn de forrige, og selv om det fortsatt er noen som blir mer syke enn andre, er det uvanlig å bli alvorlig syk av denne varianten. Da skal du være fryktelig uheldig. Og om du er redd for det, så er det som du vet, angsten som snakker. Det er bare den som er redd for at akkurat DU skal bli den uheldige. Men det blir du ikke. Utrolig usannsynlig. Gå inn til han lille angstmannen inni deg og si rolig til han at han bare kan trekke seg tilbake og ta en ferie - dette klarer du uten han. Jeg hadde kjøpt inn D-vitamin, C-Vitamin og Sink, tatt en ekstra god dose D-vitamin og møtt korona med rak rygg. Noe jeg også driver å gjør, vi er syke hele gjengen med VELDIG milde forkjølelsessymptomer! 6 5
Bendie Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 (endret) millelele skrev (52 minutter siden): Jeg er ikke alene, heldigvis. Mann og tre barn. Jeg er ikke redd for feber og «vanlige» influensasymptomer, men jeg er redd for å dø, eller få et alvorlig forløp. Har ikke så mye valg nå, annet enn å stå i det, men den uvissheten er rett og slett forferdelig! Nå er heldigvis risikoen for å dø veldig liten i din aldersgruppe. Det er totalt 18 døde under 40 år, siden pandemiene startet i Norge. Det er et lavt tal( når det gjelder risiko) når en så stor del av befolkningen har vært syke. Du har økt risiko for sykehus innleggelse, som uvaksinert, men det store flertallet trenger ikke innleggelse. Omicron ser også ut til å gi færre innleggelser. Risikoen for senvirkninger er mer tilstede. Og risikoen er større, som uvaksinert. Om omicron, gir senvirkninger i samme grad , som tidligere varianter vet en ikke. Uansett er det slik at flertallet slipper unna uten plager i etterkant. Anbefaler deg og ikke tenke på hva som kan gå galt. Selvom det sikkert ikke er så lett med angst. Håper du klarer å ikke bekymre deg for mye. Og at du får et mildt forløp Endret 29. januar 2022 av Bendie 6
millelele Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2022 Heiheiheioghå skrev (21 minutter siden): Det kommer til å gå bra, ikke bekymre deg ❤️ Omikron er mildere enn de forrige, og selv om det fortsatt er noen som blir mer syke enn andre, er det uvanlig å bli alvorlig syk av denne varianten. Da skal du være fryktelig uheldig. Og om du er redd for det, så er det som du vet, angsten som snakker. Det er bare den som er redd for at akkurat DU skal bli den uheldige. Men det blir du ikke. Utrolig usannsynlig. Gå inn til han lille angstmannen inni deg og si rolig til han at han bare kan trekke seg tilbake og ta en ferie - dette klarer du uten han. Jeg hadde kjøpt inn D-vitamin, C-Vitamin og Sink, tatt en ekstra god dose D-vitamin og møtt korona med rak rygg. Noe jeg også driver å gjør, vi er syke hele gjengen med VELDIG milde forkjølelsessymptomer! Tusen takk for et veldig fint svar ❤️. Det satte jeg veldig stor pris på at du skrev! Det roet angsten et par hakk akkurat nå. Tror jeg har regnet meg frem til at 0,88% av alle uvaksinerte smittede de siste tre uker har hatt behov for innleggelse, og da er det ikke tatt hensyn til alder og underliggende sykdommer. Så tallene taler jo i min favør 😅 (hvis jeg har regnet riktig vel og merke). 1
Jdz Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 Risikoen for å bli alvorlig syk er heldigvis veldig liten, selv som uvaksinert og selv med et par kilo ekstra (i følge legen min var man ikke i risikogruppe for alvorlig sykdomsforløp før man snakker BMI på 35+). Den er liten selv med tidligere varianter og den er enda mindre med Omikron-varianten. Prøv å fokuser på det og ikke hva du burde har gjort i forhold til vaksine, dette kommer til å gå bra uansett Det at du har sykt barn i hus er faktisk heller ikke noen garanti for at du blir syk. Jeg kjenner til flere tilfeller hvor syke foreldre ikke har smittet barn og syke barn ikke har smittet foreldre. Jeg håper for din egen del at du lar deg vaksinere når det blir aktuelt, uavhengig av om du blir syk eller ikke, men det er ikke noe å tenke på nå. Dette kommer til å gå helt fint ❤️ 1 1
Blondiemamma Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 Jeg og de fleste av mine venner er ikke vaksinerte. Vi har alle hatt corona de siste månedene. Ingen har blitt mer syk enn forkjølelse/influensa. Tror du skal ha fryktelig uflaks om du blir veldig syk. Lykke til, det går nok bra 4
Scoops Skrevet 29. januar 2022 #12 Skrevet 29. januar 2022 Kan nok sikkert ikke hjelpe til med å berolige deg så mye, men jeg er i samme situasjon selv og jeg slapp unna smitte selv med smittede barn ihus. Og her var det mye klemming og ikke mulig og isolere seg fra dem 3
Cuddlegirl Skrevet 29. januar 2022 #13 Skrevet 29. januar 2022 (endret) millelele skrev (1 time siden): Datteren min er smittet, og det er bare et tidsspørsmål før jeg blir det óg etter mye nærkontakt. Problemet mitt er at jeg ikke er vaksinert av ulike grunner, blant annet sterk helseangst (og ja, for korona også!). Så nå er angsten selvfølgelig skyhøy og det føles som psykisk terror når jeg vet jeg skal bli syk, men ikke hvor syk. Jeg er 32, og har en del ekstra kilo etter nylig graviditet, så jeg føler meg mer utsatt. Er det noen som kan berolige meg litt? Jeg finkjemmer ukesrapportene til FHI, og leser alt jeg kan om korona. Blir koko snart. Hjelp 😢. Jeg har for øyeblikket korona, er ikke vaksinert og merker det så vidt. Litt ekstra slapp og har vondt i hode. Går veldig fint med meg. Endret 29. januar 2022 av Cuddlegirl 4
millelele Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #14 Skrevet 29. januar 2022 Bendie skrev (54 minutter siden): Nå er heldigvis risikoen for å dø veldig liten i din aldersgruppe. Det er totalt 18 døde under 40 år, siden pandemiene startet i Norge. Det er et lavt tal( når det gjelder risiko) når en så stor del av befolkningen har vært syke. Du har økt risiko for sykehus innleggelse, som uvaksinert, men det store flertallet trenger ikke innleggelse. Omicron ser også ut til å gi færre innleggelser. Risikoen for senvirkninger er mer tilstede. Og risikoen er større, som uvaksinert. Om omicron, gir senvirkninger i samme grad , som tidligere varianter vet en ikke. Uansett er det slik at flertallet slipper unna uten plager i etterkant. Anbefaler deg og ikke tenke på hva som kan gå galt. Selvom det sikkert ikke er så lett med angst. Håper du klarer å ikke bekymre deg for mye. Og at du får et mildt forløp Jdz skrev (20 minutter siden): Risikoen for å bli alvorlig syk er heldigvis veldig liten, selv som uvaksinert og selv med et par kilo ekstra (i følge legen min var man ikke i risikogruppe for alvorlig sykdomsforløp før man snakker BMI på 35+). Den er liten selv med tidligere varianter og den er enda mindre med Omikron-varianten. Prøv å fokuser på det og ikke hva du burde har gjort i forhold til vaksine, dette kommer til å gå bra uansett Det at du har sykt barn i hus er faktisk heller ikke noen garanti for at du blir syk. Jeg kjenner til flere tilfeller hvor syke foreldre ikke har smittet barn og syke barn ikke har smittet foreldre. Jeg håper for din egen del at du lar deg vaksinere når det blir aktuelt, uavhengig av om du blir syk eller ikke, men det er ikke noe å tenke på nå. Dette kommer til å gå helt fint ❤️ Blondiemamma skrev (19 minutter siden): Jeg og de fleste av mine venner er ikke vaksinerte. Vi har alle hatt corona de siste månedene. Ingen har blitt mer syk enn forkjølelse/influensa. Tror du skal ha fryktelig uflaks om du blir veldig syk. Lykke til, det går nok bra Scoops skrev (13 minutter siden): Kan nok sikkert ikke hjelpe til med å berolige deg så mye, men jeg er i samme situasjon selv og jeg slapp unna smitte selv med smittede barn ihus. Og her var det mye klemming og ikke mulig og isolere seg fra dem Cuddlegirl skrev (9 minutter siden): Jeg har for øyeblikket korona, er ikke vaksinert og merker det så vidt. Litt ekstra slapp og har vondt i hode. Går veldig fint med meg. Takk for svar, dere. ❤️ Glad for hver og en kommentar her nå! 1
Jullen Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 Først og fremst må jeg bare få si at du er modig❤️ Modig på mange måter, men kanskje aller mest fordi du tørr å stå fram med situasjonen din her i KG… selv om du sikkert vet hvor mange hatefulle mennesker som finnes her. Og jeg blir oppriktig glad langt inni hjerteroten når jeg ser hvor bra du blir behandlet (selv om det jo egentlig bare skulle mange😌 Mitt råd: MASSE D-vitaminer, samt meld deg inn i fb-gruppa ‘Styrke immunforsvaret, erfaringer og tips’. Her er mange i samme situasjon og du vil finne mye bra🙂❤️ 6 4
Lovis Fenja Skrevet 30. januar 2022 #16 Skrevet 30. januar 2022 Heiheiheioghå skrev (15 timer siden): Det kommer til å gå bra, ikke bekymre deg ❤️ Omikron er mildere enn de forrige, og selv om det fortsatt er noen som blir mer syke enn andre, er det uvanlig å bli alvorlig syk av denne varianten. Da skal du være fryktelig uheldig. Og om du er redd for det, så er det som du vet, angsten som snakker. Det er bare den som er redd for at akkurat DU skal bli den uheldige. Men det blir du ikke. Utrolig usannsynlig. Gå inn til han lille angstmannen inni deg og si rolig til han at han bare kan trekke seg tilbake og ta en ferie - dette klarer du uten han. Jeg hadde kjøpt inn D-vitamin, C-Vitamin og Sink, tatt en ekstra god dose D-vitamin og møtt korona med rak rygg. Noe jeg også driver å gjør, vi er syke hele gjengen med VELDIG milde forkjølelsessymptomer! Hun skrev akkurat det jeg ville skrevet. Så husk d-vitaminer (80mg, de sterkeste uten resept) og ta to stk i noen dager før du trapper ned til en. Sink er også viktig, spesielt i forhold til lukt og smak. Dette går bra❤️ 3 1
Nussepus Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 Heiheiheioghå skrev (15 timer siden): Det kommer til å gå bra, ikke bekymre deg ❤️ Omikron er mildere enn de forrige, og selv om det fortsatt er noen som blir mer syke enn andre, er det uvanlig å bli alvorlig syk av denne varianten. Da skal du være fryktelig uheldig. Og om du er redd for det, så er det som du vet, angsten som snakker. Det er bare den som er redd for at akkurat DU skal bli den uheldige. Men det blir du ikke. Utrolig usannsynlig. Gå inn til han lille angstmannen inni deg og si rolig til han at han bare kan trekke seg tilbake og ta en ferie - dette klarer du uten han. Jeg hadde kjøpt inn D-vitamin, C-Vitamin og Sink, tatt en ekstra god dose D-vitamin og møtt korona med rak rygg. Noe jeg også driver å gjør, vi er syke hele gjengen med VELDIG milde forkjølelsessymptomer! Ikke noe av det du ramser opp hjelper. Hun kan like gjerne ta et glass cola. Eller aller best. Være vettug og gå og ta en dose vaksine. 4
Ze.Xhx Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 Det er bare å være godt forberedt så går det nok bra. Kjøp inn ting som Paracet, Kleenex, halstabletter, godteri, youghurt (i tilfelle matlysten blir lav) osv. så blir opplevelsen hakket bedre. Ingefærshots kan også anbefales. 1
millelele Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #19 Skrevet 30. januar 2022 Nussepus skrev (3 minutter siden): Ikke noe av det du ramser opp hjelper. Hun kan like gjerne ta et glass cola. Eller aller best. Være vettug og gå og ta en dose vaksine. Ting er ikke alltid så svart-hvitt! Det er så lett for de som ikke sliter med angst å mene noe om hva man bør og ikke bør. Jeg vil jo ta vaksinen! 3 1
millelele Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #20 Skrevet 30. januar 2022 Jullen skrev (11 timer siden): Først og fremst må jeg bare få si at du er modig❤️ Modig på mange måter, men kanskje aller mest fordi du tørr å stå fram med situasjonen din her i KG… selv om du sikkert vet hvor mange hatefulle mennesker som finnes her. Og jeg blir oppriktig glad langt inni hjerteroten når jeg ser hvor bra du blir behandlet (selv om det jo egentlig bare skulle mange😌 Mitt råd: MASSE D-vitaminer, samt meld deg inn i fb-gruppa ‘Styrke immunforsvaret, erfaringer og tips’. Her er mange i samme situasjon og du vil finne mye bra🙂❤️ Behovet for å roe meg ned er større enn frykten for å bli hatet 😅. Regnet med at det ville bli noen som ikke vil eller greier å forstå, men jeg er forløpig positivt overrasket. Tusen takk for gode ord og tips! 😊. Merker foreløpig ingenting. Men jenta her er helt slått ut, stakkars 🥺. 1 1
Anbefalte innlegg