AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Del Skrevet 28. januar 2022 Hva er det egentlig som gjør at jeg er meg og du er deg? Hvorfor kan ingen andre være 100% lik oss? Er det mulig å finne opp et instrument som kan lese tanker og se bildene vi har i bevisstheten vår? Alt i verden kan forklares med vitenskap. Men! Hva er bevisstheten og tankene våre lagd av? Kan dette forklares med naturvitenskap? Har vi en sjel som gjør oss til oss? Og hva skjer med den når vi dør? Ingen svar er dumme, og alles mening teller 😊 Jeg tror at det finnes mer mellom himmel og jord, og at når vi dør så blir sjelen vår en del av det. Jeg tror at det finnes både englevakt, godhet og ondskap. Jeg tror også at noen av oss virkelig har kontakt med den andre siden, men at dette langt i fra gjelder flesteparten av de som mener de har disse evnene. Anonymkode: a2f74...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg synes det er rart å tenke på at når vi er ferdige med kroppen her i denne verdenen. Så skal det usynlige inne i oss tilbake til "evigheten" der vi alltid har vært - og hva ER evigheten - og hvor blir det av bevisstheten min slik jeg er akkurat her og nå! Alle mine tanker, alle mine ord, all tid jeg har lagt bak meg og all tid jeg har fremfor meg.. Hvor startet det og hvor slutter det? Anonymkode: 6f7c9...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Del Skrevet 29. januar 2022 Dine ord og tanker er ikke ditt. Alle er del av store kosmos. Anonymkode: d3a92...43d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #4 Del Skrevet 29. januar 2022 Det er "mulig" at 2 mennesker blir helt like, men det er flere kombinasjoner av DNA enn det er mulig å tenke seg. Alle mennesker i verden kan begynne å skrive antallet kombinasjoner og vi vil aldri bli ferdig på flere milliarder år. Man kan ikke lese tanker, men kan overvåke veldig nøye hvilke typer. Da man bruker ulike deler av hjernen. Sjel er ikke en del av naturvitenskapen. Det er umilig å konstruere en falsifiserbar hypotese rundt det temaet. Anonymkode: a7c11...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 2. februar 2022 #5 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 20.12): Hva er det egentlig som gjør at jeg er meg og du er deg? Hvorfor kan ingen andre være 100% lik oss? Er det mulig å finne opp et instrument som kan lese tanker og se bildene vi har i bevisstheten vår? Alt i verden kan forklares med vitenskap. Men! Hva er bevisstheten og tankene våre lagd av? Kan dette forklares med naturvitenskap? Har vi en sjel som gjør oss til oss? Og hva skjer med den når vi dør? Ingen svar er dumme, og alles mening teller 😊 Jeg tror at det finnes mer mellom himmel og jord, og at når vi dør så blir sjelen vår en del av det. Jeg tror at det finnes både englevakt, godhet og ondskap. Jeg tror også at noen av oss virkelig har kontakt med den andre siden, men at dette langt i fra gjelder flesteparten av de som mener de har disse evnene. Anonymkode: a2f74...3b8 Lol. Ingenting kan forklares med vitenskap. Gud er Absolutt Sannhet. Ikke-dualitet er Absolutt Sannhet. Kjærlighet er Absolutt sannhet. Eksistensen av overnaturlige-åndelige vesener og dimensjoner er Absolutt Sannhet. Materialisme er usannhet, alt sammen, hver enkelt filosofisk eller vitenskapelig materialistisk tro. Ånd over materie. Jeg vet ikke hvorfor Sam Harris har begynt å snakke om den spirituelle dritten med meditasjon. Bror, gutten er en babygutt ™ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 2. februar 2022 #6 Del Skrevet 2. februar 2022 Det er en teknologi som kan brukes til å se/styre drømmer (TDI, tror jeg?), men er vel i en relativt tidlig fase den teknologien der. Personlig tror jeg ikke på "sjelen". Hvem vi er er bygget opp av erfaringer og slikt. Kjemikalier hjernen produserer og elektriske signaler osv osv. "Ondskap" og "godhet" tror jeg heller ikke finnes, men er bare noe man bruker for å definere noe som er ansett som "ondt" eller "godt" ut ifra den sosiale normen eller våres "natur/kultur" (som blir endret ut ifra samfunnet man der en del av). Er en løve ond fordi den dreper en gaselle, eller en annen løve? Er et menneske ondt om det dreper en hund, eller et annet menneske? Etc. I og med at menneskeheten er tusenvis av år, og det ikke finnes et fnugg av bevis for noen som helst sjel, eller "noe" mellom himmel og jord så langt så tenker jeg at da finnes det vel ikke noe. Det å tro på noe jeg ikke på noen som helst måte kan bevise blir litt for dumt for min del. Vi vet jo hvordan religion ble til, og hvorfor - så at folk fortsatt tror på sånne ting synes jeg er ganske merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosekrinje Skrevet 5. februar 2022 #7 Del Skrevet 5. februar 2022 Bevissthet er utrolig interessant, og utrolig vanskelig. Jeg så en engelsk podcast om bevissthet som beskrev at det i mange år ble sett ned på blant forskere, rett og slett fordi det var så vanskelig å forstå seg på. Men slik jeg forstår det har det skjedd vanvittig mye innenfor dette tema de siste årene. Mange mener i dag at alt har bevissthet, og at bevissthet skaper liv - istedenfor at liv skapes, og så kommer bevissthet. Hvis det er forståelig? hva tror dere? hørte på denne samtalen i dag tidlig som er utrolig interessant. her snakker de om bevissthet og mye av de nye teoriene og forskningen på tema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå