Gå til innhold

Det beste/verste du har vært med på i et utdrikkningslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i to utdrikkingslag, det ene var litt kjedelig, det andre litt bedre. Det som var kjedelig var rett og slett fordi jeg ikke kjente noen andre bruden og kusina mi som var også var invitert. Følte det ble litt for stivt for min del; middag på en litt fin restaurant og ut på byen etterpå. Liker mye bedre når både festen er hjemme hos noen, for ute på byen blir man jo gjerne litt delt opp og pga høyt lydnivå var det også vanskelig å føre en samtale med noen. Men bruden var veldig fornøyd, var helt i tråd med hennes ønsker, og det er tross alt det viktigste :) 

Nummer to var jeg med og arrangerte. Startet dagen med å «kidnappe» bruden. Vi vet hun er morgengretten, og trenger tid på morgenen, så vi ventet bevisst til etter 11 før vi dukket opp - men akkurat denne dagen sov hun kjempelenge da hun og samboeren hadde ordnet seg barnefri, så da vi kom hadde hun akkurat stått opp 🙈 så vi ga henne tid til å drikke opp kaffen sin, ta seg en dusj og pakke med seg skift før vi dro videre. Ba henne pakke litt ymse; badetøy (hun sa helt spesifikt i fra at hun ikke ønsket badeaktiviteter denne dagen, så da måtte vi jo be henne pakke med badetøy 😅), pass, vinterklær og sommerklær. Hun gjorde som hun fikk beskjed om, og satte seg i bilen som oss videre. Vi hadde booket tid på Escape Room, da hun elsker slike ting, og da vi var ferdige der kjørte vi hjem til en av medarrangørerne. Vi ba inn hele vennegjengen til en real grillfest, men pga elendig vær den dagen bestilte vi pizza i stedet. Resten av festen kom til ca pizzatid (disse kunne ikke være med på dagtid pga jobb), og det eneste vi hadde av aktiviteter etter at vi kom frem dit, var diverse spill og aktiviteter som gikk ut på hvor godt du kjenner bruden. 
Hun var kjempefornøyd med dagen, og vi har fått bare gode tilbakemeldinger fra samtlige som var med den dagen. Vi stod så klart for mat og drikke til bruden hele dagen 🥰 

Råd; spør bruden hva hun ønsker seg. Det kan fortsatt være en overraskelse, men da vet dere også hva hun kunne tenke seg og hva hun helt klart ikke vil. 

Anonymkode: 5ae4b...f2f

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kristent utdrikkningslag uten alkohol. 

Anonymkode: bfcf2...9ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har nok definitivt vært i et av de dårligste utdrikningslagene ever. 

De hadde laget et kjempe opplegg for kompisen sin. Men plutselig helt ut av det blå kommer moren til brudgommen og tar over hele showet. Hun hadde nemlig laget egne planer for sønnen sitt utdrikningslag, og ikke nok med det, men hun skulle også være med på festen. 

Anonymkode: e1da5...c07

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så kristne kan ikke ha det gøy altså? Dette må du faktisk utdype nærmere. Satt alle opp-ned i en 80-tallssofa og sang salmer? Tviler ganske sterkt på det.

Jeg har vært i mange lag med andre kristne og vi har hatt det kjempemoro uten at alkohol er involvert. Faktisk er det en fordel, for da husker man det senere, man gjør jo heller ikke noe man ikke bør huske.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/2/2022 at 1:22 PM, AnonymBruker said:

Vært i flere veldig fine utdrikningslag for gode venninner. Beste minner er femkamp i skogen på en aktivitetspark og reker og hvitvin i strålende sol på en båt. Verste: skulle møtes grytidlig, tok to timer før brud og forlover dukket opp. Vi bare ventet.

Mye samme oppskrift som en over:

• Champagnefrokost
  • Aktivitet som passere bruden. Har vært på klatrepark, musikkstudio, paintball, lasertag, salsakurs, vinterbading, magedans, karaoke m.m.
  • Lunsj
  • Aktivitet
  • Fest hos en av deltagerne - god mat og drikke, noen leker/aktiviteter som handler om bruden, gjerne quiz. 

I min omgangskrets er mat og drikke underveis på dagen inkludert i det man betaler, men man har med det man selv vil drikke til kvelden. Mat på kvelden er catering eller kurvfest. 

Lag en fornuftig tidsplan der det legges inn tid til forflytning og dusjing/skifting av antrekk der det trengs, nok mat til alle (ha gjerne en kurv full av boller/pizzasnurrer om folk blir sulten), pass på spesielle behov (allergier, vonde ben, ammende mødre ol.), og ha rikelig av drikke med og uten alkohol.

Anonymkode: 2c0e1...bd8

Dette er oppskriften til nesten alle utdrikkningslag jeg har vært på og det er like stor suksess hver gang! :) 

Anonymkode: cbdbe...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 0.27):

Var i utdrikningslag med stripping en gang. En av deltakerne (veldig full) tok stripperen penis i munnen et øyeblikk. Veldig flaut når alle viste at hun hadde kjæreste.

Anonymkode: 0370f...3a4

Minner meg om et veldig harry utdrikningslag jeg var på. Lesbisk par som skulle gifte seg, hvor forloveden til min bekjente var ganske sjalu av seg. Jeg skriver bekjent for vil ikke kalle dama en venn av meg, jeg ble utrolig overrasket over å bli bedt til utdrikningslaget og bryllupet. 

Masse alkohol. Bruden ble geleidet rundt på rulleskøyter i gågata mens hun solgte kyss. Hun var drita full og alle tok en diger omvei når de møtte på henne og hu ropte og gaulet etter kyss. 

Verste var overraskelsen med strippere. To toppløse strippere med gigantiske silikon bryst og gstreng. Bruden sovnet på et tidspunkt og noen fikk de to stripperene til å stå på hver sin side av den sovende bruden og rumperiste. Det ble filmet og sendt til forloveden som kom illsint inn døra etter ca ti minutter og kjeftet huden full

Anonymkode: 7e3d9...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke meg men min mann var på et utdrikningslag i Danmark til en kompis som har en hang-up på afrikanske damer. Vennen hadde derfor ordnet med at det skulle komme en afrikansk stripper til utdrikningslaget. Og hun kom. Faren til brudgommen hadde rop at nå kommer negerstripperen, og filmet det hele. Utrolig kleint, i følge min mann… Virker forøvrig som at stripping er nærmest obligatorisk i danske utdrikningslag mens det her i Norge er ansett som litt mer harry.

Anonymkode: 539a2...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 18.58):

Jeg hadde likt å være i et utdrikningslag uten at det er forventet at man drikker.. Føler at man omtrent må ha en "unnskyldning " til hvorfor man ikke drikker. Jeg er ikke kristen,  og heller ikke avholds,  bare lei alkoholpress og at man blir mistenkt for å være gravid med en gang man ikke drikker. Glad jeg ammer nå , så jeg kan bruke det som er grunn uten masse forklaring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har vært med på begynte med brunch på kafé. Jeg er litt usikker på tidspunktet, men kanskje 9/9:30 til 11:30/12. Det var en 30 stykker som deltok i brunch-delen. Deretter var det et ettermiddagsarrangement som omkring halvdelen var med på. Bruden var først i 30-årene og noen av venninnene hadde barn. Jeg er ganske sikker på det i den kretsen ikke hadde vært tilsvarende oppslutning om en fyllefest. 

Anonymkode: d9333...38c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 19.00):

Mannen min har nok definitivt vært i et av de dårligste utdrikningslagene ever. 

De hadde laget et kjempe opplegg for kompisen sin. Men plutselig helt ut av det blå kommer moren til brudgommen og tar over hele showet. Hun hadde nemlig laget egne planer for sønnen sitt utdrikningslag, og ikke nok med det, men hun skulle også være med på festen. 

Hvordan ble det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (3 timer siden):

Jeg hadde likt å være i et utdrikningslag uten at det er forventet at man drikker.. Føler at man omtrent må ha en "unnskyldning " til hvorfor man ikke drikker. Jeg er ikke kristen,  og heller ikke avholds,  bare lei alkoholpress og at man blir mistenkt for å være gravid med en gang man ikke drikker. Glad jeg ammer nå , så jeg kan bruke det som er grunn uten masse forklaring. 

Når det ikke skal konsumeres alkohol kan det heller ikke hete utdrikningslag.  Kall det heller selskap for den kommende bruden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 18.58):

kristne mennesker kan vel drikke alkohol?            

Jesus selv forvandlet jo vann til vin under en fest...       

Anonymkode: 18755...a20

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flintis skrev (På 9.4.2022 den 12.58):

Hvordan ble det da?

En stor fiasko som var svært pinlig for brudgommen. 

Hun arrangerte fest hjemme hos seg selv, drakk seg full og ville være kveldens midtpunkt. En dame som krever en del plass for å si det mildt. 

Det ente med at mange etterhvert reiste til den planlagte festen, uten brudgommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 23.23):

kristne mennesker kan vel drikke alkohol?            

Jesus selv forvandlet jo vann til vin under en fest...       

Anonymkode: 18755...a20

Og for å sitere min grandtante, personlig kristen og aktiv Hvite Bånd-dame til sin død: Jeg vet det, men jeg liker det ikke!

Anonymkode: 9c833...65f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

En stor fiasko som var svært pinlig for brudgommen. 

Hun arrangerte fest hjemme hos seg selv, drakk seg full og ville være kveldens midtpunkt. En dame som krever en del plass for å si det mildt. 

Det ente med at mange etterhvert reiste til den planlagte festen, uten brudgommen. 

Oi, ingen klarte å smugle ut brudgommen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og for å sitere min grandtante, personlig kristen og aktiv Hvite Bånd-dame til sin død: Jeg vet det, men jeg liker det ikke!

Anonymkode: 9c833...65f

Mulig din grandtante også sa det, men det der er jo en eldgammel vits. Jesus forvandlet vann til vin og man spør en sørlending om det:

- Me veid det, men me liga det ikkje!

Anonymkode: 974f4...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/7/2022 at 12:41 PM, AnonymBruker said:

Ikke meg men min mann var på et utdrikningslag i Danmark til en kompis som har en hang-up på afrikanske damer. Vennen hadde derfor ordnet med at det skulle komme en afrikansk stripper til utdrikningslaget. Og hun kom. Faren til brudgommen hadde rop at nå kommer negerstripperen, og filmet det hele. Utrolig kleint, i følge min mann… Virker forøvrig som at stripping er nærmest obligatorisk i danske utdrikningslag mens det her i Norge er ansett som litt mer harry.

Anonymkode: 539a2...144

I Danmark er stripping mindre kontroversielt. Blir mer sett på som underholdning/erotisk dans, ikke som i Norge der mange nesten likestiller stripping og prostitusjon.

Anonymkode: c2699...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...