Sommer2464 Skrevet 28. januar 2022 #1 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg synes alt skal høres så fint ut på britisk engelsk derfor klarer jeg ikke britisk aksent. Flere som har det slik? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. januar 2022 #2 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg elsker det og de fleste engelske, irske og skotske dialekter. Men hater Australsk engelsk og amerikansk sørstats-dialekter. Begge er så slepende. Ikke så glad i Los Angeles-dialekt heller, de høres så viktige ut. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg ser mye britisk TV, i all hovedsak dokumentarer, politisk og annet. Jeg har inntrykk av at britisk-engelsk har like mye variasjoner som vi har på norsk. Noen dialekter takler jeg helt fint, mens andre blir litt vel sære. Og noen av dem forstår jeg ikke en dritt av, selv om jeg har bodd flere år i engelskspråklig land 😂 Anonymkode: d874a...6f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Del Skrevet 28. januar 2022 Nei, jeg liker veldig godt britisk engelsk. New Zealand derimot… orker rett og slett ikke å høre på det. Anonymkode: 74824...17b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 28. januar 2022 #5 Del Skrevet 28. januar 2022 Britisk engelsk er jo så mangt, men jeg antar du mener Oxford britisk? Personlig liker jeg mye bedre Oxford dialekt enn amerikanske dialekter. Men så liker jeg mye bedre briter enn amerikanere også, så det er vel derfor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. januar 2022 #6 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg elsker britisk. Og skotsk! Jeg må følge veldig godt med for å oppfatte alt de sier på bred skotsk dialekt, men det er så fint! Jeg kunne ønske jeg bodde i Skottland 😁 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 28. januar 2022 (endret) Jeg ser ikke på så mye britiske ting akkurat bare Mr Bean James Bond og Johnny English men jeg ser på masse amerikanske ting det er vel derfor jeg liker den så mye bedre enn britisk aksent. Endret 28. januar 2022 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Del Skrevet 28. januar 2022 Mener du Østlondonsk, posh-engelsk, newcastle-engelsk, manchester/liverpool-engelsk, skotsk-engelsk, nordirsk-engelsk..? Disse høres veldig forskjellige ut. Anonymkode: 74eed...223 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #9 Del Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, jeg liker veldig godt britisk engelsk. New Zealand derimot… orker rett og slett ikke å høre på det. Anonymkode: 74824...17b Hæ, det er jo en av de beste engelskdialektene. Min favoritt er den de snakker i Seut-Efrika, som de sier der. Anonymkode: 74eed...223 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 28. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 16.45): Mener du Østlondonsk, posh-engelsk, newcastle-engelsk, manchester/liverpool-engelsk, skotsk-engelsk, nordirsk-engelsk..? Disse høres veldig forskjellige ut. Anonymkode: 74eed...223 Jeg mener kun de forskjellige dialektene i England skotsk aksent er enda verre synes jeg. Endret 31. januar 2022 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Del Skrevet 28. januar 2022 Sommer2464 skrev (Akkurat nå): Jeg mener kun de forskjellige engelske dialektene skotsk aksent er enda verre synes jeg. Skotsk er jo også en engelsk dialekt. (Om vi ikke snakker om språkene Scots eller skotskgælisk.) Anonymkode: 74eed...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. januar 2022 #12 Del Skrevet 28. januar 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 28. januar 2022 #13 Del Skrevet 28. januar 2022 Sommer2464 skrev (26 minutter siden): Jeg synes alt skal høres så fint ut på britisk engelsk derfor klarer jeg ikke britisk aksent. Flere som har det slik? Britisk askent er da ganske bredt, Det fins enkelte aksenter som er veldig lik Amerikansk aksent. "vanelig" London er jo også noe helt annet en scouser feks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #14 Del Skrevet 28. januar 2022 Million skrev (14 minutter siden): Jeg elsker britisk. Og skotsk! Jeg må følge veldig godt med for å oppfatte alt de sier på bred skotsk dialekt, men det er så fint! Jeg kunne ønske jeg bodde i Skottland 😁 Skotsk er britisk, akkurat som at norsk er skandinavisk. Enig i at det er en kul dialekt stort sett! Anonymkode: 74eed...223 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 28. januar 2022 #15 Del Skrevet 28. januar 2022 (endret) Sommer2464 skrev (31 minutter siden): Jeg synes alt skal høres så fint ut på britisk engelsk derfor klarer jeg ikke britisk aksent. Flere som har det slik? Du tenker på dronningen og de adeliges engelsk, ikke Michael Caine (london), Sean Connery (skotland) eller Anthony Hopkins (wales)? Det er lenge siden "the rain in Spain stays mainly in the plain". Endret 28. januar 2022 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. januar 2022 #16 Del Skrevet 28. januar 2022 I luv It! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #17 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg ELSKER England og britisk!! Anonymkode: 80ac1...5d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #18 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg trodde jeg var flink i engelsk. Det var før jeg ble kjent med noen fra Liverpool. Hvor går egentlig grensen mellom dialekt og språk? Når de bruker 100% scouse er det fullstendig uforståelig. Det er ikke likt "vanlig" engelsk i det hele tatt. Anonymkode: b092e...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #19 Del Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skotsk er britisk, akkurat som at norsk er skandinavisk. Enig i at det er en kul dialekt stort sett! Anonymkode: 74eed...223 Ble litt feil. Bedre er "skotsk er britisk akkurat som trøndersk er skandinavisk". Anonymkode: 74eed...223 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 28. januar 2022 #20 Del Skrevet 28. januar 2022 Du mener Oxford- eller posh-engelsk? Det er jo underholdende. Min favoritt er forfinet irsk. Det er en kvinnelig programleder på BBC World Service som jeg er forelsket i uten noensinne å ha sett ett eneste bilde av henne….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå