AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #21 Del Skrevet 29. januar 2022 Gud skapte menneskene fordi han ville ha et forhold til oss og leve med oss. Anonymkode: 32736...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #22 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gud skapte menneskene fordi han ville ha et forhold til oss og leve med oss. Anonymkode: 32736...625 Hvorfor dreper han oss da? Anonymkode: 2874a...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 29. januar 2022 #23 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Visste du at matematiske beregninger viser at evolusjon er umulig. Det har gått for kort tid ifht resultat. Vi kommer fra stjernene. Anonymkode: 04409...921 Ja, forklar gjerne de matematiske beregningene på stjerneteorien din. Tar gjerne en god kilde på at evolusjonen er umulig også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #24 Del Skrevet 29. januar 2022 Hvorfor tro på en gud som tydeligvis syns det er greit at folk lider. Barn dør, folk sulter.. Hvorfor gjør han ikke da noe med all lidelsen i verden? Hvorfor tro på en gud hvor alt dette er greit? Hvis han finnes, kan han ikke være en god gud. En god gud ville ha tatt vekk all lidelsen. Anonymkode: f5ac8...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 29. januar 2022 #25 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Visste du at matematiske beregninger viser at evolusjon er umulig. Det har gått for kort tid ifht resultat. Vi kommer fra stjernene. Anonymkode: 04409...921 Evolusjonen har jo åpenbart skjedd på jorda. Tenker du på Panspermia? Det er en helt legitim teori, men den sier lite om evolusjon. Blir veldig spennende om vi finner liv, eller rester av liv på Mars. Det vil si mye om hvor ofte liv oppstår, og hvor lang tid det tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #26 Del Skrevet 29. januar 2022 Påkrevd skrev (2 minutter siden): Ja, forklar gjerne de matematiske beregningene på stjerneteorien din. Tar gjerne en god kilde på at evolusjonen er umulig også. Den jobben får du ta selv. Jeg har ingen behov for å overbevise deg, men dette er det jeg har lært og tror på. Det er ikke for alle, og kanskje er det ikke for deg. Det får bli ditt valg, uten at jeg tvinger det på deg. Anonymkode: 04409...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 29. januar 2022 #27 Del Skrevet 29. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor tro på en gud som tydeligvis syns det er greit at folk lider. Barn dør, folk sulter.. Hvorfor gjør han ikke da noe med all lidelsen i verden? Hvorfor tro på en gud hvor alt dette er greit? Hvis han finnes, kan han ikke være en god gud. En god gud ville ha tatt vekk all lidelsen. Anonymkode: f5ac8...d9e Mange tenker som deg, men du misforstår virkeligheten i bibelen. Hele poenget er at mennesket er en avling, der den gode avlingen blir høstet og lagret. Mens den dårlige avlingen blir kastet på bålet og forsvinner for alltid. Gud lar regnet falle på både den gode og den onde. Gud lar solen skinne både på den gode og den onde. Han lar den onde gjøre som han vil, han har fri vilje. Akkurat som den gode gjør det han vil, av fri vilje. Mye av lidelsen på jorden kommer av fri vilje, der onde mennesker gjør som de vil. Fri vilje er et nødvendig onde, det er godt, selv om noen bruker den til onde ting. Noen mennesker lider og dør tidleglig, på grunn av sykdom og naturkatastrofer. Det er ikke nødvendigvis slik at de som dør tidelig er kommet dårligere ut av det enn de som dør sent. Kanskje Gud ser at de har bestått testen. Kanskje en mann som lider av psykiske lidelser, i virkeligheten er kommet bedre ut av livet enn den friskeste, kjekkeste, rikeste og mest populære blant damene. For den første har mindre sjanse for å synde og får derfor evig liv, der han er frisk og lever i lykke. Gud trengte ikke å teste mann nummer en, men han måtte teste mann nummer to. Kanskje det ikke er tilfeldig hvilke kropp vi får. Endret 29. januar 2022 av Jaconandersen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #28 Del Skrevet 29. januar 2022 For å lære om seg selv. Og på grunn av kjedsomhet og ensomhet? Anonymkode: 9e383...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #29 Del Skrevet 29. januar 2022 Without dark there can't be light. Anonymkode: 04409...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluedot Skrevet 29. januar 2022 #30 Del Skrevet 29. januar 2022 For å oppleve seg selv ? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #31 Del Skrevet 29. januar 2022 Gudene vite. Anonymkode: 01569...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #32 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor dreper han oss da? Anonymkode: 2874a...776 Menneskene har jo ikke akkurat kommet så langt i utviklingen. Hadde bare vært tortur å la oss leve lengre enn vi gjør. Anonymkode: 9e383...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #33 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor dreper han oss da? Anonymkode: 2874a...776 Menneskene har jo ikke akkurat kommet så langt i utviklingen. Hadde bare vært tortur å la oss leve lengre enn vi gjør. Anonymkode: 9e383...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 29. januar 2022 #34 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror helt og fullt på Gud. Alle ganger jeg har vært redd, og lukket øynene mine og bedt til Gud. Så har jeg fått hjelp. Eller fått et tegn på at det vil løse seg. Det var en gang jeg reiste med båt, jeg var ung og dro alene for første gang. Det var veldig høy sjø den dagen.. Bølgene var kjempe høye og noen ganger føltes det som om båten tok helt nedi sjøbunnen.. De andre passasjerene var også redde.. Virkelig fælt. Jeg lukket øynene mine og ba. Jeg sa inne i meg selv "Gud, jeg er redd. Vær så snill og hjelp meg for jeg tror ikke dette kommer til å gå bra" Etter en liten stund åpnet jeg øynene mine, da var glimt av solen begynt komme frem, og etterhvert roet den verste stormen seg. Jeg følte i mitt hjerte at dette var tegnet jeg fikk, og jeg roet meg da ned. Jeg møter ofte på små dyr i skogen når jeg er alene. Dette tolker jeg også som et tegn fra oven. En gave! I fjor traff jeg på en øyenstikker som fulgte etter meg en lang stund. Den sto i "ro" i luften og så rett på meg, flere ganger. Jeg tror Gud er i oss og rundt oss hvor enn vi går. Det er bare vi som må åpne hjertene og øynene våre og legge merke til hva universet og Gud prøver å vise oss. Anonymkode: 0e88b...a1e Dette tenker du jo kun fordi du ønsker at det er sånn det skal være. Jeg tror absolutt ikke på noen Gud. Redd har jeg også vært mange ganger gjennom livet, men jeg er nå her enda, lykkelig og like hel, uten å ha bedt om hjelp. Hvis tilfeldighetene hadde villet det annerledes, kunne jeg ha omkommet utallige ganger allerede. Jeg har levd både med og i båter hele livet. De tåler som oftest temmelig røff sjø. Jeg har sittet i båter med baugen pekende 90 grader opp i været, så årer og fendere har flakset dit pepper'n gror mer enn én gang. Ingen bønn, men igjen, her er jeg altså fortsatt. Blir man overrasket av stormer/kraftige vinder på havet, så er de gjerne kortvarige. Det roer seg som oftest raskt, og har ingenting med Gud å gjøre. Det er ikke annet enn været. Blir du like overrasket over at det slutter å regne etter en kraftig regnskur? At du møter flere dyr i skogen når du er alene enn sammen med flere er ikke unaturlig. Du har ingen andre å fokusere på, så du legger rett og slett merke til flere enn du ellers ville gjort. Du lager heller ikke like mye lyd som når dere er flere, hverken med skritt eller stemmer. Du skremmer rett og slett unna færre dyr når du er alene. Øyenstikkere er store. Det er ikke merkelig at du legger ekstra godt merke til et sånt insekt. Tenker du like mye på Gud når fluer, mygg, knott henger rundt deg? Husk at øyenstikkere spiser andre insekter. Kan det være at den holdt seg i nærheten av deg fordi svetten din allerede hadde tiltrukket seg masse andre små insekter (som du var for opptatt til å se), som den gjerne ville glefse i seg? Jeg anser det som en veldig mye mer plausibel forklaring, gitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 30. januar 2022 #35 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Den jobben får du ta selv. Jeg har ingen behov for å overbevise deg, men dette er det jeg har lært og tror på. Det er ikke for alle, og kanskje er det ikke for deg. Det får bli ditt valg, uten at jeg tvinger det på deg. Anonymkode: 04409...921 Da har du misforstått diskusjon og debatt. Kilder og bevis for påstander skal den som kommer med påstanden stå for. Kan du tenke deg en advokat i en rettssak, som legger fram en påstand om hvordan han mener en sak har utartet seg. Så sier han: "Hvis dere vil vite hvordan det kan ha seg, får dere finne det ut selv, for det gidder ikke jeg". Han har fint lite i en rettssal å gjøre. Du kan godt si at du tror på Gud, og that's it, men her kjører du på med matematiske bevis for at evolusjonen ikke har skjedd, stjerner og jeg vet ikke hva. Da bør du helst ha litt solid grunnlag om du har et snev av håp om å bli tatt seriøst. Kan du bevise dette, så har du en Nobelpris neste år, så det bør jo være i din interesse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 2. februar 2022 #36 Del Skrevet 2. februar 2022 Love is the reason; God is Love. God is Everything. God is You. God is Truth. "Aham Brahmāsmi!" - "Jeg er Gud!" - (Brihadaranyaka Upanishad 1.4.10) Vet ikke hvorfor Sam Harris har begynt med denne meditasjon og psykadelika hot talk, later som om han vet noe. Karen er en babyboy bro. La han komme til meg. Kom til pappa bro 💋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 2. februar 2022 #37 Del Skrevet 2. februar 2022 DEn Abrahamittiske Guden du mener? Guden til jødene, kristne og muslimene ? Nei tror ikke på den guden. Heller ingen andre av de mange tusen gudene som har vært . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå