Gå til innhold

Indere og pakistanere er de som svensker/nordmenn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/28/2022 at 3:57 PM, AnonymBruker said:

India er absolutt ikke mer morderne enn Pakistan. Det sier du bare fordi Pakistan er et muslimsk land.

Anonymkode: 309a3...bdd

India har rundt 50 prosent høyere velstand enn Pakistan om man ser på BNP per innbygger.  Så kan du få avgjøre om det er fordi Pakistan er muslimsk. 

Anonymkode: 7ad0d...559

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

India og Pakistan er litt som Norge/Danmark og Sverige for 200 år siden, men med atomvåpen🤯😰😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste 3 uker til India. Likte meg ikke der. Det er bråkete og skittent. Maten smaker det samme og de var helt gale etter mannen min ( lys og høy) spesielt menn ville ta bilde med han 😅

Anonymkode: ac5ee...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke se at India er moderne på noe vis når jeg leser om hvordan de behandler mennesker der nede. Jeg hadde ikke reist der om jeg fikk det sponser og betalt en million. 

Anonymkode: 470b9...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 1.38):

Har vært ganske mye krig mellom Norge(Norge-Danmark) og Sverige oppigjennom, mer enn det har vært mellom India og Pakistan

Anonymkode: 44477...6a4

Det er ikke så rart. Det er begrenset hvor mye et land et land med bare to og en halv generasjon på baken kan rekke å krige. Pakistan har jo kun eksistert siden 1947. Ideen om Pakistan ble unnfanget så sent som en gang på 1930-tallet. Men det har vært en tilstand av konflikt med India nærmest konstant gjennom Pakistans 74-årige historie. Så konfliktfylt har det ikke vært mellom de skandinaviske landenes over tusen år lange historie. De skandinaviske landene har hatt både konflikter og allianser seg i mellom. I noen generasjoner nå har Norge, Sverige og Danmark opptrådt ganske samlet på linje med hverandre, mens forholdet mellom Pakistan og India samtidig har framstått nesten diametralt motsatt.

Historisk sett er det ganske naturlig med krig mellom naboland. Jeg vil tro det knapt finnes naboland (i hvert fall av de som ikke er av helt fersk dato) som ikke har ligget i krig med hverandre på et eller annet tidspunkt. Invasjoner har stort sett gått ut over naboene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (På 7.2.2022 den 14.29):

Det er ikke så rart. Det er begrenset hvor mye et land et land med bare to og en halv generasjon på baken kan rekke å krige. Pakistan har jo kun eksistert siden 1947. Ideen om Pakistan ble unnfanget så sent som en gang på 1930-tallet. Men det har vært en tilstand av konflikt med India nærmest konstant gjennom Pakistans 74-årige historie. Så konfliktfylt har det ikke vært mellom de skandinaviske landenes over tusen år lange historie. De skandinaviske landene har hatt både konflikter og allianser seg i mellom. I noen generasjoner nå har Norge, Sverige og Danmark opptrådt ganske samlet på linje med hverandre, mens forholdet mellom Pakistan og India samtidig har framstått nesten diametralt motsatt.

Historisk sett er det ganske naturlig med krig mellom naboland. Jeg vil tro det knapt finnes naboland (i hvert fall av de som ikke er av helt fersk dato) som ikke har ligget i krig med hverandre på et eller annet tidspunkt. Invasjoner har stort sett gått ut over naboene.

Danmark-Norge og Sverige utkjempet flere kriger mot hverandre enn noen andre europeiske land fra Gustav Vaasa gjorde opprør mot Kalmarunionen/Kristian 2 slaktet alle de svenske lederne som ville forhandle  til Karl 12 fikk ei kule. Virkelig. Det er ganske ille.😣

At vi etterhvert fikk et ok forhold er noe som vokste frem på 1800-tallet. Før den tid var det reinspikka, tidvis harsk rasisme. Som på Balkan omtrent.😩

Og det kunne godt fortsatt å være sånn. Hvis det hadde blitt krig i 1905 for eksempel. 😖

Danmark og Sverige hatet hverandre ganske ekstremt fra 1500 tallet til 1814 og siden vi var en dansk koloni svenskene stadig angrep ble det svært hardt mellom oss og svenskene og, på den svenske siden av grensen var det en ubebodd remse på ca et par km pga frykt for norske hevnangrep 🤯😳

Dansker og svensker var som franskmenn og engelskmenn, eller franskmenn og tyskere for 100 år siden 🤯😳

MEN det foregikk ikke massakrer, overgrep og etnisk rensing som under opprettelsen av Pakistan, der oppførte begge sider seg helt ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 13.16):

Er India så moderne? Det er et land hvor voldtatte kvinner kan straffes for voldtekt, det er vanlig med kjønnselektering for å slippe å få døtre, det er enormt mye fattigdom og mangel på basic sanitære tilbud, som f.eks. doer. Det er et land hvor utallige mennesker mangler tilgang på TOALETT, liksom. Elsker maten og visse deler av kulturen, men fy faen for et brutalt land. Man skal være ganske avstumpa for å nyte ferie midt blant så mye elendighet, ass.

Anonymkode: 20b70...9c4

Anbefaler å lese Shantaram for de som er interessert i India!

Anonymkode: e4ffc...9f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 15.57):

India er absolutt ikke mer morderne enn Pakistan. Det sier du bare fordi Pakistan er et muslimsk land.

Anonymkode: 309a3...bdd

Men India er jo mer moderne enn pakistan?👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...