Gå til innhold

Ønsker oss barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Etter nesten 20 år som singel, har jeg møtt det jeg vil kalle den store kjærligheten, som blir min samboer om noen uker. Og vi har veldig lyst på et barn sammen. Men jeg er jo 47 år og han 52. Så jeg lurer på om jeg er helt «unormal». Er det andre som ønsker/har ønsket seg å bli mamma så sent i livet?? Vet jo at sjangsen for å lykkes , er liten, men prevensjon kommer ikke på tale for noen av oss😉 

Anonymkode: 49725...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig å ønske seg å bli forelder sammen med den store kjærligheten. Kanskje mindre vanlig å ønske det så sent i livet men det har da ikke noe å si. Eneste som er å si er å bevisstgjøre deg på at det å håpe på naturlig graviditet i deres alder er noe som kan medføre stor skuffelse. Sjansene er forsvinnende små. 

Anonymkode: 7f370...265

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-) Ja har ikke de store forhåpningene og kommer nok ikke til å «stresse» for hardt med det. Grunnen til at jeg har en liten forhåpning, er at min mor faktisk var 46 år da jeg ble født (og ble laget på naturlig vis:-). Og at mine tre søstre som er en del eldre enn meg, kom sent i overgangsalderen. Skal sies at jeg har en sønn på 26 år og at min kommende samboer har tre voksne barn fra før, så det er ikke sånn evig savn etter barn. Men vi har bare så lyst på en liten «etterpåklatt» sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir godt for barnet å slippe Sfo etter skolen siden foreldrene er pensjonister og hjemme.

Anonymkode: 523bb...9a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja. Og ikke minst slippe barnehage halve barndommen også:-) Har som sagt ikke den helt store troen, men er jo lov å leve i håpet da. Men kommer uansett ikke til å stresse med noe behandling, men skjer det så skjer det. Lurte bare på om det var andre også som hadde dette ønsket på vår alder? Rettere sagt min alder. For er jo nok av de som blir fedre etter 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent fikk siste barnet da hun var 47, og det har gått helt fint, men det er jo høyst uvanlig å få barn så sent. Har flere andre bekjente på 40+ som har prøvd men ikke fått det til, for å si det slik.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 år er veldig sent. Blir du gravid nå er du nærmere 60 år når barnet går i 5.klasse😳 Når baret er tenåring er dere rundt 70 år….. Jeg er 43 år og min far er 71 år. Han er en fantstisk bestefar, men far til en tenåring hadde ikke vært like lett. Selv om han er både sprek og i god form, alderen tatt i betraktning 

Anonymkode: 9408a...50a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det blir godt for barnet å slippe Sfo etter skolen siden foreldrene er pensjonister og hjemme.

Anonymkode: 523bb...9a1

Om ts skulle bli gravid så har hun fortsatt mange år igjen i yrkeslivet, så den var for dum. Du blir ikke pensjonist når du er i begynnelsen av 50 årene, ts er pensjonist når barnet går på VGS/går ut av vgs om hun skulle bli gravid og få barn. Jeg kjenner noen som fikk 1.barn når hun var 43 og nummer 2 når hun var 45. personlig ikke noe jeg ville valgt selv. Men opp til hver og en hva de ønsker. Men å være frekk kommer du ikke langt med

Anonymkode: c16a4...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

47 år er veldig sent. Blir du gravid nå er du nærmere 60 år når barnet går i 5.klasse😳 Når baret er tenåring er dere rundt 70 år….. Jeg er 43 år og min far er 71 år. Han er en fantstisk bestefar, men far til en tenåring hadde ikke vært like lett. Selv om han er både sprek og i god form, alderen tatt i betraktning 

Jeg har to på 18 og 20, de har far som er 68, han er sprek, ser yngre ut, i full jobb som lege. Absolutt ikke noe bestefaraktig over han, og barna har aldri tenkt at han er eldre enn andre pappaer. Han har vært med på fritidsaktiviteter, vært fotballtrener, øvelseskjørt osv. Han er aldri syk. Jeg er 15 år yngre, men han var godt voksen når han ble pappa første og andre gang. Hadde ikke barn fra før, det hadde heller ikke jeg.  Men hadde jo ikke orket nattevåk og alt småbarnslivet medfører når jeg var nærmere 50

Anonymkode: c16a4...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var nok ikke så god i hoderegning😂 men nå har det seg sånn at vi begge er uføretrygdet, så vi er jo «pensjonister» med god tid. Vet at det er i eldste laget, men nå har jeg vokst opp med så godt som like gamle foreldre selv, og hadde en fantastisk oppvekst 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det var en rar utregning.. Hvor mange år er det mellom 5. klasse og tenåring, tenker du?😅

Anonymkode: 43005...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja 47 er jo ganske sent. Mamma var 37 og pappa var 43, mamma hadde egentlig lyst på en til etter meg men pga slitsomt svangerskap så orket hun ikke. Jo eldre du blir, jo tyngre er det nok å gå gravid også. Jeg synes dere bare bør unngå prevansjon og la det som er ment for å skje, skje. Det er såklart sent, men det synes jeg ikke du skal tenke på. Onkel var 47 han også når han ble far første gang, kona var 10 år yngre. Men sjansen er jo relativt lav, og det ender jo ofte i SA eller i vanskelig svangerskap. Men så har du jo også rett på NIPT og slikt, så ville ikke bekymret meg for det. Håper for dere❤

Anonymkode: fe1b3...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...