Anneofgreengables Skrevet 28. januar 2022 #1 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg testet positivt for et døgn siden, og har vært så dårlig i dag!! Vanvittig hodepine, sår hals og feber. Orker bare å ligge i sengen. Det er høyst sannsynlig Omikron, så man skal jo ikke bli så dårlig! Datteren min merket ingenting, mens sønnene mine fikk høy feber, men kom seg raskt. Er jeg pyse? Fikk siste vaksinedose i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellia Skrevet 28. januar 2022 #2 Del Skrevet 28. januar 2022 Du har jo ikke fått oppfriskningsdose, og effekten av vaksinen har sannsynligvis blitt en del redusert siden august. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 28. januar 2022 #3 Del Skrevet 28. januar 2022 Anneofgreengables skrev (40 minutter siden): Jeg testet positivt for et døgn siden, og har vært så dårlig i dag!! Vanvittig hodepine, sår hals og feber. Orker bare å ligge i sengen. Det er høyst sannsynlig Omikron, så man skal jo ikke bli så dårlig! Datteren min merket ingenting, mens sønnene mine fikk høy feber, men kom seg raskt. Er jeg pyse? Fikk siste vaksinedose i august. Man kan bli skikkelig dårlig av Omicron. Det kalles mild sykdom så lenge man ikke må legges inn på sykehus.. Man er ikke pyse fordi man føler seg dårlig. Får håpe du blir frisk fort, god bedring!. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alt blir ok Skrevet 28. januar 2022 #4 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg er også vaksinert, bare med 2 doser, og har stort sett vært sengeliggende siden søndag pga Korona. Følte meg bittelitt bedre i går, men i natt våknet jeg med vondt i magen. Sovnet igjen og våknet svimmel og uggen. Barna har følg seg dårlige et par dager og så har formen steget betraktelig. Men han ene er fortsatt pjuskete etter 9 dager. Husk det en annen sa her at mild sykdom betyr ikke at du ikke kan bli syk, men at du ikke blir innlagt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 28. januar 2022 #5 Del Skrevet 28. januar 2022 Anneofgreengables skrev (8 timer siden): Jeg testet positivt for et døgn siden, og har vært så dårlig i dag!! Vanvittig hodepine, sår hals og feber. Orker bare å ligge i sengen. Det er høyst sannsynlig Omikron, så man skal jo ikke bli så dårlig! Datteren min merket ingenting, mens sønnene mine fikk høy feber, men kom seg raskt. Er jeg pyse? Fikk siste vaksinedose i august. Hva mener du med at man ikke skal bli så dårlig? Veldig mange blir så dårlig eller dårligere av Omikron. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 28. januar 2022 #6 Del Skrevet 28. januar 2022 Anneofgreengables skrev (8 timer siden): Jeg testet positivt for et døgn siden, og har vært så dårlig i dag!! Vanvittig hodepine, sår hals og feber. Orker bare å ligge i sengen. Det er høyst sannsynlig Omikron, så man skal jo ikke bli så dårlig! Datteren min merket ingenting, mens sønnene mine fikk høy feber, men kom seg raskt. Er jeg pyse? Fikk siste vaksinedose i august. hvilken vaksine fikk du? Pfizer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 28. januar 2022 #7 Del Skrevet 28. januar 2022 (endret) Vaksine gjør bare at det er mindre sjanse at du skal bli alvorlig syk og dør. Man kan fremdeles bli smittet selv om man er vaksinert. Endret 28. januar 2022 av Balian d'Ibelin 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 28. januar 2022 #8 Del Skrevet 28. januar 2022 Tenk hvordan du hadde blitt uten vaksiner i det hele tatt. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 28. januar 2022 #9 Del Skrevet 28. januar 2022 Det ser ut til å slå ut rimelig ulikt på ulike folk, uten at man egentlig vet veldig godt hvorfor. Noen fikk Wuhan varianten uten å få symptomer, andre blir helt slått ut av omikron. Selv er jeg helt uvaksinert og fikk omikron og merket ikke at jeg hadde det en gang før jeg oppdaget at luktesansen var borte så hvem vet. Generell helse har nok mye å si, og så ser det ut til at fedme og d-vitamin nivåer er viktige bidragsytere. Men nei du er ikke pyse fordi du blir dårlig, man blir så dårlig eller ikke som man blir, og så må man bare komme seg gjennom det. God bedring. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 28. januar 2022 #10 Del Skrevet 28. januar 2022 Kipling skrev (3 minutter siden): Det ser ut til å slå ut rimelig ulikt på ulike folk, uten at man egentlig vet veldig godt hvorfor. Noen fikk Wuhan varianten uten å få symptomer, andre blir helt slått ut av omikron. Selv er jeg helt uvaksinert og fikk omikron og merket ikke at jeg hadde det en gang før jeg oppdaget at luktesansen var borte så hvem vet. Generell helse har nok mye å si, og så ser det ut til at fedme og d-vitamin nivåer er viktige bidragsytere. Men nei du er ikke pyse fordi du blir dårlig, man blir så dårlig eller ikke som man blir, og så må man bare komme seg gjennom det. God bedring. Fikk du tilbake luktesansen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solhan Skrevet 28. januar 2022 #11 Del Skrevet 28. januar 2022 Både jeg og sønnen min på 7 uker fikk Omikron nå i januar. Jeg hadde bare rukket å få en dose. Vi ble heldigvis ikke veldig syke da, jeg hadde hodepine en dag etterfulgt av tett nese, litt sår hals og hoste i noen dager. Ikke verre enn en lett forkjølelse. Kunne ikke se på sønnen min at han var syk annet at nesen ble litt tett noen dager. Samboeren min ble litt dårligere med vondter i kroppen, han har 2 doser. Jeg og samboer tullet med at vi hadde hatt fyllesyke verre enn covid.. 😂 Vi tenkte mest på sønnen våres, men som sagt han taklet det helt fint. God bedring til deg❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 28. januar 2022 #12 Del Skrevet 28. januar 2022 (endret) 34 minutter siden, Sermina said: Fikk du tilbake luktesansen? Jada, den var vel omtrendt helt borte (varierte mellom 0% luktesans og 5% luktesans litt fra dag til dag) i 5-7 dager, og så kom den tilbake til tilnærmet 100% i løpet av 4-5 dager eller noe sånt, så på dag 8 var den 20%, dag 9 35%, etc etc. Litt bedre for hver dag etter at den begynte å komme tilbake. 2 uker etter at den forsvant føles den helt normal. Lukter mat når jeg lager noe godt, og lukter parfyme når jeg passerer kvinner på gata 😄 Endret 28. januar 2022 av Kipling 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 28. januar 2022 #13 Del Skrevet 28. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (1 time siden): Vaksine gjør bare at det er mindre sjanse at du skal bli alvorlig syk og dør. Man kan fremdeles bli smittet selv om man er vaksinert. Nettopp,det er det tydeligvis mange som ikke skjønner av en eller annen grunn… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 28. januar 2022 #14 Del Skrevet 28. januar 2022 Anneofgreengables skrev (10 timer siden): Jeg testet positivt for et døgn siden, og har vært så dårlig i dag!! Vanvittig hodepine, sår hals og feber. Orker bare å ligge i sengen. Det er høyst sannsynlig Omikron, så man skal jo ikke bli så dårlig! Datteren min merket ingenting, mens sønnene mine fikk høy feber, men kom seg raskt. Er jeg pyse? Fikk siste vaksinedose i august. Du er ingen pyse nei. Men dette høres ut som helt vanlige symptomer på en kraftig influensa. Det er definert som "mild" fordi du ikke er syk nok til å bli innlagt, ingen pustebesvær etc. Høy feber og dundrende hodepine er klassisk influensa-symptom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 28. januar 2022 #15 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg testet positivt i dag etter 2-3 dager med symptomer, er trippelvaksinert. Hatt hodepine, sår hals, hoste, blitt hes og temperatur mellom 37,5 og 38,5 (til vanlig 36,6) Har følt meg syk, er stort sett «alltid» frisk. Så helt beskyttet med tre vaksiner er man ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 28. januar 2022 #16 Del Skrevet 28. januar 2022 mammams skrev (2 minutter siden): Jeg testet positivt i dag etter 2-3 dager med symptomer, er trippelvaksinert. Hatt hodepine, sår hals, hoste, blitt hes og temperatur mellom 37,5 og 38,5 (til vanlig 36,6) Har følt meg syk, er stort sett «alltid» frisk. Så helt beskyttet med tre vaksiner er man ikke. Ikke mot å bli smittet nei, men du havner sannsynligvis ikke på sykehus. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prill Skrevet 28. januar 2022 #17 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg fikk omikron to uker etter tredje dose. Følte meg ganske dårlig, lå i senga i flere dager. Var ikke i stand til å jobbe i det hele tatt. Jeg er 41 år, normalvektig og i god form. Vaksinen beskytter ikke mot mild sykdom (som dette jo er selv om jeg følte meg elendig), men mot å bli lagt inn på sykehus med komplikasjoner. Dvs forskjellen merker du først etter noen dager eller kanskje uker, vaksinen hjelper sånn at du blir frisk, i stedet for at du blir dårligere og kanskje havner på sykehus. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol12345 Skrevet 28. januar 2022 #18 Del Skrevet 28. januar 2022 Det er lengesiden du ble vaksinert. Du skulle hatt en dose 3 for å få bedre effekt. Er helt vanlig å måtte få mer vaksiner etterhvert, samme gjelder også andre vaksiner, fks influensa. Og sykdommen du har nå blir ikke definert som alvorlig syk. Alvorlig syk er man når man opptar en sykhusplass. At du føler det dårlig etter 2 doser er ikke uvanlig. Vær glad, du føler deg syk etter 2 doser med beskyttelse, hvor dårlig hadde du blitt uten noen beskyttelse? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 28. januar 2022 #19 Del Skrevet 28. januar 2022 Ifølge de siste data fra FHI så tåler vaksinerte omikron dårligere enn uvaksinerte. Ingen uvaksinerte er innlagt på intensiv siste 4 uker, mens 28 grunnvaksinerte er innlagt. Om dette er tilfelle så kommer dette til å bli tidenes vaksine-fadese.... 😉 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 28. januar 2022 #20 Del Skrevet 28. januar 2022 Sol12345 skrev (3 minutter siden): Det er lengesiden du ble vaksinert. Du skulle hatt en dose 3 for å få bedre effekt. Er helt vanlig å måtte få mer vaksiner etterhvert, samme gjelder også andre vaksiner, fks influensa. Og sykdommen du har nå blir ikke definert som alvorlig syk. Alvorlig syk er man når man opptar en sykhusplass. At du føler det dårlig etter 2 doser er ikke uvanlig. Vær glad, du føler deg syk etter 2 doser med beskyttelse, hvor dårlig hadde du blitt uten noen beskyttelse? Du kan jo se i tabellen her hvor dårlig uvaksinerte blir ift vaksinerte.... 😉 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg