Gå til innhold

Til dere (fertile) som har blitt gravide med sæddonor- enten alene eller med partner (Lesbisk/evt mann som ikke ka få barn)(Feks i Danmark)

shab

Anbefalte innlegg

Hvis man er 32-33 år, og gynekolog sier at du er fertil - altså at det virker som man kan få barn på normal måte - om man hadde en partner som produserer sæd. 

Hvis man blir gravid på første forsøk: Betaler man da bare for sperm og inseminasjon ? Slik at det kan havne på Max 10-20 000? Eller koster det alltid 70-200 000 som man leser om i media? :)

Endret av shab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne som jeg gift med ei kvinne ble gravid som 33-åring med donorsæd på første forsøk. Fikk hjelp av det offentlige. Tror ikke de betalte mye i det hele tatt siden det gikk med en gang.

Anonymkode: d0985...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 2000 per inseminasjon (har nok steget i pris siden da) pluss medisiner. De private klinikkene i dk har prisliste på nettsidene.

Anonymkode: b41db...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.maigaard.dk/?gclid=Cj0KCQiAi9mPBhCJARIsAHchl1yNGHAkLTlIz8kF6slYthWpYy7QPd6gnqV1_cqFqwSNHdS7bmWUKY8aAp93EALw_wcB

Husk at sjansen øker for hver inseminasjon du tar ved eggløsning. Det kan lønne seg å velge to eller tre dager med inseminasjon fremfor å reise flere ganger til DK.

Anonymkode: b41db...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å komme opp i 200 000. Men husk på, skal du ha flere barn med samme donor burde du reservere flere strå av han med en gang,  så de ikke går tom. Og det koster jo litt. Men verd det om man skal ha flere barn 

Anonymkode: acdd5...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Jeg fant en mye yngre donor på co-parentmatch fra Oslo og gjorde det privat. 47 nå og 6 måneder gravid med tvillinger. Vi prøvde med mannen min i 20 år, inkludert IVF, men sæden hans klarte ikke å befrukte noe oppsamlet egg. Da trodde vi at det også var eggene og vi gikk for en eggdonor og vi brukte bare så mye penger og sluttet. Til slutt bestemte jeg meg for å ta saken i egne hender og fant denne unge fantastiske fyren som hjalp andre kvinner før. Vi tenkte å arrangere IVF i 2024, men jeg ville ikke vente så jeg prøvde med ham og nå er jeg gravid. Trodde aldri at dette kunne skje om 1000 år! Jeg kan foreslå at du går for det! Giveren sa ja til å bli kjent og holde kontakten med oss, min mann vil være far i sertifikatet og barnet vil få vite hvem hans virkelige far er. Jeg tror dette er veldig viktig og jo mindre hemmelighetsfullt det er, jo lettere og bedre for alle. Noen mennesker kan være dømmende, men unngå dem. Det betyr bare om du er fornøyd eller ikke med livet ditt. Det er ditt liv og du er den som lever det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnBanan skrev (5 timer siden):

Jeg fant en mye yngre donor på co-parentmatch fra Oslo og gjorde det privat. 47 nå og 6 måneder gravid med tvillinger. Vi prøvde med mannen min i 20 år, inkludert IVF, men sæden hans klarte ikke å befrukte noe oppsamlet egg. Da trodde vi at det også var eggene og vi gikk for en eggdonor og vi brukte bare så mye penger og sluttet. Til slutt bestemte jeg meg for å ta saken i egne hender og fant denne unge fantastiske fyren som hjalp andre kvinner før. Vi tenkte å arrangere IVF i 2024, men jeg ville ikke vente så jeg prøvde med ham og nå er jeg gravid. Trodde aldri at dette kunne skje om 1000 år! Jeg kan foreslå at du går for det! Giveren sa ja til å bli kjent og holde kontakten med oss, min mann vil være far i sertifikatet og barnet vil få vite hvem hans virkelige far er. Jeg tror dette er veldig viktig og jo mindre hemmelighetsfullt det er, jo lettere og bedre for alle. Noen mennesker kan være dømmende, men unngå dem. Det betyr bare om du er fornøyd eller ikke med livet ditt. Det er ditt liv og du er den som lever det.

Av ren nysgjerrighet: hvordan gikk dere frem? Fikk dere sæd av han og sprøytet det inn hjemme? Ganske flaks at det gikk når du er 47 og eggkvaliteten noe redusert. Men jeg dømmer ikke, dette barnet er jo veldig ønsket, og vil få det godt 😊

Anonymkode: 0e493...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Av ren nysgjerrighet: hvordan gikk dere frem? Fikk dere sæd av han og sprøytet det inn hjemme? Ganske flaks at det gikk når du er 47 og eggkvaliteten noe redusert. Men jeg dømmer ikke, dette barnet er jo veldig ønsket, og vil få det godt 😊

Anonymkode: 0e493...6da

Det spiller ingen rolle hvordan du gjør det så lenge det fungerer :) Jeg lot det være altfor lenge, og valgmulighetene mine ble begrenset, så jeg anser meg selv som veldig veldig heldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en plan av klinikken. Om du ikke har noen utfordringer vil de nok anbefale inseminasjon. Da betaler du for sperm, og inseminasjonen. Det koster jo litt, men ikke 200000. De som betaler 200000 har flere forsøk bak seg. IVF er dyrt, så da kommer man raskt opp i høye summer. Selv betalte jeg vel rundt 30000, inkludert flyreiser til dk. 

Anonymkode: b5bf6...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2023 at 12:04 PM, AnnBanan said:

Barnets virkelige far er jo din mann og ikke han som donerte sperm. Barnets donor er jo ikke far? 
eller skal donor være engasjert som foreldre i ditt tilfelle.

Jeg tenker at det er viktig hvordan du formulerer deg her, særlig på vegne av din partner,  fordi partnere som ikke er biologisk knyttet er jo virkelige foreldre. Ikke bare på papiret. Det kan fort bli veldig vondt hvis man er sleivete med hvordan man ordlegger seg hvis man har brukt donor. Det er fint at donor skal være involvert og mulig aktiv k barnets liv. Bare en tanke. Mange av oss som har brukt donor må bruke mye energi for å forklare utenforstående at donor ikke er far eller mor men nettopp donor. Foreldreansvar og aktiv deltagelse i et barns liv er å være mamma/pappa far/mor eller foreldre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Spunkys said:

Barnets virkelige far er jo din mann og ikke han som donerte sperm. Barnets donor er jo ikke far? 
eller skal donor være engasjert som foreldre i ditt tilfelle.

Jeg tenker at det er viktig hvordan du formulerer deg her, særlig på vegne av din partner,  fordi partnere som ikke er biologisk knyttet er jo virkelige foreldre. Ikke bare på papiret. Det kan fort bli veldig vondt hvis man er sleivete med hvordan man ordlegger seg hvis man har brukt donor. Det er fint at donor skal være involvert og mulig aktiv k barnets liv. Bare en tanke. Mange av oss som har brukt donor må bruke mye energi for å forklare utenforstående at donor ikke er far eller mor men nettopp donor. Foreldreansvar og aktiv deltagelse i et barns liv er å være mamma/pappa far/mor eller foreldre 

Det er et godt spørsmål. Vi har blitt enige om at mannen min er forelder (på papiret) og donoren er far. Vi vil fortelle barnet hvem den biologiske faren er og være helt transparente fordi vi tror det er den beste måten, uten løgn. Han kommer til å besøke oss så mye han vil, døren vår er selvfølgelig åpen. Jeg vet ikke hvordan han klarer det, men han er også involvert i de andre kvinnene, og besøker dem og barna så mye som mulig. Han har også vært nyttig for meg siden mannen min har noen problemer med leddgikt, og jeg ønsker alltid hjelp fra en ung mann velkommen. Donoren har også sagt ja til å introdusere meg for noen av de andre kvinnene som fikk barna hans slik at halvsøsknene i det minste kan kjenne hverandre. Jeg liker også dette og tror det er veldig viktig for fremtiden. Må si at vi er heldige som møter en så fantastisk og omgjengelig fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...