jannihj92 Skrevet lørdag kl 21:08 #8221 Del Skrevet lørdag kl 21:08 Pawn Hearts skrev (13 minutter siden): Estragon er undervurdert, bortsett fra i béarnaise. Er det denne oppskriften? https://www.nrk.no/mat/kylling-i-flotesaus-med-hvitlok-og-estragon-1.14296447 Er veldig glad i estragon! 😍 Jeg har laget dette i så mange år at jeg bare lager det på slump nå, men ser at ingrediensene er akkurat de samme 😊 Bruker ikke hvitvin i da, men bruker litt sitronsaft for å få litt syrlighet. Bruker for det meste tørket estragon også, da det ikke er så enkelt å få tak i fersk bestandig. Er aller best å bruke kylling med skinnet på, og så sprøsteke dette først, men jeg hadde kun kyllingfilet uten skinn denne gangen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet lørdag kl 21:24 #8222 Del Skrevet lørdag kl 21:24 jannihj92 skrev (2 minutter siden): Er veldig glad i estragon! 😍 Jeg har laget dette i så mange år at jeg bare lager det på slump nå, men ser at ingrediensene er akkurat de samme 😊 Bruker ikke hvitvin i da, men bruker litt sitronsaft for å få litt syrlighet. Bruker for det meste tørket estragon også, da det ikke er så enkelt å få tak i fersk bestandig. Er aller best å bruke kylling med skinnet på, og så sprøsteke dette først, men jeg hadde kun kyllingfilet uten skinn denne gangen. Tørket her også. Da vi bodde i Hellas, kjøpte vi ofte fileter av sjøtunge (en flyndrefisk) som vi pakket inn i folie med smør, estragon, hvitløk og purre og bakte i ovnen. Dessverre er det, overraskende nok, vanskeligere å få tak i flyndrefileter her, men det finnes massevis av annen, hvit fisk. Vi har noe kveite vi har tenkt å spise på langfredag … 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannihj92 Skrevet lørdag kl 21:30 #8223 Del Skrevet lørdag kl 21:30 Pawn Hearts skrev (3 minutter siden): Tørket her også. Da vi bodde i Hellas, kjøpte vi ofte fileter av sjøtunge (en flyndrefisk) som vi pakket inn i folie med smør, estragon, hvitløk og purre og bakte i ovnen. Dessverre er det, overraskende nok, vanskeligere å få tak i flyndrefileter her, men det finnes massevis av annen, hvit fisk. Vi har noe kveite vi har tenkt å spise på langfredag … Takk for flott tips! Liker veldig godt hvit fisk, men er altfor slapp på å lage det. Jeg skal prøve din variant neste gang 🤗 Kveite er knallgodt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 13 timer siden #8224 Del Skrevet 13 timer siden Farsert blomkål, med brokkolini, potet og laget en saus basert på kraft kokt på blomkål avskjær og stilkene, den smakte nesten som blomkålsuppe. Det var utrolig godt! 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 11 timer siden #8225 Del Skrevet 11 timer siden Ryddet for brukerdebatt og svar til det. _popcorn_, adm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9 timer siden #8226 Del Skrevet 9 timer siden Kyllingform etter oppskrift fra FruTimian. Det er poteter, gulrøtter, hvitløk, kylling og FruTimian sin kyllingsaus. Toppet med litt spinat de siste minuttene i ovnen 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8 timer siden #8227 Del Skrevet 8 timer siden Panert torsk med mos av søtpotet, kålrot og vanlig potet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mon_nom Skrevet 8 timer siden #8228 Del Skrevet 8 timer siden Kylling, båtpoteter, salat og tzatziki 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8229 Del Skrevet 8 timer siden jannihj92 skrev (21 timer siden): Er veldig glad i estragon! 😍 Jeg har laget dette i så mange år at jeg bare lager det på slump nå, men ser at ingrediensene er akkurat de samme 😊 Bruker ikke hvitvin i da, men bruker litt sitronsaft for å få litt syrlighet. Bruker for det meste tørket estragon også, da det ikke er så enkelt å få tak i fersk bestandig. Er aller best å bruke kylling med skinnet på, og så sprøsteke dette først, men jeg hadde kun kyllingfilet uten skinn denne gangen. Vil bare tipse om at det er veldig lett å dyrke estragon selv! Jeg har en potte på terrasen med en plante jeg kjøpte på hagesenter for en tier for 5 år siden, den vokser og trives uten annet stell en litt gjødsel hver vår. Den er også blant de første plantene som våkner til liv om våren, jeg har allerede høstet av den til nettopp en kyllingrett med kremet saus (og dijonsennep). Anonymkode: f2f3a...a82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå