elien Skrevet 3. april 2025 #8181 Skrevet 3. april 2025 En dag som krevde litt enkel junk food, tempura reker med sweet chili dip, pomfri og løkringer 2 1
Frøkenfryden Skrevet 3. april 2025 #8182 Skrevet 3. april 2025 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Jeg skal komme ofte, lage meg en fast plass innerst i kroken og bli fast gjest om så blir. Ai låvv suuup! Det blir koselig Legger ved dagens i samme slengen. Mann laget brokkoli, torsk og tomatrisotto☺️ 5 1 1
jannihj92 Skrevet 3. april 2025 #8183 Skrevet 3. april 2025 (endret) Bruke-opp-tvilsomme-ting-i-kjøleskapet-dagen. Tomatsaus av en hel haug cherrytomater som jeg bakte litt i ovnen først med et par fedd hvitløk og litt olje. Surret et par sjalottløk sammen med en god skje tomatpuré i en kjele. Slang oppi tomater og hvitløk da de var blitt myke og lot koke en liten stund. Så heiv jeg oppi siste halvparten av en åpnet pakke med Arla "fetaost" og soltørkede tomater og en hel burrata som hadde utgangsdato for et par dager siden, før jeg blendet alt sammen til en fin saus. Så stekte jeg en pakke kjøttdeig fra datodisken som gikk oppi der. Servert med linguine. Og selvfølgelig en god slump revet parmesan på toppen. Digg! Endret 3. april 2025 av jannihj92 . 3 4
Pawn Hearts Skrevet 3. april 2025 #8184 Skrevet 3. april 2025 jannihj92 skrev (3 timer siden): Bruke-opp-tvilsomme-ting-i-kjøleskapet-dagen. Tomatsaus av en hel haug cherrytomater som jeg bakte litt i ovnen først med et par fedd hvitløk og litt olje. Surret et par sjalottløk sammen med en god skje tomatpuré i en kjele. Slang oppi tomater og hvitløk da de var blitt myke og lot koke en liten stund. Så heiv jeg oppi siste halvparten av en åpnet pakke med Arla "fetaost" og soltørkede tomater og en hel burrata som hadde utgangsdato for et par dager siden, før jeg blendet alt sammen til en fin saus. Så stekte jeg en pakke kjøttdeig fra datodisken som gikk oppi der. Servert med linguine. Og selvfølgelig en god slump revet parmesan på toppen. Digg! Denne skulle jeg gjerne smakt. Once in a lifetime! 2
Maleficenta Skrevet 4. april 2025 #8185 Skrevet 4. april 2025 jannihj92 skrev (15 timer siden): Bruke-opp-tvilsomme-ting-i-kjøleskapet-dagen. Tomatsaus av en hel haug cherrytomater som jeg bakte litt i ovnen først med et par fedd hvitløk og litt olje. Surret et par sjalottløk sammen med en god skje tomatpuré i en kjele. Slang oppi tomater og hvitløk da de var blitt myke og lot koke en liten stund. Så heiv jeg oppi siste halvparten av en åpnet pakke med Arla "fetaost" og soltørkede tomater og en hel burrata som hadde utgangsdato for et par dager siden, før jeg blendet alt sammen til en fin saus. Så stekte jeg en pakke kjøttdeig fra datodisken som gikk oppi der. Servert med linguine. Og selvfølgelig en god slump revet parmesan på toppen. Digg! Ble sulten jeg nå.. 1
MarianneE Skrevet 4. april 2025 #8186 Skrevet 4. april 2025 Kjøttdeigbowl med asiatiske smaker som oppskriften het 1 3 1
Maskinfører Skrevet 4. april 2025 #8187 Skrevet 4. april 2025 NurseRatched skrev (På 31.3.2025 den 21.19): Tagliatelle med en kjapp variant av bolognesesaus. Ble toppet med parmesan ved servering 😊 Så vanvittig god ut den kjøttsausen der sånn 😀 1 1
Pawn Hearts Skrevet 4. april 2025 #8188 Skrevet 4. april 2025 (endret) Lise Finckenhagens middagspai med bacon, mozzarella og blåmuggost. Først syntes vi den var litt tam, men det var nok bare smaksløkene våre som ble overraska over så mild mat, for den kom seg kraftig etter hvert som vi spiste. (Jeg blandet inn sammalt hvete i deigen, derav fargen. Kantene mine blir aldri pene, men det viktigste er smak og konsistens, eller hva?) Endret 4. april 2025 av Pawn Hearts 5 2 1
elien Skrevet 4. april 2025 #8189 Skrevet 4. april 2025 Svinekjøtt i karamelisert kokkossaus fra Warunee, var uvant, men godt! 2 2 1
MarianneE Skrevet 4. april 2025 #8190 Skrevet 4. april 2025 elien skrev (24 minutter siden): Svinekjøtt i karamelisert kokkossaus fra Warunee, var uvant, men godt! Denne har jeg laget noen ganger, utrolig godt! 1 2
Illumi Skrevet 4. april 2025 #8191 Skrevet 4. april 2025 Idag ble det en slags pytt i panne med brokkoli, spinat, vannkastanjer og sei 3 2 1
elien Skrevet 4. april 2025 #8192 Skrevet 4. april 2025 MarianneE skrev (Akkurat nå): Denne har jeg laget noen ganger, utrolig godt! Det kommer nok jeg og til å gjøre, for det ga mersmak! 1 1
MarianneE Skrevet 4. april 2025 #8193 Skrevet 4. april 2025 elien skrev (2 minutter siden): Det kommer nok jeg og til å gjøre, for det ga mersmak! Men jeg må spørre... fikk du det skikkelig karamellisert? Skal koke i 2-2.5 time om jeg husker riktig, men etter nærmere 4 timer er det fremdeles litt væske igjen. Har spist uansett vi asså. 1 1
Jadasikkert29 Skrevet 4. april 2025 #8194 Skrevet 4. april 2025 Tacokjøttdeig, cottage cheese, søtpotet og brokkoli med chilihonning over 😊 2 2 1
elien Skrevet 4. april 2025 #8196 Skrevet 4. april 2025 MarianneE skrev (1 minutt siden): Men jeg må spørre... fikk du det skikkelig karamellisert? Skal koke i 2-2.5 time om jeg husker riktig, men etter nærmere 4 timer er det fremdeles litt væske igjen. Har spist uansett vi asså. Ja, men det tok meg nesten 45 min koking før jeg forsto at det kokte for lite sjå meg. Jeg er vandt med at når det ska koke så lenge så ska det små koke. Så etter 45 min, satte jeg opp fra 4 til 7. Då etter en stund forsvandt vesken, det tok kanskje 1 time. Det lå et halveis blankt fett "veske" i gryten. Då måtte jeg bare stå å passe på til det ble karamellisert, det tok ca 15-20 min. Skrudde litt opp og ned mellom 5 og 7 mens det pågikk. Tok det fort ut av gryten når jeg syntes det var ferdig. 3
fugl fønix Skrevet 4. april 2025 #8197 Skrevet 4. april 2025 (endret) . Endret 12. juli av fugl fønix
fugl fønix Skrevet 4. april 2025 #8198 Skrevet 4. april 2025 (endret) . Endret 12. juli av fugl fønix
Soft mann Skrevet 4. april 2025 #8199 Skrevet 4. april 2025 fugl fønix skrev (1 minutt siden): Det der så veldig godt ut du !! 😋 😋 De var veldig godt og. Ja de enkle er ofte det beste😉 1
fugl fønix Skrevet 4. april 2025 #8200 Skrevet 4. april 2025 Soft mann skrev (Akkurat nå): De var veldig godt og. Ja de enkle er ofte det beste😉 ❤️ stemmer det !! 😘 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå