Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Korma med kikerter, tomat og brokkoli. Ris under der☺️

IMG_7709.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tagliatelle med en kjapp variant av bolognesesaus. Ble toppet med parmesan ved servering 😊IMG_1618.thumb.jpeg.97d21f9c02745b6fe1f11dd225c98a32.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pauset Adam, men laget noe ala en oppskrift fra den matkassen: Røkt svinekam med risotto 👌🏻

Tok litt for mye på fatet og kun halvparten ble spist, men ble veldig godt 😊

IMG_2489.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt fiskepudding i lomper. Noen dager blir det sånn😌

IMG_7718.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marinert nakkekotelett, honing glasert gulrot, brokkolini, søt paprika og litt ris

1apr25.jpg

• Liker 7
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde endel grønnsaker som måtte brukes opp, så da ble det en tomatbasert grønnsakssuppe med potet, stangselleri, paprika, gulrot, løk og røde linser. Toppet med lett Creme Fraiche som også måtte brukes 😊IMG_1547.thumb.jpeg.d5a1552bb0fd126fec67df08c4903662.jpeg

Endret av NurseRatched
La til et par ting.
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Gilde kjøttboller italiensk type på dato salg, hadde i tomatsaus med mye løk, brokkolini, rummo pasta og revet lagret norvegia på til slutt

2apr25.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ofte en oransje suppe i løpet av uka.😌 Får brukt opp mye og har alltid noe å lage den av. I dag ble det blant annet diverse poteter, kokefaste og melne. Noe kålrot fra et middagsselskap, gulrøtter, søtpotet og en litt tørr løk. Har alltid hakket chili og ingefær i fryseren som blir prikken over i’en, sammen med matfløte i dag🥰

IMG_7724.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (På 2.4.2025 den 19.43):

@Frøkenfryden du burde komme med en egen bok med suppeoppskrifter.

Ekspander  

...og egen trivelig, liten restaurant av det folkelige slaget med en mettende suppe hver dag. :rodmer:

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 3.4.2025 den 2.10):

...og egen trivelig, liten restaurant av det folkelige slaget med en mettende suppe hver dag. :rodmer:

Ekspander  

Servert i fargerike skåler og osteboller til å dyppe i suppa! Vi gleder oss @Frøkenfryden

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (På 29.3.2025 den 5.25):

Jeg vet ikke helt hva du mener her, men kan godt prøve å svare.

Hvis du lurer på om jeg spiser noe annet når jeg har suppe til middag, og har den som en slags forrett, så er svaret nei. Den er såpass tjukk og har mye potet og fløte og gjerne egg i, så det metter godt.

Om du lurer på om jeg spiser suppe veldig ofte, så er svaret ja. Fordi jeg får i meg mye grønt, liker det godt, og synes det er noe av det jeg er best på å lage. Men man trenger jo ikke bla så langt bak i tråden for å se at jeg denne uka også har spist pulled pork, flyndre og pølse for eksempel.

Om du prøver å være sarkastisk og kjip fordi jeg poster mye supper, så er ikke det noe jeg vil beære en videre kommentar. 

Ekspander  

Lurte på det første. Var ikke meningen å virke sarkastisk. 

Anonymkode: 892bc...049

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nyter de siste ukene i permisjon (hvor blir tiden av 🤯) og at mannen har hjemmekontor i dag, så da lagde jeg en gigantisk greskinspirert salat med bønner og kikerter i som nå skal nytes ute i sola med to iskalde Coronaer til ☀️ 

IMG_1630.thumb.jpeg.39e1821f2b93d93ebf8c3695ba4bad23.jpeg

Endret av NurseRatched
Glemte å klippe til bildet, så her får dere med beina mine også gitt
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 2.4.2025 den 19.43):

@Frøkenfryden du burde komme med en egen bok med suppeoppskrifter.

Ekspander  

Hoppetaujenta skrev (På 3.4.2025 den 2.10):

Ekspander  

MarianneE skrev (På 3.4.2025 den 5.37):

Servert i fargerike skåler og osteboller til å dyppe i suppa! Vi gleder oss @Frøkenfryden

Ekspander  

Takk så mye for veldig hyggelige og smigrende ord begge to! :rodmer: Setter jeg pris på at dere tok dere tid til å skrive:blomst2: Og ja, suppe er kos! Høres ut som en restaurant jeg ville likt å ha! 😌 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 12.37):

Lurte på det første. Var ikke meningen å virke sarkastisk. 

Anonymkode: 892bc...049

Ekspander  

Takk for oppklaring! ☺️ Så bra. Da er det bare å ignorere svar tre👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal komme ofte, lage meg en fast plass innerst i kroken og bli fast gjest om så blir. :nikke: Ai låvv suuup! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...