Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, Pawn Hearts said:

Vi elsker en rødbetvariant vi får i Hellas (finnes sikkert i Tyrkia og en del andre middelhavsland også). Det vanlige er vel å koke rødbetene hele, men det tar uhorvelig lang tid, så vi renser dem, skjærer dem i passe biter, legger dem i en ildfast form, vender inn litt salt og olivenolje og baker dem på 200 grader i rundt 40 minutter (kjenn med en kniv om de er møre). Etterpå kryster vi sitronsaft over og topper med revet eller finhakket hvitløk og bladpersille. Pinjekjerner eller knuste valnøtter passer også godt til. Serveres som egen smårett eller tilbehør til fisk eller kjøtt.

Hørtes skikkelig godt ut! Det må jeg prøve. Takk for tips. Jeg er så lat og bruker som regel de syltede jeg :sjenert:

Men mine foreldre pleier å bake rødbeter med andre beter og rotgrønnsaker, vendt i litt honning sammen med andre krydderier. Utrolig godt! Undervurdert grønnsak!

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig i kveld også, samboer laget mat igjen 🥰

Stekt smørflyndre med ovnsbakte poteter, smørdampa spisskål, og saus laget av rekeskallkraft. Og rekene fra det skallet er brukt som topping. Så godt🥹

IMG_3947.jpeg

• Liker 8
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dagens, men morgendagens middag: Jeg koker kraft på rekeskall, grønnsaksavskjær og krydder til en fiskesuppe. Blir jeg en kraftkar nå?

20240223_150232.jpg.19b73da54ec84376e9d4a39502cf373b.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyllingfilet med maispuré, ovnsstekt potet, løk, paprika, blomkål og gulrot 😊

20240223_172139.jpg

Anonymkode: 48ce3...ef7

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt og enkelt før mellomvakt.Blomkål,smørbønne og safransuppe fra fryseren med paprika og løk stekt i airfryer

IMG_1032.jpeg

Anonymkode: 8dbb5...3fe

• Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg lagde dobbel porsjon med mat i går så det bare var å varme opp i dag. Men hadde på hvitløksdressing i dag i stedet for maispuré 🙂

20240224_164727.jpg

Anonymkode: 48ce3...ef7

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...