Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ukas oransje suppe!😂🧡

Laget på en enorm søtpotet, et mini hokkaidogresskar og poteter, og litt til. Med egg og polarbrød til. 

IMG_3061.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ariana807 skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hva «kremet spisskål» er? Altså hvordan det lages? For det høres veldig godt ut 😋 

Ja, selvfølgelig😊 Jeg har skjært opp kål og stekt i smør noen minutter før jeg hadde oppi fløte og litt crème fraiche. La det putre et par minutter til sausen tykner (spe eventuelt på med litt vann om det tykner for voldsomt) og smak til med salt og pepper ❤️

Anonymkode: 48ce3...ef7

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (3 timer siden):

Standard pizza, med biffdeig, stekt løk, norvegia og sjikkelige cheddar, søtpaprika og bacon

24november23.jpg

Lager du bunnen selv? 

Anonymkode: 241e9...eba

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Lager du bunnen selv? 

Anonymkode: 241e9...eba

Ja, en slik litt tykk bunn fra forige århundre 🍕:tommelopp2:

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt søsterbesøk i dag, og vi koste oss med ribbe med stekt rosenkål med tranebær, pecan nøtter og lønnesirup, rødkål, gode poteter og saus. Søster sa det var den beste svoren hu noen sinne hadde smakt 😍

25november23.jpg

• Liker 9
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste potetkakene og en gryte med marinert svinekjøtt, løk, gulrot, paprika og fløte 

20231125_165554.jpg

Anonymkode: 48ce3...ef7

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (1 time siden):

Har hatt søsterbesøk i dag, og vi koste oss med ribbe med stekt rosenkål med tranebær, pecan nøtter og lønnesirup, rødkål, gode poteter og saus. Søster sa det var den beste svoren hu noen sinne hadde smakt 😍

25november23.jpg

Det så jo helt nydelig ut. Så flink du er til å lage mat! Er du utdannet kokk eller?

Anonymkode: 1eb21...c8e

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det så jo helt nydelig ut. Så flink du er til å lage mat! Er du utdannet kokk eller?

Takk det var fint sagt 🥰 Jeg har ingen formell utdannelse som kokk, men det er en stor interesse. Har fordetom jobbet med mat/på kjøkken i min ungdom. Og har fra tidligere kjøkkensjefer fått høre at jeg har god smakspalett (mye selvskryt her nå :flau:)

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor utenlands hvor det ikke selges ribbe, så jeg gjorde det beste jeg hadde med det jeg hadde tilgang på 😋  

Dagens middag (etter tydelig ribbe-craving!) får stå i kontrast til forrige persons bilde 😃

38E8766A-101A-4D0F-B4FA-3751EEAE12F6.jpeg

Anonymkode: a86b6...a69

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elien skrev (43 minutter siden):

Takk det var fint sagt 🥰 Jeg har ingen formell utdannelse som kokk, men det er en stor interesse. Har fordetom jobbet med mat/på kjøkken i min ungdom. Og har fra tidligere kjøkkensjefer fått høre at jeg har god smakspalett (mye selvskryt her nå :flau:)

Det må du ta til deg 😊

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bor utenlands hvor det ikke selges ribbe, så jeg gjorde det beste jeg hadde med det jeg hadde tilgang på 😋  

Dagens middag (etter tydelig ribbe-craving!) får stå i kontrast til forrige persons bilde 😃

38E8766A-101A-4D0F-B4FA-3751EEAE12F6.jpeg

Anonymkode: a86b6...a69

Så godt ut dette og 🙂

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...