MarianneE Skrevet 8. juli #6561 Del Skrevet 8. juli Brukte gavekort på en restaurant i går. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6562 Del Skrevet 8. juli Paneera skrev (11 timer siden): Syrisk restaurant med venner i dag Linsesuppe til forrett Og scampi til hovedrett Var dere på Sham? Anonymkode: d0cc6...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 8. juli #6563 Del Skrevet 8. juli 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 8. juli #6564 Del Skrevet 8. juli Fiskekaker med grove rundstykker, friske grønnsaker, dressing og sylta rødløk. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 8. juli #6565 Del Skrevet 8. juli Hjemmelaget pizza, fra fryså 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. juli #6566 Del Skrevet 8. juli Laab moo 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 8. juli #6567 Del Skrevet 8. juli Sommermat 🌞 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8. juli #6568 Del Skrevet 8. juli Vært på en av mine favorittrestauranter. Tartar til forrett og lange med potetkroketter og diverse til hovedrett.🥰 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6569 Del Skrevet 8. juli Frøkenfryden skrev (På 7.7.2024 den 19.24): Suppe av gulrot, potet og søtpotet. Med litt løk, hvitløk, ingefær, chili og matfløte☺️ Høres fantastisk godt ut! Har du en oppskrift du vil dele? 😇 Anonymkode: de1ba...d11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8. juli #6570 Del Skrevet 8. juli (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Høres fantastisk godt ut! Har du en oppskrift du vil dele? 😇 Anonymkode: de1ba...d11 Det kan jeg. Jeg lager litt ulikt fra gang til gang, men pleier veie og ha oversikt hver gang, også i går, så det kan du få😊 Kuttet følgende i nokså små terninger: 240 g gulrot 180 g vanlig potet 140 g søtpotet 1 liten løk Hakk så opp 2 hvitløksfedd, en liten bit ingefær og litt chili. Jeg hadde bare 1 cm av hver ca. Stek løk blank i litt olje, ha oppi hvitløk og ingefær og chili. Hiv oppi resten av grønnsakene. Tøm over vann så det dekker litt akkurat. Og 1 terning hønsebuljong. Kok til mykt. Ca 30-45 min under lokk. Stavmikser den rett i gryta. Ha oppi 1 dl matfløte og stavmiks ferdig. Så hadde jeg noe melk oppi, for å tynne litt. Jeg liker nokså tjukk suppe så se an hva du vil. Spe med vann er også fint. Kok kjapt opp igjen etter stavmiksen så alt blir varmt etter væske er hatt oppi. Salte og pepre. (også godt med kokosmelk eller creme fraiche, og kålrotrester funker også👍) Endret 8. juli av Frøkenfryden 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 8. juli #6571 Del Skrevet 8. juli Frøkenfryden skrev (15 minutter siden): Det kan jeg. Jeg lager litt ulikt fra gang til gang, men pleier veie og ha oversikt hver gang, også i går, så det kan du få😊 Kuttet følgende i nokså små terninger: 240 g gulrot 180 g vanlig potet 140 g søtpotet 1 liten løk Hakk så opp 2 hvitløksfedd, en liten bit ingefær og litt chili. Stek løk blank i litt olje, ha oppi hvitløk og ingefær og chili. Hiv oppi resten av grønnsakene. Tøm over vann så det dekker litt akkurat. Og 1 terning hønsebuljong. Kok til mykt. Ca 30-45 min under lokk. Stavmikser den rett i gryta. Ha oppi 1 dl matfløte og stavmiks ferdig. Så hadde jeg noe melk oppi, for å tynne litt. Jeg liker nokså tjukk suppe så se an hva du vil. Spe med vann er også fint. Kok kjapt opp igjen etter stavmiksen så alt blir varmt etter væske er hatt oppi. Salte og pepre. (også godt med kokosmelk eller creme fraiche, og kålrotrester funker også👍) Den måtte jeg notere i min lille oppskriftsbok, som jeg har liggende ved siden av tlf. I tilfelle jeg kommer over slike funn. Jeg er glad i supper, og denne så veldig god ut. Tusen takk 🧡 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6572 Del Skrevet 8. juli Frøkenfryden skrev (1 time siden): Vært på en av mine favorittrestauranter. Tartar til forrett og lange med potetkroketter og diverse til hovedrett.🥰 Det ser fantastisk ut. Kan jeg spørre om hvilken restsurant? Anonymkode: dafff...2a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8. juli #6573 Del Skrevet 8. juli (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det ser fantastisk ut. Kan jeg spørre om hvilken restsurant? Anonymkode: dafff...2a0 Takk, SÅ godt! Rivoli, Oslo. ☺️ Endret 8. juli av Frøkenfryden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8. juli #6574 Del Skrevet 8. juli Perine skrev (24 minutter siden): Den måtte jeg notere i min lille oppskriftsbok, som jeg har liggende ved siden av tlf. I tilfelle jeg kommer over slike funn. Jeg er glad i supper, og denne så veldig god ut. Tusen takk 🧡 Åå så hyggelig å høre! ☺️ Og veldig hyggelig du har en sånn bok! Jeg liker denne, og god med både egg og litt kylling f eks. Og så slår jeg et slag for potet i alle stavmiksesupper jeg da, blir så kremete og gode uten at man må ha masse fløtegreier👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6575 Del Skrevet 8. juli Frøkenfryden skrev (3 minutter siden): Rivoli, Oslo. ☺️ Burde kjent igjen serviset😉 Jeg har bare vært der en gang, men skal tilbake. Anonymkode: dafff...2a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8. juli #6576 Del Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Burde kjent igjen serviset😉 Jeg har bare vært der en gang, men skal tilbake. Anonymkode: dafff...2a0 Haha! Herlig! 😂👍 Det må du! Mandag var deilig, rolig der. Man trenger god mat en mandag! Ikke bare i helga🥹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 8. juli #6577 Del Skrevet 8. juli Asiatisk-inspirert suppe med div grønnsaker, kylling og nudler 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 9. juli #6578 Del Skrevet 9. juli Salat, med isberg, vårløk, blomkål, rødløk, søtpaprika, mais, apetina, skinke, hvitløk krutonger og egg. Ble litt til rester og 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 9. juli #6579 Del Skrevet 9. juli 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 9. juli #6580 Del Skrevet 9. juli (endret) Jeg skulle egentlig lage tikka masala etter en oppskrift fra Saritas boka. Jeg stusset over hvorfor det ikke stod noe om saus i oppskriften, og det viste seg at det ikke var oppskrift på tikka masala (bare tandoori, som er marinert kylling uten saus). Jeg hadde derfor ikke ingrediensene til å lage tikka masala, så sausen ble noe egenkomponert. Hjemmelaget tandoori-pasta, blandet med melk, kokosmelk, yoghurt, masse Brelett, tomatpuré, ingefær og hvitløkspasta, nøttejevning og cashewnøtter, smakstilsatt med salt og pepper. Jeg la i tillegg oppi den marinerte kyllingen (fra ovnen) og marinadesausen, og surret alt sammen i panna. Det ble godt da. Med siste rest av egenlagde nanbrød og egenlagde sheermal (nøttebrødet) Endret 9. juli av Paneera 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå