Gå til innhold

Ovitrelle, falsk positiv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest at Ovitrelle kan gi falsk positiv i 10 dager. Er det fra dagen jeg setter Ovitrelle, eller 10 dager etter eggløsning? Er så redd for å få falsk positiv

Anonymkode: c9983...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 dager fra injisering ja. Men noen kan oppleve at det går 11-12 dager også. 10 dager er vel hovedregelen... Om du er veldig redd for falsk positiv vil jeg anbefale daglig testing fra feks dag 6. Så der du hvordan streken oppfører seg. Du vet når den blir helt borte igjen, og kan da stole på at det er graviditet hvis streken dukker opp igjen ❤️ Det har jeg opplevd to ganger, og veldig godt med den kontrollen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de ande sier, det er ti dager etter at sprøyta er satt. Men jeg opplevde selv at testen fikk en veldig svak strek på dag 11 og 12 etter sprøyta også. Det var en sånn strek som bare vi som studerer tester litt for nøye oppdager, altså ikke tydelig positiv. 

Anonymkode: 5a67a...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Har ikke villet teste hver dag, da jeg vet at skuffelsen blir stor av å se streken bli svak og deretter helt hvit.. satte Ovitrelle onsdag 19/1, tenker dere at det er safe å teste førstkommende onsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar! Har ikke villet teste hver dag, da jeg vet at skuffelsen blir stor av å se streken bli svak og deretter helt hvit.. satte Ovitrelle onsdag 19/1, tenker dere at det er safe å teste førstkommende onsdag?

Ja, da tror jeg det må være helt safe. Om du klarer, ville jeg ventet til 14 dager etter eggløsning. Men jeg klarte jo ikke det selv da. Mine tester var helt blanke igjen 13 dager etter Ovitrelle da jeg ikke var gravid. 

Anonymkode: 5a67a...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...