Pølsevann Skrevet 26. januar 2022 #1 Del Skrevet 26. januar 2022 Har hatt en MA og måtte ta en abort nylig. Legen sa vi skulle vente med prøving igjen til etter en mens. Men jeg klarer ikke å huske om hun sa noe om når den normalt kommer. Vil den komme sånn ca 28 dager etter aborten (hvis man har 28 dagers syklus)? Eller er det litt vilkårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. januar 2022 #2 Del Skrevet 26. januar 2022 Varierer veldig når man kommer i syklus igjen. Noen kommer raskt inn, for andre kan det gå noen måneder med rare blødninger og kluss. Jeg har opplevd fire aborter, og det har variert for meg. Ved tidlig SA har jeg fått første EL bare få dager etter normalen. Ved senere MA gikk det et par uker over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 26. januar 2022 #3 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) Etter min MA tok det nesten 7 uker før jeg fikk mensen tilbake... og hadde positive graviditetstester i omtrent 6 uker. Men mange kommer raskt inn igjen i syklus, varierer veldig! Endret 26. januar 2022 av Angeleye 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Del Skrevet 27. januar 2022 Er det noen grunn til at du må vente til etter mensen? Hadde nylig en SA selv og trengte ikke vente til etter mensen. Legen sa jeg skulle se at graviditetstestene ble helt negative og blødningen stanset før vi prøvde igjen? Har nettopp hatt min første eggløsning, den kom 25 dager etter første SA-blødningsdag og vil kanskje tippe mensen kommer ca 14 dager etter eggløsning Anonymkode: 9bd1f...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 27. januar 2022 (endret) Angeleye skrev (7 timer siden): Etter min MA tok det nesten 7 uker før jeg fikk mensen tilbake... og hadde positive graviditetstester i omtrent 6 uker. Men mange kommer raskt inn igjen i syklus, varierer veldig! Såppas lenge ja. Får håpe det ikke tar så lang tid. Har ikke tatt noen test etterpå. Burde man det? 2 uker siden nå. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det noen grunn til at du må vente til etter mensen? Hadde nylig en SA selv og trengte ikke vente til etter mensen. Legen sa jeg skulle se at graviditetstestene ble helt negative og blødningen stanset før vi prøvde igjen? Har nettopp hatt min første eggløsning, den kom 25 dager etter første SA-blødningsdag og vil kanskje tippe mensen kommer ca 14 dager etter eggløsning Anonymkode: 9bd1f...1b1 Hun sa det var 2 grunner, men jeg husker bare den ene. Og det var at det var enklere å vite hvor langt man var på vei om man ble gravid med en gang. Men husker som sagt ikke den andre. Men måtte vente 3 uker med å ha sex (og bade) uansett pga infeksjonsfare. Endret 27. januar 2022 av Pølsevann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 27. januar 2022 #6 Del Skrevet 27. januar 2022 (endret) 6 uker etter SA kom mensen 😊 Endret 27. januar 2022 av Elise93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Del Skrevet 27. januar 2022 Pølsevann skrev (1 time siden): Såppas lenge ja. Får håpe det ikke tar så lang tid. Har ikke tatt noen test etterpå. Burde man det? 2 uker siden nå. Hun sa det var 2 grunner, men jeg husker bare den ene. Og det var at det var enklere å vite hvor langt man var på vei om man ble gravid med en gang. Men husker som sagt ikke den andre. Men måtte vente 3 uker med å ha sex (og bade) uansett pga infeksjonsfare. Hm.. jeg klarer ikke finne igjen den infoen jeg mente jeg fikk, men jeg tror grunnen til at man anbefaler å vente en mens er at det er litt småskader på livmoren sånn at veggen er litt tynn eller noe sånt? At det kanskje er større fare for SA hvis man blir gravid før den har rukket å bygge seg opp igjen? Anonymkode: 6a437...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. januar 2022 #8 Del Skrevet 27. januar 2022 Jeg har snakket med flere spesialister ang dette å vente en syklus før ny prøving, og alle har sagt at det ikke er nødvendig. Stiller seg annerledes om DIN kropp har en diagnose eller er skadet på noe måte. Men sånn generelt har det ikke noe å si. Men ja, det er vanlig at gynekologer/leger slenger ut en "vent en mens med å prøve igjen". Men spesialistene sier at dette er utelukkende to årsaker til. 1) det blir lettere for legen å sette termin om man skulle bli gravid på første EL. Men såklart litt svak grunn. Man kan ha kontroll på EL selv og dermed vite befruktningstidspunktet, og dessuten får man jo termin på UL. 2) legene tenker kvinnens psyke trenger å komme seg litt. Meget mulig de har rett på det ang flere, men mange har også behov for å komme i gang igjen raskest mulig. Venting kan gjøre vondt verre. For min del var det ingenting jeg ville mer enn å bli gravid igjen da jeg mistet. Noe jeg har opplevd flere ganger. Ventet aldri en syklus mellom. Det sies også at kroppen ikke blir gravid igjen før den er klar for det. Men for psyken min hjalp det å prøve i alle fall. Glad jeg gjorde det, for jeg har barn unnfanget på første EL etter abort ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Del Skrevet 27. januar 2022 Hadde SA uke 5. Fikk EL CD39. Men nå hadde jeg uregelmessig syklus fra før, så aner ikke om det er lenge for å være meg. Bøe for øvrig gravid på den EL og rakk ikke få mensen igjen. Kommer nok veldig an på hvilken uke det skjer også. Anonymkode: 673ff...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hadde SA uke 5. Fikk EL CD39. Men nå hadde jeg uregelmessig syklus fra før, så aner ikke om det er lenge for å være meg. Bøe for øvrig gravid på den EL og rakk ikke få mensen igjen. Kommer nok veldig an på hvilken uke det skjer også. Anonymkode: 673ff...d00 Skjedde tidlig her. Altså 6+2, men aborten var ikke før 10+2. Så kan hende kroppen er klussa til veldig Jeg hadde bare 23 dagers syklus. Så får vel bare vente spent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Del Skrevet 28. januar 2022 Tok 5 uker her. Blødde litt lengre enn normalt da (7 dager). Syklusen var uregelmessig i to sykluser etter første mens. Anonymkode: afb92...910 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå