AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 I en annen tråd her påstås det at enkelte diagnoser er trendy for tiden. Jeg mener å ha observert det samme. Enkelte diagnoser er visst populært å ha og det finnes mennesker som ønsker seg en av disse og forsøker å skaffe seg dette diagnostiske stempelet. Jeg har noen tanker om diagnoser som passer inn under denne merkverdige diagnose-trenden. Vil gjerne se om andre tenker det samme som meg. Hvilke diagnoser opplever du at virker som om enkelte ønsker seg? Hva de skal med diagnosene er jo en annen diskusjon, her vet jeg ikke! Må vel være en identifikasjon? At det er stilig å være litt off, mystisk, annerledes og å kunne skylde egen atferd på en diagnose? Eller kanskje ønsker noen å bruke den som redskap i en uførejakt. Ps: dette er ikke myntet på mennesker som uten tvil er syke og har en girt diagnose. Dette er tenkt rundt dem som ønsker å presse seg inn i diagnosekriterier og egentlig fint kunne stått som en udiagnostisert normalvariant. Anonymkode: 9bb07...bdf
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Jeg vet ikke, men da jeg fikk diagnosen bipolar lidelse sa svigermor at det er en motediagnose og bare noe tull 😟 Anonymkode: ea216...ca9 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Influenser. Anonymkode: 4defa...887 28
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 ADHD blir mye diagnostisert for tiden, men det er fordi det er kommet ny kunnskap om hvordan det er for kvinner. Siden det bare forskes på menn blir mange kvinner i 30- årene nå diagnostisert og får et enklere liv. Skal selv utredes om to uker. Fremgang! Anonymkode: f9d3a...b8d 13
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Har ikke inntrykk av at noen diagnoser er trendy. Anonymkode: 59230...77c 10
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 Føler ADHD og Asperger har tatt over stafettpinnen til ME og Fibromyalgi. Anonymkode: 81ad4...9f5 11
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Synes ikke man skal kødde med dette. Anonymkode: ac56e...0ca 16
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Whiplash på 80-tallet. Deretter Fibro og ME. Nå er PTSD i vinden, da gjerne kompleks type siden det høres verre ut. Så har du klassikerne ADHD som automatisk utløser trygdetyelser og sosial angst. Anonymkode: 6d3c2...afe 10
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 Jeg kan ikke komme på en eneste diagnose som er positiv å ha, så tviler på at det finnes så mange trendy diagnoser. Anonymkode: 2c29d...5be 4
Balian d'Ibelin Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Det er en enda mer tragisk verden vi lever i, om vi begynner å gjøre diagnose til noe som er trendy. 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Whiplash på 80-tallet. Deretter Fibro og ME. Nå er PTSD i vinden, da gjerne kompleks type siden det høres verre ut. Så har du klassikerne ADHD som automatisk utløser trygdetyelser og sosial angst. Anonymkode: 6d3c2...afe Veldig få som blir uføretrygdet med ADHD. Mange av oss hater å sitte stille og trenger nok stimulanse for å funke. Ufør, er de fleste med ADHD, sitt største mareritt 😂 Anonymkode: f9d3a...b8d 9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Veldig få som blir uføretrygdet med ADHD. Mange av oss hater å sitte stille og trenger nok stimulanse for å funke. Ufør, er de fleste med ADHD, sitt største mareritt 😂 Anonymkode: f9d3a...b8d Hvor i mitt innlegg nevnte jeg uføretrygd? Anonymkode: 6d3c2...afe 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 Asperger, adhd og ptsd virker det som at er aldeles i vinden. Bipolar er visst også litt stilig å ha på papiret. Anonymkode: 9bb07...bdf 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 (endret) Angst/sosial angst føler jeg er noe som slenges ut i hytt og pine for hvert minste sosiale ubehag. Tviler ikke på at det er en reell diagnose, men tror den er mye sjeldnere enn antallet som påstår de har det. Det samme gjelder ADHD og Asperger. Endret 26. januar 2022 av Anonymus Notarius
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Å være krenket, det er trendy.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Whiplash på 80-tallet. Deretter Fibro og ME. Nå er PTSD i vinden, da gjerne kompleks type siden det høres verre ut. Så har du klassikerne ADHD som automatisk utløser trygdetyelser og sosial angst. Anonymkode: 6d3c2...afe Kompleks type høres ikke værre ut, det ER værre! Anonymkode: b99c9...1dc 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): I en annen tråd her påstås det at enkelte diagnoser er trendy for tiden. Jeg mener å ha observert det samme. Enkelte diagnoser er visst populært å ha og det finnes mennesker som ønsker seg en av disse og forsøker å skaffe seg dette diagnostiske stempelet. Jeg har noen tanker om diagnoser som passer inn under denne merkverdige diagnose-trenden. Vil gjerne se om andre tenker det samme som meg. Hvilke diagnoser opplever du at virker som om enkelte ønsker seg? Hva de skal med diagnosene er jo en annen diskusjon, her vet jeg ikke! Må vel være en identifikasjon? At det er stilig å være litt off, mystisk, annerledes og å kunne skylde egen atferd på en diagnose? Eller kanskje ønsker noen å bruke den som redskap i en uførejakt. Ps: dette er ikke myntet på mennesker som uten tvil er syke og har en girt diagnose. Dette er tenkt rundt dem som ønsker å presse seg inn i diagnosekriterier og egentlig fint kunne stått som en udiagnostisert normalvariant. Anonymkode: 9bb07...bdf Det er en forvridd og smålig måte å tenke om mennesker som er syke. Anonymkode: 0d639...e43 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #20 Skrevet 26. januar 2022 Athena79 skrev (10 minutter siden): Å være krenket, det er trendy. Åh ja, den kjente psykiske diagnosen å være "krenket". Der sa du det! Anonymkode: 80101...dc4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå