Gå til innhold

Trekant

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var fantastisk. Angrer ikke et sekund, og gleder meg til vi kan gjøre det igjen. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen her som har hatt trekant med typen og ei ekstra jente? Nysgjerrig på hvordan det var da vi vurderer det selv. 
Er åpen og ærlige med hverandre jeg og typen, men er alikevel litt redd for at det blir helt annerledes enn jeg har tenkt hvis det først skjer og litt redd for å angre senere. Typen min sier vi dropper det når jeg er usikker, men jeg har jo så lyst også..

Anonymkode: ef4fd...813

Hvis du ikke er bi, burde du heller ønske en ekstra mann, eller er det typen din spm styrer?

Anonymkode: 1cbfe...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen her som har hatt trekant med typen og ei ekstra jente? Nysgjerrig på hvordan det var da vi vurderer det selv. 
Er åpen og ærlige med hverandre jeg og typen, men er alikevel litt redd for at det blir helt annerledes enn jeg har tenkt hvis det først skjer og litt redd for å angre senere. Typen min sier vi dropper det når jeg er usikker, men jeg har jo så lyst også..

Anonymkode: ef4fd...813

Da jeg hadde ff så ønsket ff og ha trekant med meg og med ei annen dame.

Jeg hadde ikke lyst til dette siden jeg vet at jeg kom til å bli sjalu og ff kom til å gjør ting med hu andre og kose mer med hu andre enn med meg. Hadde ikke gjort det. 

k33

Anonymkode: cfcf1...e30

Skrevet
nomore82 skrev (2 timer siden):

Noen liker for eks ikke at kjæresten kysser andre da det er for intimt. Noen mener analt er off limits. Og når en er midt i akten er det greit om to blir oppslukt eller blir det vonde følelser for den tredje å være utenfor. Kan to initiere ny omgang seg i mellom mens den tredje sover eller er på badet. Skal alle tre sove i samme seng etterpå. Alkohol. Oralsex. Kondom.

Dette er ikke grenser, det er regler, og jo flere regler man lager jo mere er det som kan gå galt. Regler som dette er en form for falsk trygghet, og hvis man har så stort behov for trygghet bør man la være å involvere andre i sexlivet sitt. Så bør man også være realistisk, har man mange slike regler vil det være veldig vanskelig å finne en tredjeperson som er interessert, det finnes så mange par som ønsker ekstra kvinner der ute, så da velger man de som er trygge på seg selv og ikke har masse tilfeldige regler som skriker potensielt drama. Det er forsåvidt også et rødt flagg med kvinner som går med på slike regler, det tyder på at hun også er uerfaren og en potensiell dramafabrikk. 

Anonymkode: 2838f...7f6

• Liker 1
Skrevet
nomore82 skrev (35 minutter siden):

Regler er basert på grenser.

Og hele poenget her er jo nettopp å ha gode opplevelser. Noe man har størst tjangs for å få når alle er enige i grenser og regler.

Alle er ulike. Ulik erfaring. Ulik fetish. Ulike grenser. Og klarer en å finne ut at man er en dårlig kombinasjon før man havner oppi det er det bra for alle parter :)

Ja, men mye av det du nevner er ok for paret, men ikke for tredjeparten. Hvis man ikke ville ha behandlet en vanlig sexpartner sånn, bør man heller ikke behandle tredjeparten i en trekant sånn.

Er det ok å ha besøk av en one night stand og henvise henne til å sove på gjesterommet når sexen er ferdig? De fleste vil føle seg brukt i en sånn situasjon, det samme gjelder for tredjeparten i en trekant. Dvs det føles enda verre, for de to andre er jo fortsatt i samme seng, mens man selv blir kastet ut. 

Det er også respektløst å komme med regler som man ikke har tenkt å følge selv, som feks å si til en tredjepart at jeg får kysse Morten, men du får ikke lov, eller du får slikke meg, men jeg vil ikke slikke deg. Sånn behandler man bare ikke mennesker.

Ts: Tenk igjennom hvordan du ville ha møtt en person som du skulle ha sex med alene - og så behandler du tredjeparten i en trekant på samme måte og med like mye respekt, som om du og kvinnen har sex alene og som om hun og mannen din har sex alene. Den samme respekten, tilliten og intimiteten må være der når det er tre som har sex som når det er to, ellers vil det sannsynligvis bli en dårlig opplevelse for alle. Personlig har jeg aldri hatt sex med noen uten å kysse og kose. Jeg ville ha følt meg som en prostituert eller sexdukke dersom sexpartneren min fortalte meg at jeg ikke fikk lov til å kysse ham. Det samme gjelder selvfølgelig i en trekantsituasjon.

Det er heller ikke lurt å involvere en venninne, det er bedre å prøve ut trekanter med folk man ikke har noen relasjon til. Sånn i tilfelle ting går galt. 

Anonymkode: 2e8a3...014

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette er ikke grenser, det er regler, og jo flere regler man lager jo mere er det som kan gå galt. Regler som dette er en form for falsk trygghet, og hvis man har så stort behov for trygghet bør man la være å involvere andre i sexlivet sitt. Så bør man også være realistisk, har man mange slike regler vil det være veldig vanskelig å finne en tredjeperson som er interessert, det finnes så mange par som ønsker ekstra kvinner der ute, så da velger man de som er trygge på seg selv og ikke har masse tilfeldige regler som skriker potensielt drama. Det er forsåvidt også et rødt flagg med kvinner som går med på slike regler, det tyder på at hun også er uerfaren og en potensiell dramafabrikk. 

Vel, der er vi veldig uenig og har ulik erfaring. Har man grenser så skal de respekteres. Og for at de skal respekteres så må de tas opp. Om du da kaller det regel er ikke så viktig for meg, men har man satt en strek i sanden så krysser man den ikke.

Tilliten til å slippe seg mer løs er som regel noe som kommer når man kjenner hverandre bedre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, men mye av det du nevner er ok for paret, men ikke for tredjeparten. Hvis man ikke ville ha behandlet en vanlig sexpartner sånn, bør man heller ikke behandle tredjeparten i en trekant sånn.

Er det ok å ha besøk av en one night stand og henvise henne til å sove på gjesterommet når sexen er ferdig? De fleste vil føle seg brukt i en sånn situasjon, det samme gjelder for tredjeparten i en trekant. Dvs det føles enda verre, for de to andre er jo fortsatt i samme seng, mens man selv blir kastet ut. 

Det er også respektløst å komme med regler som man ikke har tenkt å følge selv, som feks å si til en tredjepart at jeg får kysse Morten, men du får ikke lov, eller du får slikke meg, men jeg vil ikke slikke deg. Sånn behandler man bare ikke mennesker.

Ts: Tenk igjennom hvordan du ville ha møtt en person som du skulle ha sex med alene - og så behandler du tredjeparten i en trekant på samme måte og med like mye respekt, som om du og kvinnen har sex alene og som om hun og mannen din har sex alene. Den samme respekten, tilliten og intimiteten må være der når det er tre som har sex som når det er to, ellers vil det sannsynligvis bli en dårlig opplevelse for alle. Personlig har jeg aldri hatt sex med noen uten å kysse og kose. Jeg ville ha følt meg som en prostituert eller sexdukke dersom sexpartneren min fortalte meg at jeg ikke fikk lov til å kysse ham. Det samme gjelder selvfølgelig i en trekantsituasjon.

Det er heller ikke lurt å involvere en venninne, det er bedre å prøve ut trekanter med folk man ikke har noen relasjon til. Sånn i tilfelle ting går galt. 

Er to i et forhold så må det vektlegges litt høyere enn om alle er single. Men jeg mener at alle tre skal kommunisere og sette sine grenser. Det er ikke bare paret som skal gjøre det, men alle involverte.

Når det gjelder eksempelet ditt så er det individuelt. Jeg personlig foretrekker å dra hjem eller sove på gjesterom. Men jeg har og truffet flere som vil sove sammen.

Skrevet

Jeg har flere ganger blitt invitert av par til å ha sex med dem. Men jeg har alltid sagt nei. Det handler om at det blir noe rart og ubalansert med relasjonene. Jeg blir liksom deres 'leketøy', og de kan bearbeide sammen etterpå mens jeg blir alene. Og det blir deres relasjon og regler som må ivaretas (selv om de selvsagt respekterer meg). Så nei takk. Jeg synes ikke det er rart at kvinner som sier ja takk til trekant med et par kalles 'enhjørninger' fordi de er så sjeldne. Jeg ville heller hatt trekant med to andre single. 

Men kkm-trekant virker som er på topp av parfantasier (som sagt, jeg er spurt flere ganger).

Jeg vet ikke om single menn har samme kvaler og tanker som meg? Det virker som om single menn lettere sier ja til sex med et par, men kanskje det bare er et inntrykk jeg har?

Anonymkode: 88207...4a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig i alt du skriver her. De gangene jeg har hatt dårlige opplevelser med trekanter har da også vært med par som har vært uerfarne og har hatt regler for å beskytte "paret", altså dem selv, på bekostning av meg som tredjepart og uten tanke for hvordan det oppleves for meg. 

I sånne situasjoner har jeg endt opp med å føle meg brukt, og jeg kommer aldri mer til å involvere meg med par som har regler.

Når paret kommer med regler, setter de seg automatisk i en overlegen posisjon der de bestemmer over tredjeparten, noe som er respektløst og utnyttende oppførsel. Tredjeparten har jo ingen rett til å bestemme over paret på samme måte, det er kun de som bestemmer over henne.

Nei, altså, jeg blir helt opprørt kjenner jeg bare jeg tenker på dette. Hvis man ikke er trygg nok til å ha trekant uten masse regler, bør man egentlig ikke ha det, mener nå jeg. Eventuell prevensjon avtaler man selvfølgelig på forhånd, og det er bare bra å snakke om forventninger og hva man skal gjøre hvis én plutselig føler seg utenfor osv, men man har ikke flere rettigheter i en seksuell situasjon bare fordi man er et par og ikke den single.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Helt enig i alt du skriver her. De gangene jeg har hatt dårlige opplevelser med trekanter har da også vært med par som har vært uerfarne og har hatt regler for å beskytte "paret", altså dem selv, på bekostning av meg som tredjepart og uten tanke for hvordan det oppleves for meg. 

I sånne situasjoner har jeg endt opp med å føle meg brukt, og jeg kommer aldri mer til å involvere meg med par som har regler.

Når paret kommer med regler, setter de seg automatisk i en overlegen posisjon der de bestemmer over tredjeparten, noe som er respektløst og utnyttende oppførsel. Tredjeparten har jo ingen rett til å bestemme over paret på samme måte, det er kun de som bestemmer over henne.

Nei, altså, jeg blir helt opprørt kjenner jeg bare jeg tenker på dette. Hvis man ikke er trygg nok til å ha trekant uten masse regler, bør man egentlig ikke ha det, mener nå jeg. Eventuell prevensjon avtaler man selvfølgelig på forhånd, og det er bare bra å snakke om forventninger og hva man skal gjøre hvis én plutselig føler seg utenfor osv, men man har ikke flere rettigheter i en seksuell situasjon bare fordi man er et par og ikke den single.

For meg er det selvsagt med regler, og de presenteres før en går videre. Take it or leave it er en enkel og god deal for alle.

Anonymkode: 58566...a9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så om jeg ikke liker noe skal jeg da ikke si det til de andre og heller vente på at det jeg ikke liker skjer så jeg får en kjip opplevelse?

Kjempegod oppskrift på en trekant.

Skrevet
nomore82 skrev (3 timer siden):

Så om jeg ikke liker noe skal jeg da ikke si det til de andre og heller vente på at det jeg ikke liker skjer så jeg får en kjip opplevelse?

Kjempegod oppskrift på en trekant.

Da har du fullstendig misforstått eller så leser du meg vrangvillig. Jeg har jo nettopp poengtert flere ganger at man skal respektere hverandres grenser og behandle hverandre med respekt. Det er noe helt annet enn å ha regler som skal beskytte paret og som ikke gjelder den andre veien. En slik regel er feks at paret får lov til å gjøre akkurat som de vil, mens den andre kvinnen bare får lov til å kysse kvinnen i paret, men ikke mannen feks. 

Når man har en one night stand lekser man ikke opp masse regler for den andre og bestemmer hvordan den andre skal oppføre seg og forkynner "take it or leave it", men man kommuniserer istedenfor om hva man selv liker og ikke liker å gjøre. Det samme gjør man også hvis man er tre personer som skal ha sex. Poenget er altså å behandle den andre kvinnen som en likeverdig sexpartner, slik man ville ha oppført seg om man bare var to og ikke tre.

Hvis det ikke er ok å oppføre seg på en bestemt måte overfor en sexpartner om man bare er to, er det sannsynligvis heller ikke ok å gjøre det om man er tre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For meg er det selvsagt med regler, og de presenteres før en går videre. Take it or leave it er en enkel og god deal for alle.

Og som det skrives over her i tråden; Alle har rett til å sette de grenser, og dermed regler for alle en skal interaktere med. Men da blir det som oftest at en blir valgt vekk. Du skal være et rimelig bra stykke for at folk holder ut en masse ulogiske begrensninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da har du fullstendig misforstått eller så leser du meg vrangvillig. Jeg har jo nettopp poengtert flere ganger at man skal respektere hverandres grenser og behandle hverandre med respekt. Det er noe helt annet enn å ha regler som skal beskytte paret og som ikke gjelder den andre veien. En slik regel er feks at paret får lov til å gjøre akkurat som de vil, mens den andre kvinnen bare får lov til å kysse kvinnen i paret, men ikke mannen feks. 

Når man har en one night stand lekser man ikke opp masse regler for den andre og bestemmer hvordan den andre skal oppføre seg og forkynner "take it or leave it", men man kommuniserer istedenfor om hva man selv liker og ikke liker å gjøre. Det samme gjør man også hvis man er tre personer som skal ha sex. Poenget er altså å behandle den andre kvinnen som en likeverdig sexpartner, slik man ville ha oppført seg om man bare var to og ikke tre.

Hvis det ikke er ok å oppføre seg på en bestemt måte overfor en sexpartner om man bare er to, er det sannsynligvis heller ikke ok å gjøre det om man er tre.

Men jeg har aldri sagt grenser skal kun fungere en vei?

Skrevet
Fjompen skrev (9 timer siden):

Og som det skrives over her i tråden; Alle har rett til å sette de grenser, og dermed regler for alle en skal interaktere med. Men da blir det som oftest at en blir valgt vekk. Du skal være et rimelig bra stykke for at folk holder ut en masse ulogiske begrensninger.

Men man blir fort «valgt bort» om en ikke viser gjensidig respekt og.

Og når man kaller andres grenser for ulogiske begrensninger så viser man nettopp svært lite respekt.

Skrevet
nomore82 skrev (1 time siden):

Men jeg har aldri sagt grenser skal kun fungere en vei?

Nei, men du snakker om at paret bør ha regler. Disse reglene fastsettes altså av paret på forhånd og så må tredjeparten "take it or leave it" (dine ord). Dette er ikke gjensidig kommunikasjon om personlige grenser, men regulering av andres oppførsel.

Du nevnte spesifikt som eksempel at noen synes det blir for intimt at kjæresten kysser andre. Dette er en regel (bestemme over andre) og ikke en grense (bestemme over seg selv).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men du snakker om at paret bør ha regler. Disse reglene fastsettes altså av paret på forhånd og så må tredjeparten "take it or leave it" (dine ord). Dette er ikke gjensidig kommunikasjon om personlige grenser, men regulering av andres oppførsel.

Du nevnte spesifikt som eksempel at noen synes det blir for intimt at kjæresten kysser andre. Dette er en regel (bestemme over andre) og ikke en grense (bestemme over seg selv).

Dersom du ikke har bedre argumenter enn dette bør du la saken ligge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Paret, som skal fortsette som par etterpå, bør absolutt ha regler for hvor deres grenser som par går ja. Dette er den største feilen par gjør når de prøver med trekant. De diskuterer ikke seg imellom hva de takler og hvor grensene går - og så kommer en intetanende tredjepart inn i bilde, grenser blir overtråkket, følelser blir såre og mer til. Både for de tredje personen men spesielt for paret. Som kanskje ikke lenger fortsetter som par på grunn av dette. Men tredjepersonen har like mye lov til å ha grenser som ikke skal overskrides av paret.

Dersom en tredje person ikke takler dette så er ikke trekant med par noe for den personen. Og det er HELT greit!

Dersom man ikke takler dette så må en oppsøke trekant med single personer, og en bør og da kommunisere nettopp disse forventningene dine så ikke de andre føler et press eller blir negativt overrasket.

For selv om du mener at du ikke har grenser, forventninger eller regler så er nettopp det å ikke ha regler og en regel - ironisk nok. Det er og en forventning. Og kanskje ei grense til og med?

Og dersom dette kommuniseres så klarer man fint å unngå situasjoner hvor man ikke er en god match. Men holder man kjeft om dette så får man resultatet man ser både i denne tråden og andre tråder her - folk som har negative opplevelser med trekanter pga brutte grenser, ødelagte forventninger og dårlig kommunikasjon...

Skrevet

Jeg ser at flere i denne tråden ikke forstår hva jeg mener. Det er forskjell på regler (bestemme over andre) og personlige grenser (bestemme over seg selv).

Jeg har vært med på mange trekanter, både som singel og i par, og har vært i flere polyforhold over tre tiår. Felles for alle de fungerende relasjonene og situasjonene har vært likeverd, respekt og kommunikasjon om egne grenser. Vi har også hatt noen regler, som at alle må teste seg på forhånd, eller at vi skal bruke kondom, i tillegg til at alle må være observante på de andre og ikke la noen være utenfor. I noen tilfeller har vi også hatt kodeord. Dette er regler alle har blitt enige om i fellesskap.

Jeg har også vært med på noen mislykkede trekanter som singel, og der har paret i alle tilfellene hatt forhåndsbestemte regler for å beskytte dem selv som par. Som at jeg får ha sex med henne, men ikke penetrerende sex med ham, jeg får ha sex med ham, men bare kline med henne, jeg får være med på sex med dem, men kommunikasjonen med henne går gjennom ham, hun skal være midtpunktet og han og jeg skal fokusere på henne, han får ikke lov til å komme i meg, men må avslutte i henne osv. I alle disse situasjonene har jeg endt opp med en følelse av å ha blitt brukt. Jeg involverer meg derfor aldri mer med par som kommer med slike forhåndsbestemte regler, for det fører bare til en asymmetrisk og usunn dynamikk.

Andres personlige grenser respekterer jeg selvfølgelig. Det er noe helt annet. Det er nyttig å reflektere over dette med grenser versus regler, og da er det lettest å bruke vanlige seksuelle situasjoner mellom to mennesker som et utgangspunkt. Det som ikke fungerer mellom to vil sannsynligvis ikke fungere mellom tre heller.

• Liker 2
Skrevet
nomore82 skrev (3 timer siden):

Men man blir fort «valgt bort» om en ikke viser gjensidig respekt og.

Og når man kaller andres grenser for ulogiske begrensninger så viser man nettopp svært lite respekt.

Du må være usedvanlig tett i pappen når du ikke forstår poenget som jeg, men mer viktig, en annen gjentatte ganger forsøker å forklare deg. 
Det er helt klart mulig å vise gjensidig respekt, og for min del gjør jeg det ved å unngå å sette regler i trekanter/relasjoner som får en av partene til å føle seg mindre verdt enn meg/oss.

En regel om at 3. person, for eksempel en ekstra jente ikke får lov til å kysse meg under sex er jo ulogisk, hvorfor skulle hun ikke det, om det ikke kun var en regel jeg og min partner satt på grunn av min partners sjalusi? Kan vi ikke møte 3.personer uten slike regler, så bør vi jo heller la være. 
Dette er noe helt annet enn at f.eks 3.person har en grense, hvor hun ikke vil ha sperm i ansiktet fordi det har gitt dårlige erfaringer fra før. 

Det er en forskjell der. Vi venter alle tålmodig på at du skal se poenget. 

Men du har så klart rett i at vi alle kan bli valgt bort. Ulempen for alle enhjørnings-jagende par er jo at om det er en part som er pådriver, og en part som bremser, og må ha en masse regler, eller for all del grenser, så blir de lite populære hos enhjørningen, som helst vil føle seg inkludert, ikke "innleid". 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...