Carinaas Skrevet 26. januar 2022 #1 Del Skrevet 26. januar 2022 Kjører ofte på 1 gir når jeg kjører i ålesund sentrum… det er fordi det er så mange kryss med høyreregel og biler parkert langs vegen… har lest at noen har strøket på lignende ting har dere andre tips og erfaringer dere vil dele fra oppkjøring? Gjerne fra ålesund, men også andre steder skal kjøre opp om ca 1 måne og er veldig spent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Del Skrevet 26. januar 2022 Hvis du stryker pga det er det fordi du ikke kjører økonomisk og miljøvennlig, ikke fordi det er feil å kjøre på lavt gir i seg selv! Fortell sensor hvorfor du gjør som du gjør, det er det viktigste. Anonymkode: 3dd30...bdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg lærte av min kjørelærer at jeg ikke skulle kjøre lengre enn "bilens lengde" i 1 gir. Så tror jeg ville øvd på å komme opp i 2. Anonymkode: 8eb24...a63 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Del Skrevet 26. januar 2022 Første gir er jo bare for å få bilen igang. Så fort den ruller skal du opp i andre. Å kjøre i første går som feilgiering. Hadde øvd på det før oppkjøringen. Anonymkode: 802fa...db5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Del Skrevet 26. januar 2022 Ikke hvis du krypkjører og må stoppe ofte, da gjør jeg også det. Men gir over i andre hvis du bare har lav fart Anonymkode: 84c26...a1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Del Skrevet 26. januar 2022 4 hours ago, Carinaas said: Kjører ofte på 1 gir når jeg kjører i ålesund sentrum… det er fordi det er så mange kryss med høyreregel og biler parkert langs vegen… har lest at noen har strøket på lignende ting har dere andre tips og erfaringer dere vil dele fra oppkjøring? Gjerne fra ålesund, men også andre steder skal kjøre opp om ca 1 måne og er veldig spent Du skal så og si aldri kjøre i 1 gir, det er kun til å starte bilen. Anonymkode: 7b259...276 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Del Skrevet 28. januar 2022 Som flere sier, gir 1 er kun for å få i gang bilen. Aldri vært i Ålesund, men jeg er ganske sikker på at du kan bruke både gir 3 og 4 mens du kjører. Anonymkode: 32db0...435 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Del Skrevet 2. februar 2022 Du kan gire ned til 1. gir når du har svært begrenset sikt til høyre når det er høyreregel. Mellom kryssene kan du lett ha 2. gir, og så evt gire ned til 1. før kryssene dersom det er snakk om veldig dårlig sikt. Anonymkode: 23452...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Del Skrevet 3. februar 2022 Første gir er jo i hovedsak bare ett start gir, jeg ville nok brukt andre gir. I 30 soner er andre gir helt fint. Også når det kommer mye kryss, kan du fint bruke clutch når du får innsyn i svingen. Deretter gire eller bare ta ut clutchen og kjøre. Anonymkode: 7c8e6...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 3. februar 2022 #10 Del Skrevet 3. februar 2022 2. gir i Ålesund. Bare å komme deg ut å trene. Det er greit å sette den i første i noen få kryss (løvenvold og forbi hm). Men lær deg hvor det er enveiskjørt og tren plassering. Går fint dette. Men oppkjøringsruta går ikke like mye inn i gatene som kjørelæreren legger opp til altså. Det verste er krysset mellom dronning Sonjas plass, kremmergården og rønnebergbua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecker Skrevet 4. februar 2022 #11 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 17.17): Hvis du stryker pga det er det fordi du ikke kjører økonomisk og miljøvennlig, ikke fordi det er feil å kjøre på lavt gir i seg selv! Fortell sensor hvorfor du gjør som du gjør, det er det viktigste. Anonymkode: 3dd30...bdc Miljøvennlig? Jeg har elsparkesykkel, men jeg bruker den ofte i "1" gir (det er av typen Bydue 3.0) men den er jo blodtrimma til 50+kmt haha PS: Purken, om dere leser dette, lykke til med forsøket i å ta meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Del Skrevet 5. februar 2022 On 2/4/2022 at 1:00 PM, Hecker said: Miljøvennlig? Jeg har elsparkesykkel, men jeg bruker den ofte i "1" gir (det er av typen Bydue 3.0) men den er jo blodtrimma til 50+kmt haha PS: Purken, om dere leser dette, lykke til med forsøket i å ta meg Vil ikke kalle 50kmt for blodtrimmet akkurat... Anonymkode: 7b259...276 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå